ခုရက္ပိုင္းအတြင္းမွာ ျပည္တြင္းက Eleven မီဒီယာရဲ႕ သတင္းစာမ်က္ႏွာေတြမွာ အစိုးရရဲ႕ ကားတင္သြင္းမႈ ဆိုင္ရာ မူ၀ါဒေတြကို ခပ္ေၾကာင္ေၾကာင္ေ၀ဖန္ထားတဲ့ သတင္းေဆာင္းပါးလိုလို အတင္းလိုလို စာေတြကို ဖတ္ေနရတာ က်က္သေရတုံးတာနဲ႕ ဒီေဆာင္းပါးကိုေရးလိုက္ပါတယ္ ။ သူတို႕က ဘယ္လိုေ၀ဖန္လည္းဆိုေတာ့ အစိုးရသစ္ဟာ ကားတင္သြင္းတဲ့မူ၀ါဒနဲ႕ပတ္သက္ျပီး ၈ လအတြင္းမွာ ၆ ၾကိမ္ေျပာင္းတယ္ ဒီေတာ့ မူ၀ါဒေတြဟာ စမ္းတ၀ါး၀ါးျဖစ္ေနသလိုလို ပညာရွင္ေတြပဲမပါလို႕ ဒီလိုျဖစ္ေနသလိုလို စီမံခန္႕ခြဲတဲ့သူေတြကပဲညံ႕ျပီး သူတို႕ မီဒီယာကပဲအလြန္ေတာ္ေန အေျမာ္အျမင္ရွိေနသလိုလို ေရးထားတာေတြ ေတြ႕ရပါတယ္ ။
ဒီေနရာမွာ Eleven မီဒီယာက ေမာင္ေတြဟာ Change ဆိုတဲ့ စကားနဲ႕ update ဆိုတဲ့ စကား ကို နားလည္ပံုမရပါဘူး ၊ အရင္အစိုးရလက္ထက္တုန္းကလို အခုတင္သြင္းခြင့္ျပဳလိုက္ ၊ ေတာ္ၾကာသြင္းခြင့္ ပိတ္လိုက္ ၊ ေတာ္ၾကာျပန္ဖြင့္လိုက္ဆိုရင္ေတာ့ မူ၀ါဒ ခဏခဏ ေျပာင္းတယ္ လို႕ ေျပာမယ္ ဆိုရင္ ေျပာလို႕ရပါတယ္ ၊ တင္သြင္းခြင့္ျပဳတယ္ဆိုတဲ့မူ၀ါဒတစ္ခုတည္းကိုပဲ ေကာင္းသည္ ထက္ေကာင္းေအာင္ ျပဳျပင္သြားတာကို update လုပ္တယ္ေခၚပါတယ္ ။ၾကိဳဆိုရမယ့္ကိစၥျဖစ္ပါတယ္ ။
ပညာရွင္ေတြအမ်ားၾကီးရွိပါတယ္ ၊ စီမံခန္႕ခြဲမႈစံနစ္က်လွပါတယ္ ကမၻာေပၚမွာ ေအာင္ျမင္ေက်ာ္ၾကား လွပါတယ္ ဆိုတဲ့ အေမရိကန္ နည္းပညာကုမၼဏီၾကီး Apple ဟာ သူ႕ရဲ႕ ထုတ္ကုန္ေတြျဖစ္တဲ့ iPad , iPhone ေတြမွာသံုးတဲ့ ios ကို ၂လအတြင္းမွာ ၃ ၾကိမ္ update လုပ္သြားတာကိုေတြ႕ရပါတယ္ ။ user ေတြရဲ႕အသံကို အဆက္မျပတ္ေလ့လာျပီး အားနည္းခ်က္ေတြကို ဆက္တိုက္ဆိုသလို update လုပ္ေနရတာကိုေတြ႕ရပါတယ္ ။ဆိုလိုတာက ေကာင္းသည္ ထက္ေကာင္းေအာင္ လုပ္ေနတာျဖစ္လို႕ ဘယ္သူမွ ေ၀ဖန္တယ္လို႕မၾကားဘူးပါဘူး ၊ ခင္ဗ်ားတို႕အစကတည္းက ေသခ်ာလုပ္မထားဘူးလို႕ ကဲ့ရဲ႕တာမ်ိဳးလဲ မၾကားမိပါဘူး ။ ဒီလိုကဲ့ရဲ႕တဲ့ သတင္းမ်ိဳး သူတို႕ဆီမွာေရးတာလည္းမျမင္မိပါဘူး update လုပ္တဲ့သတင္းေတြကိုပဲ အားရ၀မ္းသာ ေဖၚျပေနၾကတာပဲေတြ႕ပါတယ္ ၊ ဘာလို႕လဲ ဆိုေတာ့ သူတို႔မီဒီယာေတြက ပညာတတ္တာကိုး.......ငတံုးေတြစုေထာင္ထားတဲ့မီဒီယာရယ္လို႕မွမရွိတာကိုး....။
ျမန္မာျပည္က ကားသြင္းခြင့္ျပဳတဲ့ မူ၀ါဒဟာ ၈ လအတြင္းမွာ ဘာပါမစ္မွမလိုပဲ သြင္းခြင့္ျပဳတဲ့အထိ အလွ်င္အျမန္ တိုးတက္သြားတာကိုေတြ႕ရမွာျဖစ္ပါတယ္ ၊ အရင္အစိုးရလက္ထက္ ပါမစ္ကိုေရႊလိုရွားတဲ့ ဘ၀ကေန ခုလိုျဖစ္လာတာျဖစ္ပါတယ္၊ ဒါကိုမွမေကာင္းဘူးဆိုရင္ဘာကိုေကာင္းတယ္ေျပာရ မလဲစဥ္းစားလို႕ကိုမရေတာ့ပါဘူး ဥာဏ္ၾကီးရွင္တို႕ရယ္ .....။
အရင္အစိုးရလက္ထက္က ကားပါမစ္ကိုဘာလို႕ပိတ္ထားလဲ ဆိုေတာ့ ကားေတြတင္သြင္းလိုက္ရင္ ျပည္တြင္းမွာစက္သံုးဆီလိုအပ္ခ်က္ ရုတ္တရက္ ျမင့္တက္ျပီး အခက္အခဲျဖစ္မွာစိုးတဲ့အတြက္ ကန္႕သတ္ထားခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္ ၊ ႏိုင္ငံေတာ္ကေန ျပည္ပကတစ္ႏွစ္ကို အေမရိကန္ေဒၚလာ ၁ ဘီလီယံဘိုးေလာက္တင္သြင္း ေနရာတာကေန ျမင့္တက္သြားရင္ အခက္ခဲျဖစ္မွာစိုးလို႕ ကန္႕သတ္ထားခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္ ၊ ဒီကိစၥဟာအျခား ေငြေၾကးကိစၥေတြလို အျခားေသာစီးပြားေရးဆိုင္ရာ မူ၀ါဒေတြနဲ႕လည္းဆက္စပ္ေနတာမို႕ အစိုးရသစ္ဟာ သူတက္လာခါစ ေငြေၾကးမူ၀ါဒေတြ အေကာင္အထည္ေပၚမလာခင္မွာ ျပည္တြင္းက အင္ဂ်င္က် ဆီစားေနတဲ့ကားအိုကားေဟာင္းေတြကို အပ္ခိုင္းျပီး ကားသစ္ေတြကိုတင္သြင္းခြင့္ျပဳလိုက္တဲ့အတြက္ စက္သံုးဆီပိုျပီးတင္သြင္းစရာလည္းမလို အႏၱရာယ္ရွိေနတဲ့ ကားေဟာင္းေတြလည္းသိမ္းျပီးသားျဖစ္ ၊ ကားတင္သြင္းခ်င္ေနတဲ့ ျပည္သူေတြလည္း အဆင္ေျပျဖစ္ခဲ့လို႕ ျပည္သူေတြက အားရ၀မ္းသာ ၾကိဳဆိုခဲ့ၾကပါတယ္ ။
