xmlns:fb="https://www.facebook.com/2008/fbml"> Voice Of Myanmar: အမ်ဳိးသားလူ႔အခြင့္အေရးေကာ္မရွင္ႏွင့္ပတ္သက္၍လႊတ္ေတာ္၏ဆံုးျဖတ္ခ်က္အေပၚ ဥပေဒသမားတစ္ဦး၏အျမင္

Wednesday, March 21, 2012

အမ်ဳိးသားလူ႔အခြင့္အေရးေကာ္မရွင္ႏွင့္ပတ္သက္၍လႊတ္ေတာ္၏ဆံုးျဖတ္ခ်က္အေပၚ ဥပေဒသမားတစ္ဦး၏အျမင္


 
ျမန္မာႏုိင္ငံအမ်ဳိးသားလူ႔အခြင့္အေရးေကာ္မရွင္ ဖြဲ႔စည္းမႈကို လႊတ္ေတာ္ႏွင့္ အစိုးရ Debate လုပ္ကာ ေနာက္ဆုံးေတာ့ အေျခခံဥပေဒအရ လႊတ္ေတာ္ဘက္က လုပ္ပိုင္ခြင့္ျဖစ္ေသာ ဘတ္ဂ်က္၊ စီမံကိန္းမ်ား စိစစ္ခြင့္ျပဳရာမွတစ္ဆင့္ တရားမ၀င္ေၾကာင္း ထုတ္ျပန္လာသည္ကို ေတြ႔ရွိရသည္။ အလားတူပင္ စာေရးသူထံသို႔ သတင္းေထာက္မ်ား၊ စိတ္၀င္စားသူမ်ား အမ်ားအျပား လာေရာက္ ေမးျမန္းၾကသည္။ ေမးျမန္းခ်က္မ်ားမွာ တစ္ခုတည္းသာ ျဖစ္သည္။ ယင္းသို႔ ေကာ္မရွင္ ဖြဲ႔စည္းမႈ၊ လႊတ္ေတာ္မွ ပယ္ဖ်က္မႈ အေပၚ ဥပေဒေၾကာင္းအရ မည္သို႔ ဆုံးျဖတ္ႏိုင္သနည္း၊ ဥပေဒပညာရွင္မ်ားအေနႏွင့္ မည္သို႔ သေဘာထားပါသနည္း ဟူ၍ ျဖစ္သည္။ မၾကာခဏ ဆက္တိုက္ဆိုသလို လာေရာက္ေမးျမန္းၾကသျဖင့္ ၾကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ေျဖၾကားျပီး ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္လည္း သိလိုသူ၊ စိတ္၀င္ စားသူ အမ်ားအျပားကလည္း လူကိုယ္တိုင္ တစ္မ်ဳိး၊ တယ္လီဖုန္းျဖင့္တစ္နည္း ေမးျမန္းေနၾကဆဲ ျဖစ္၍ ဤသို႔ ေရးသားေဖာ္ျပလိုက္ရျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ပဏာမ စကားဦး ဆိုခ်င္သည္။
၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ျမန္မာႏုိင္ငံ ဖြဲ႔စည္းပုံအေျခခံဥပေဒ ပုဒ္မ ၂၁၇ မွာ ဖြဲ႔စည္းပုံအေျခခံဥပေဒပါ ျပဌာန္းခ်က္မ်ားႏွင့္ မဆန္႔က်င္ေစဘဲ ျပည္ေထာင္စု၏ အုပ္ခ်ဳပ္မႈအာဏာသည္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ၌ တည္ရွိသည္ ဟုလည္းေကာင္း၊ ပုဒ္မ ၂၁၈၊ ပုဒ္မခြဲ(က) တြင္ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရ၏ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးဆိုင္ရာ အေရးယူေဆာင္ရြက္ခ်က္အားလုံးကို ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ၏ အမည္ျဖင့္ အေရးယူ ေဆာင္ရြက္ရမည္ ဟုလည္းေကာင္း၊ ပုဒ္မ ၂၁၆ တြင္ ဖြဲ႔စည္းပုံအေျခခံဥပေဒပါ ျပဌာန္းခ်က္မ်ားႏွင့္ မဆန္႔က်င္လွ်င္ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရ၏ အုပ္ခ်ဳပ္မႈအာဏာသည္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က ဥပေဒျပဳနိုင္ေသာ အုပ္ခ်ဳပ္မႈဆိုင္ရာ ကိစၥရပ္မ်ားသို႔လည္း သက္ေရာက္ပ်ံ႔ႏွံ႔သည္ ဟု လည္းေကာင္း ျပဌာန္းထားသည္။ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအဖြဲ႔ ဥပေဒပုဒ္မ ၄၈၊ ၅၀ ႏွင့္ ၅၁(က)တို႔တြင္လည္း အလားတူ ျပဌာန္းထားေၾကာင္း ေတြ႔ရွိရသည္။

ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအဖြဲ႔သည္ ျမန္မာႏုိင္ငံအမ်ဳိးသားလူ႔အခြင့္အေရးေကာ္မရွင္ကို ၅-၉-၂၀၁၁ ရက္ေန႔တြင္ ဖြဲ႔စည္းခဲ့သည္။ ယင္းသို႔ ဖြဲ႔စည္းရာတြင္ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရဖြဲ႕သည္ ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတ၏ အမိန္႔အရ ဖြဲ႔စည္းခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ သို႔ျဖစ္၍ ျမန္မာႏုိင္ငံလူ႔အခြင့္အေရး ေကာ္မရွင္သည္ ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတ၏ ခြင့္ျပဳခ်က္ျဖင့္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးဆိုင္ရာ အမိန္႔ျဖင့္ ဖြဲ႔စည္းသည့္ အဖြဲ႔ ျဖစ္သည္။ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတသည္ ဤအဖြဲ႔ကို ဖြဲ႔စည္းရန္ အမိန္႔ေပးႏိုင္ျခင္းမွာ အထက္တြင္ ေဖာ္ျပခဲ့သည့္ အေျခခံဥပေဒက အပ္ႏွင္းထားေသာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးဆိုင္ရာ အာဏာမွ လာျခင္း ျဖစ္သည္။

ျပည္ေထာင္စုသမၼတျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္ ဖြဲ႔စည္းပုံအေျခခံဥပေဒႏွင့္ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအဖြဲ႔႕ပေဒတို႔တြင္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတသည္ အထက္ ေဖာ္ျပပါ လူ႔အခြင့္အေရးေကာ္မရွင္ကို ဖြဲ႔စည္းျခင္းသည္ ဖြဲ႔စည္းပုံအေျခခံဥပေဒႏွင့္ အျခားဥပေဒတို႔ႏွင့္ ဆန္႔က်င္သည္ဟု ဆို၍ မရပါ။

  ထို႔အျပင္ ျမန္မာႏုိင္ငံ အမ်ဳိးသားလူ႔အခြင့္အေရးေကာ္မရွင္သည္ အျမဲတမ္းအဖြဲ႔ မဟုတ္ပါ။ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ အေျခအေနမွန္ လိုအပ္ခ်က္အရ လူ႔အခြင့္အေရးခ်ဳိးေဖာက္မႈမ်ား ေလ်ာ့နည္းပေပ်ာက္ေစရန္လည္းေကာင္း၊ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ စိုးမိုးမႈ အားနည္းေနေသာ လူ႔အခြင့္အေရးဆိုင္ရာကိစၥရပ္မ်ားကို ထိထိေရာက္ေရာက္ ကိုင္တြယ္ေျဖရွင္းေဆာင္ရြက္ႏုိင္ေစရန္လည္း ေကာင္း  အေလးထား ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ရန္၊ အထူးသျဖင့္ ဖြဲ႔စည္းပုံအေျခခံဥပေဒ၊ အခန္း(၈)ပါ ႏိုင္ငံသားမ်ား၏ မူလအခြင့္အေရးမ်ားကို ထိန္းသိမ္း ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ႏိုင္ရန္ ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတႀကီး၏ စိတ္ရင္းေစတနာျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ျခင္းဟူ၍ သိျမင္ႏိုင္သည္။ သို႔ေသာ္လည္း ဥပေဒေၾကာင္းအရ ေရရွည္ကာလ တြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံအမ်ဳိးသားလူ႔အခြင့္အေရး ဥပေဒတစ္ရပ္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ အမ်ဳိးသားလူ႔အခြင့္အေရးေကာ္မရွင္ဥပေဒတစ္ရပ္ေသာ္လည္းေကာင္း လႊတ္ေတာ္၏အတည္ျပဳခ်က္ျဖင့္ ဆက္လက္ေဆာင္ရြက္သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာၾကား ခ်က္မ်ားကိုလည္း ျမန္မာႏုိင္ငံအမ်ဳိးသားလူ႔အခြင့္ အေရးေကာ္မရွင္အဖြဲ႔၀င္မ်ား၏ ထုတ္ေဖာ္ေျပာၾကားခ်က္မ်ားအရ သိရွိရသည္။ ထိုသို႔ ဆိုထားသည့္အတြက္ ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတက ဖြဲ႔စည္းေပးထားေသာ လက္ရွိ လူ႔အခြင့္ အေရးေကာ္မရွင္သည္  တိက်ခိုင္မာေသာ ဥပေဒတစ္ရပ္ မေပၚေပါက္မီ ၾကားကာလတြင္ ယာယီဖြဲ႔စည္းေပးထားေသာ အဖြဲ႔အစည္း တစ္ခု ျဖစ္ေၾကာင္း၊ လႊတ္ေတာ္၏ အတည္ျပဳခ်က္ျဖင့္ ခိုင္မာသည့္ ဥပေဒတစ္ရပ္ ထြက္ေပၚလာခ်ိန္တြင္ ယင္းဥပေဒအရ လူ႔အခြင့္အေရး ေကာ္မရွင္တစ္ရပ္ ဖြဲ႔စည္းမည္ေၾကာင္း၊ ယင္းသို႔ ဥပေဒႏွင့္အညီ လူ႔အခြင့္အေရးေကာ္မရွင္တစ္ရပ္ ေပၚထြက္လာေသာ အခ်ိန္တြင္ လက္ရွိ ယာယီဖြဲ႔စည္းေပးထားေသာ ေကာ္မရွင္မွာ ရပ္ဆိုင္းသြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ေတြ႔ရွိရသည္။

ယခုဖြဲ႔စည္းထားသည့္ ျမန္မာႏုိင္ငံအမ်ဳိးသားလူ႔အခြင့္အေရးေကာ္မရွင္သည္ ဥပေဒတစ္ရပ္ကို ေနာက္ခံထားျပီး ဖြဲ႔စည္းသည့္ အဖြဲ႔အစည္း (Statutory Commission)မဟုတ္သျဖင့္ ျပည္ေထာင္စုဘ႑ာရန္ပုံေငြမွ တိုက္ရိုက္က်ခံရန္ ေတာင္းခံႏိုင္မည္ မဟုတ္ေပ။ သို႔ရာတြင္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးဆိုင္ရာ အမိန္႔ျဖင့္ တရား၀င္ ဖြဲ႔စည္းထားသည့္ အဖြဲ႔ျဖစ္၍ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတရုံး၏ အသုံးစရိတ္မွျဖစ္ေစ၊ အစိုးရအဖြဲ႔၏ အသုံးစရိတ္မွျဖစ္ေစ က်ခံသုံးစြဲႏိုင္သည္။ ယင္းသို႔က်ခံသုံးစြဲျခင္းမွာ ႏုိင္ငံေတာ္ဘ႑ာရန္ပုံေငြမွ တိုက္ရိုက္ေတာင္းခံ သုံးစြဲျခင္းမဟုတ္ဘဲ ခြင့္ျပဳျပီးအသုံးစရိတ္မွ က်ခံသုံးစြဲျခင္းသာ ျဖစ္သည္။

ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က ဆုံးျဖတ္ျခင္းမွာ ျမန္မာႏုိင္ငံအမ်ဳိးသားလူ႔အခြင့္အေရးေကာ္မရွင္ကို ဦးစီးအဖြဲ႔တြင္ ထည့္သြင္းေဖာ္ျပျပီး ရသုံးမွန္းေျခေငြစာရင္းတြင္ အသုံးစရိတ္ေတာင္းခံျခင္းကို မေပး ဟု ျငင္းပယ္ျခင္းသာ ျဖစ္သည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံ အမ်ဳိးသားလူ႔အခြင့္အေရး ေကာ္မရွင္ဖြဲ႔စည္းျခင္း၊ လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္ျခင္းတို႔ကို တရားမ၀င္ဟု ေျပာဆိုျခင္း၊ ဆုံးျဖတ္ျခင္း မဟုတ္ပါ။ သို႔ျဖစ္၍ ျမန္မာႏိုင္ငံအမ်ဳိးသားလူ႔အခြင့္အေရးေကာ္မရွင္မွာ တရား၀င္ ရပ္တည္ေနျပီး ယင္းအား အုပ္ခ်ဳပ္ေရးဆိုင္ရာ အမိန္႔ျဖင့္ အပ္ႏွင္း ထားေသာ လုပ္ငန္းမ်ားကိုလည္း ေဆာင္ရြက္ႏိုင္သည့္ အဖြဲ႔အစည္း ျဖစ္သည္။

ျမန္မာႏုိင္ငံ အမ်ဳိးသားလူ႔အခြင့္အေရးေကာ္မရွင္ ဥကၠဌႏွင့္ အဖြဲ႔၀င္တို႔အား ခံစားခြင့္မ်ား ေပးေနျခင္းမွာ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ ပုဂၢဳိလ္မ်ား၏ ခ်ီးျမွင့္ေငြ၊ စရိတ္ႏွင့္ အေဆာင္အေယာင္မ်ားဆိုင္ရာ ဥပေဒ အရ ေပးျခင္း မဟုတ္ပါ။ ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတ၏ အမိန္႔အရ ခံစားခြင့္ေပးထားျခင္းသာ ျဖစ္သည္။ (ထိုအဖြဲ႔အစည္းမွာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအမိန္႔အရ ယာယီဖြဲ႔စည္းထားေသာ အဖြဲ႔အစည္းျဖစ္၍ ယင္းအေဆာင္အေယာင္ဥပေဒတြင္ ေဖာ္ျပထားသည့္ အဆင့္အတန္း သတ္မွတ္၍လည္း မရႏိုင္ပါ။ ယင္းဥပေဒႏွင့္လည္း အက်ဳံးမ၀င္ပါ။)

ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က ေထာက္ျပထားေသာ အဆင့္အတန္းသတ္မွတ္ခ်က္ အမိန္႔မ်ားမွာလည္း ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္၏ သေဘာတူညီခ်က္ မရရွိသည့္အတြက္ ပ်က္ျပယ္သြားျပီ ျဖစ္သည္။ မူလကတည္းက ဥပေဒႏွင့္မညီသျဖင့္ ပယ္ဖ်က္ရန္ မလိုဟု ဆိုႏိုင္သျဖင့္ ပယ္ဖ်က္ရန္လည္း မလိုအပ္ပါ။ ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတအေနျဖင့္ ေကာ္မရွင္ဥကၠဌႏွင့္ အဖြဲ႔၀င္တို႔၏ ခံစားခြင့္ရွိသည့္ ခ်ီးျမွင့္ေငြ၊ စရိတ္ႏွင့္ အေဆာင္အေယာင္တို႔ကို ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအဖြဲ႔က သတ္မွတ္ရန္ႏွင့္ မည္သည့္ဘ႑ာရန္ပုံေငြက က်ခံရန္တို႔ကိုသာ အမိန္႔တစ္ရပ္ ထုတ္ျပန္သင့္သည္။ ယင္းသို႔ ထုတ္ျပန္ေသာ အမိန္႔သည္လည္း ဥပေဒပုဒ္မမ်ား ညႊန္းရန္ မလိုအပ္ပါ။

ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတက ဖြဲ႔စည္းပုံပါ ႏုိင္ငံသားမ်ား၏ အခြင့္အေရး ျမွင့္တင္ကာကြယ္ေပးလိုေသာ စိတ္ရင္းေစတနာျဖင့္ ဖြဲ႔စည္းေပးထားသည့္ ျမန္မာႏုိင္ငံ အမ်ဳိးသားလူ႔အခြင့္အေရးေကာ္မရွင္သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံအမ်ဳိးသားလူ႔အခြင့္အေရးေကာ္မရွင္ ဥပေဒ (မူၾကမ္း)တစ္ရပ္ ေရးဆြဲျပီး ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတထံသို႔ တင္ျပရန္ ျဖစ္သည္။ ယင္းဥပေဒ(မူၾကမ္း)ကို ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္သို႔ ဆက္လက္တင္ျပျပီး ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က ျပင္ဆင္ခ်က္မ်ားျဖင့္ ျဖစ္ေစ ဥပေဒအျဖစ္ ထုတ္ျပန္ရန္ အတည္ျပဳေပးသည့္အဆင့္ကို ဆက္လက္ေဆာင္ရြက္ရမည္ ျဖစ္သည္။ ယင္းဥပေဒကို ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတက လက္မွတ္ေရးထိုးထုတ္ျပန္ျပီးေနာက္ လိုအပ္သည့္နည္းဥပေဒ၊ လုပ္ထုံးလုပ္နည္းတို႔ကို ဆက္လက္ေရးဆြဲျပီး ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအဖြဲ႔၏ ခြင့္ျပဳခ်က္ျဖင့္ ဆက္လက္ေရးဆြဲထုတ္ျပန္သြားရန္ ျဖစ္သည္။

ဥပေဒျပဌာန္းျပီးေနာက္ ယင္းဥပေဒအရ ဖြဲ႔စည္းသည့္ လူ႔အခြင့္အေရးေကာ္မရွင္တစ္ရပ္ ေပၚေပါက္လာသည့္အခါ ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတ၏ အမိန္႔ျဖင့္ ဖြဲ႔စည္းထားေသာ ယခုလက္ရွိ  ျမန္မာႏုိင္ငံအမ်ဳိးသားလူ႔အခြင့္အေရးေကာ္မရွင္သည္ ယင္း၏လုပ္ငန္းတာ၀န္မ်ားကို ဥပေဒအရ ဖြဲ႔စည္းေပၚေပါက္လာသည့္ လူ႔အခြင့္အေရးေကာ္မရွင္သို႔ လႊဲေျပာင္းေပးျခင္း ျပဳလုပ္ရန္ ျဖစ္သည္။

ဤကိစၥႏွင့္ တိုက္ရိုက္ သက္ဆိုင္ျခင္း မရွိေသာ္လည္း အလ်ဥ္းသင့္၍ တင္ျပလိုသည္မွာ မၾကာေသးခင္က ၾကားသိရေသာ သတင္းမ်ားအရ ျပည္ေထာက္စုလႊတ္ေတာ္၊ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ႏွင့္ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္တို႔က ဖြဲ႔စည္းသည့္ ေကာ္မတီ၊ ေကာ္မရွင္ႏွင့္ အဖြဲ႔တို႔သည္ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ အဖြဲ႔အစည္းျဖစ္သည္ ဟူသည့္ ျပဌာန္းခ်က္သည္ ျပည္ေထာက္စုသမၼတျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္ ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒႏွင့္ ညီညြတ္ျခင္း ရွိ/မရွိ ဖြဲ႔စည္းပုံအေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာခုံရုံးသို႔ တင္ျပသည့္ ကိစၥ ျဖစ္ေပၚခဲ့ျခင္းကို သတိခ်ပ္သင့္သည္။ လႊတ္ေတာ္ဘက္မွ ဖြဲ႔စည္းသည့္ ေကာ္မတီ၊ ေက္ာမရွင္မ်ားကို အစိုးရဘက္မွ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ အဖြဲ႔အစည္း ဟုတ္/မဟုတ္ ေမးခြန္း ထုတ္ျခင္းသည္ ဤကိစၥ၏ ဇစ္ျမစ္ျဖစ္ႏိုင္သည္။ ထိုသို႔ လူ႔အခြင့္အေရးေကာ္မရွင္ ဖြဲ႔စည္းထားျခင္းကို ေတြ႔ရွိလာရေသာအခါ အစိုးရ ဘက္မွ ေပ်ာ့ကြက္ ဟာကြက္ကို နင္း၍ ျပန္လည္တုံ႔ျပန္လိုက္သည့္ ေထာက္ကြက္တစ္ခုအျဖစ္ မွန္းဆၾကည့္ႏုိင္သည္။