ဒီလို ေသာင္းနဲ႕ခ်ီတဲ့ကားေတြတင္သြင္းခြင့္ျပဳရာမွာ ေမာ္ဒယ္ျမင့္ကားေတြခ်ည္းတင္သြင္းခြင့္ျပဳလိုက္ရင္ ကုန္သြယ္မႈမွာ တစ္ဘက္ေစာင္းနင္းျဖစ္မွာစိုးတဲ့အတြက္ တန္ဘိုးနည္းကားေတြကိုပဲ တင္သြင္းဘို႕စီစဥ္ခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္ ။ ဒိလိုတင္သြင္းေနရာကေန ကားေရာင္းတဲ့ ႏိုင္ငံေတြမွာ ကားေတြရွားလာတယ္ ၊ ဒီေတာ့ျမန္မာျပည္က ဒီေမာ္ဒယ္ေတြပဲသြင္းခြင့္ျပဳထားတယ္ဆိုတာ သိေတာ့ ျပည္ပေစ်းကြက္မွာ ျမန္မာအၾကိဳက္ေမာ္ဒယ္နိမ့္ကားေတြဟာ အျခားေမာ္ဒယ္ျမင့္ကားေတြ နီးပါးေလာက္ ေစ်းတက္လာတယ္ ၊ ဒီေတာ့ေစ်းခ်င္းအတူတူ ေကာင္းတာရေစခ်င္တဲ့ေစတနာ နဲ႕ ေမာ္ဒယ္ကန္႕သတ္ခ်က္ကို အစိုးရက အခ်ိန္နဲ႕တေျပးညီ ျပင္ေပးခဲ့တယ္ ။မေကာင္းဘူးလို႕ေျပာရမွာလားဗ်ာ ။
ေနာက္ျပီး ဒီလိုတင္သြင္းေနရာကေန ၁၃၀၀ စီစီေအာက္ကားေတြဆိုရင္ ဆီစားသက္သာတယ္ ဒါဆိုရင္ ျပည္တြင္းစက္သံုးဆီလိုအပ္ခ်က္ကို အတိုင္းတာတစ္ခုထိ ထိန္းႏိုင္မယ္ ၊ ဒါေၾကာင့္ အင္ဂ်င္ပါ၀ါ ၁၃၀၀ စီစီေအာက္ ဆိုရင္ ေမာ္ဒယ္အျမင့္ေတြ သြင္းခြင့္ျပဳခဲ့ျပန္တယ္ ၊ ဒါလည္းေကာင္းတာပဲမဟုတ္ဘူးလားဗ်ာ.....။
ေနာက္တစ္ခုက ေဒၚလာေစ်းအတက္အက်ဟာ တိုင္းျပည္ရဲ႕ စီးပြားေရးၾကီးတစ္ခုလံုးကို ထိခိုက္ႏိုင္တာေၾကာင့္ ဒီေဒၚလာေစ်းကိုလည္း ထိန္းရေသးတယ္ ၊ အားလံုးကိုကားေတြတင္သြင္းခြင့္ျပဳလိုက္ရင္ ေဒၚလာေစ်းရုတ္တရက္တက္လာမွာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ အားလံုးကို တင္သြင္းခြင့္မျပဳေသးပဲ ႏိုင္ငံျခားေငြ ၀င္ေငြရွိတဲ့ သေဘၤာသားေတြလို ျပည္ပမွာတရား၀င္ ၀င္ေငြရေနတဲ့ျပည္သူေတြ ၊ သံတမန္ေတြ ကိုေနာက္တစ္ဆင့္ခြင့္ျပဳခဲ့တယ္ ၊ ဒီေတာ့လည္း အားလံုး၀မ္းပန္းတသာ ၾကိဳဆိုခဲ့ၾကတာပဲ ၊ပါမစ္ေတြမ်ားလာေတာ့ ကားေစ်းေတြလည္းအေတာ္က်လာ တာေပါ့ ဗ်ာ... ဒီလိုေျပာင္းတာကို မေကာင္းဘူးလို႕ေျပာရဦးမွာလား အလဲဗင္းက ငတုံးေတြရယ္ ။