အဓိကအခ်က္မွာ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတအေနျဖင့္ ဖြဲ႔စည္းပုံအေျခခံဥပေဒပါ ႏုိင္ငံသားမ်ား၏ မူလအခြင့္အေရး၊ တစ္နည္းအားျဖင့္ လူ႔အခြင့္ အေရး ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ႏိုင္ရန္အလို႔ငွာ ဖြဲ႔စည္းထားေသာ လူ႔အခြင့္အေရးေကာ္မရွင္ ဖြဲ႔စည္းမႈသည္ လိုအပ္ခ်က္အရလည္းေကာင္း၊ အေျခအေနမွန္မ်ားအရလည္းေကာင္း ေကာင္းမြန္မွန္ကန္ေသာလုပ္ေဆာင္ခ်က္ ျဖစ္ေနသည္။ ဥပေဒျပဳေရး လႊတ္ေတာ္အေနျဖင့္လည္း ယင္းသို႔ေကာင္းမြန္ေသာ လုပ္ေဆာင္ခ်က္၊ ႏုိင္ငံ၏ အေချအေနမွန္အရ လိုအပ္ခ်က္ ျဖစ္ေနေၾကာင္း သိရွိထားေသာ္လည္း အုပ္ခ်ဳပ္ေရးႏွင့္ ဥပေဒျပဳေရးမ႑ဳိင္ႀကီး(၂)ရပ္အၾကား ႏုိင္ငံသားမ်ား၏ အက်ဳိးစီးပြားအတြက္ စုေပါင္းေဆာင္ရြက္သင့္သည္ကို ေဘးဖယ္၍ လုပ္ပိုင္ခြင့္ကို အသုံးခ်ကာ အသုံးစရိတ္ တစ္ျပားတစ္ခ်ပ္မွ ခြင့္ျပဳျခင္း မရွိဘဲ ရာႏႈန္းျပည့္ ျဖတ္ေတာက္လိုက္ျခင္းသည္ ကာယကံရွင္မ်ား၏ ႏုိင္ငံသားမ်ားအေပၚထားရွိေသာ စိတ္ေစတနာကို ေမးခြန္းထုတ္စရာ ျဖစ္ေစခဲ့သည္။ ယင္းလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားသည္ ျပည္သူမ်ားမွ ေရြးေကာက္တင္ေျမွာက္ လုိက္ျခင္းျဖစ္၍ ျပည္သူလူထုအက်ဳိးစီးပြားကို ဦးထိပ္ထားမည္ဟူေသာ သစၥာဆိုထားသည္မ်ားကို ပုဂၢလိက မာန၊ အာဃာတ  တရားမ်ားျဖင့္ ဤသို႔ေဆာင္ရြက္လိုက္ျခင္းသည္ ႏိုင္ငံသားမ်ားအတြက္ စိတ္မေကာင္းဖြယ္ရာ ျဖစ္စဥ္တစ္ရပ္ ျဖစ္ေနသည္။

ျဖစ္သင့္သည္မွာ ဦးစီးအဖြဲ႔ေခါင္းစဥ္တြင္ ထည့္သြင္းျခင္း မျပဳဘဲ အထက္တြင္ေဖာ္ျပခဲ့သည့္အတိုင္း ေငြေၾကးသုံးစြဲမႈကို ျပင္ဆင္လ်ာထား ေစေသာ ညွိႏႈိင္းမႈကို လႊတ္ေတာ္ဘက္မွ ေဆာင္ရြက္ေပးျပီး အစိုးရဘက္မွလည္း အဆင့္အတန္းသတ္မွတ္ခ်က္ကို ပယ္ဖ်က္ရန္ မလိုသည့္တိုင္ ပယ္ဖ်က္ေပးျခင္းအားျဖင့္ ပ်ားလည္းစြဲသာ ရွဥ့္လည္း ေလွ်ာက္သာေသာ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္ ေကာင္းေစသည္သာမက ႏုိင္ငံသားမ်ား၏ အက်ဳိးစီးပြားကိုလည္း ျမွင့္တင္ရာ ေရာက္ေစ မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ေတြ႔ရွိရသည္။ ဥပေဒျပဳခြင့္၊ ဘတ္ဂ်က္စိစစ္အတည္ျပဳခြင့္ ရရွိထားေသာ လႊတ္ေတာ္အေနျဖင့္ ပုဂၢဳိလ္ေရး အာဃာတ မ်ားႏွင့္ မိမိတို႔ က်မ္းကိုင္သစၥာဆိုထားေသာ ကတိက၀တ္မ်ားကို မျပတ္ႏွလုံးသြင္းျပီး ေဆာင္ရြက္ႏိုင္မွသာ ႏိုင္ငံႏွင့္ ႏုိင္ငံသားမ်ား အက်ဳိးစီးပြား ထိခိုက္မႈ မရွိေစမည္ ျဖစ္သည္။