၈ လေလာက္လည္းၾကာေရာျပည္ပက စီးပြားေရးပိတ္ဆို႕တာေတြလည္းအတန္အသင့္ ရပ္လိုက္ျပီ ျပည္ပကရင္းႏွီးျမွဳတ္ႏွံမႈေတြလည္း၀င္လာျပီ ၊ ျပည္ပက ကားကုမၸဏီၾကီးေတြကလည္း အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္င့ေတြလို ျပည္တြင္းမွာ Show Room ေတြဖြင့္ျပီး ေရာင္းခ်င္လာေနျပီ ၊ ဒီလိုအခ်ိန္မွာ အစိုးရက ကားေမာ္ဒယ္ေတြ ၊ ေငြေတြ အကန္႕အသတ္ေတြမ်ားေနရင္ ျပည္ပကုမၸဏီၾကီးေတြ ၀င္လာဘို႕ အကန္႕အသတ္ေတြ ျဖစ္ေနတယ္ ဒီလိုဆိုရင္ ျပည္သူေတြ ပြဲစားကတစ္ဆင့္၀ယ္ရတဲ့အဆင့္က တက္ေတာ့မွာမဟုတ္ဘူး ဒီေတာ့အစိုးရက ကန္႕သတ္ခ်က္ေတြကို ရုတ္သိမ္းခဲ့တယ္ ၊ ဒါဘာျဖစ္လဲဗ်ာ...မေကာင္းဘူးလားဗ်ာ နစ္နာသူေတြအနည္းငယ္ရွိႏိုင္ေပမယ့္ အမ်ားစုအတြက္ ၊ တစ္ႏိုင္ငံလံုးအတိုင္းအတာနဲ႕ ေကာင္းေနတာပဲမဟုတ္ဘူးလားဗ်ာ ။ တစ္ခုေတာ့ရွိတာေပါ့ေလ... မင္းတို႕ CEO သန္းထြဋ္ေအာင္ကို Max ေဇာ္ေဇာ္ လက္ေဆာင္ေပးထားတဲ့ကားၾကီးကေတာ့ အရင္ကလို သိန္း ေထာင္ခ်ီမတန္ေတာ့ဘူးေပါ့ .... ၊ ဒါကိုနစ္နာတယ္ဆိုရင္လည္း နာေပါ့...။
ေန႕စဥ္သတင္းစာေတြထုတ္ရေတာ့မယ္ထင္ျပီး ပတ္လည္ပံုႏွိပ္စက္ေတြဘာေတြေထာင္ျပီး ေစာင့္ေန ရာကေန အစိုးရက ဒီေန႕ထိခြင့္မျပဳေသးလို႕ ဒါကိုခြင့္မျပဳရေကာင္းလားဆိုျပီး အစိုးရကိုဖိအားေပးတဲ့အေနနဲ႕ အစိုးရလုပ္သမွ်ေကာင္းေကာင္းမေကာင္းေကာင္း အေလနတ္ေတာ ေ၀ဖန္တာေတြ ရပ္တန္းကရပ္ဘို႕လိုျပီလို႕ Eleven က ငတံုးေတြ ကိုေျပာရင္း အဆံုးသတ္လိုက္ပါတယ္ ။
ျပည္သူအေပါင္း Eleven ရဲ႕ ရန္တိုက္ျခင္းေဘးမွ ကင္းေ၀းၾကပါေစ
ေဒါက္တာဆိတ္ဖြား