ဤျဖစ္စဥ္အရ ကိစၥတစ္ရပ္ကို ဆန္းစစ္ရာတြင္ ယင္းေဆာင္ရြက္ခ်က္၏ ရည္ရြယ္ခ်က္၊ အက်ဳိးဆက္၊ ေဆာင္ရြက္သူတို႔၏ စိတ္ရင္းေစ တနာ စသည္တို႔ကို ျခဳံငုံစဥ္းစားသုံးသပ္ျပီး ႏုိင္ငံသားမ်ား၏ အက်ဳိးႏွင့္ယွဥ္ေသာ ဆုံးျဖတ္ခ်က္၊ လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ား ေဆာင္ရြက္သင့္ ေၾကာင္း ေတြ႔ရွိရသည္။ မည္သည့္ဘက္မွ မဟုတ္၊ မည္သူ႕႔ကိုမွ် ပုဂၢဳိလ္ေရးပတ္သက္မႈ မရွိေသာ္ လည္း ျဖစ္ရပ္အမွန္ကို ၾကားမွ ဥပေဒအျမင္အရလည္းေကာင္း၊ ပိုင္းျခားစိစစ္ႏိုင္ေသာ ဆင္ျခင္တုံတရားအရလည္းေကာင္း သုံးသပ္ရမည္ ဆိုလွ်င္ ေကာ္မရွင္အတြက္ အသုံးစရိတ္ တစ္ျပားတစ္ခ်ပ္မွ ခြင့္မျပဳျဖင္းအတြက္ လႊတ္ေတာ္၏ ႏုိင္ငံသားမ်ားအေပၚ ထားရွိေသာ ေစတနာ၊ ဦးတည္ခ်က္တို႔မွာ သံသယျဖစ္စရာ ေကာင္းေနသည္။ လစာတိုးျမွင့္ေရးတိုက္ပြဲမွ အစျပဳျဖစ္ေပၚလာေသာ ပုဂၢဳိလ္ေရးအာဃာတမ်ားေၾကာင့္ ၾကားထဲက နစ္နာရသည္မွာ ျပည္သူမ်ားသာ ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ ႀကီးႀကီးမားမား ထားရွိခဲ့ရ ေသာ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က  ဤသို႔  ဆုံးျဖတ္လိုက္ျခင္းကိုလည္း အံ့ႀသမိသည္၊ တုန္လႈပ္မိသည္၊ စိတ္မေကာင္းျခင္း ႀကီးစြာလည္း ျဖစ္ရသည္။ ဆက္၍ ျမန္မာႏုိင္ငံႏွင့္ ျပည္သူမ်ား၏ အနာဂတ္အတြက္လည္း စိုးရိမ္ပူပန္မိသည္။

ဤပုံအတိုင္းသာ လႊတ္ေတာ္၏ ဥပေဒျပဳေရး မ႑ဳိင္က ဆက္လက္ လုပ္ေဆာင္ေနမည္ ဆုိလွ်င္ - - - - - - - - - - - - - - ။
(ဖတ္ရႈသူ မိတ္ေဆြမ်ား မိမိတို႔ဘာသာ ေတြးေတာဆင္ျခင္ၾကပါကုန္ေလာ့ - ။)

( ဥပေဒပညာရွင္တစ္ဦး ၏ေဖၚျပခ်က္ကို ျပန္လည္မွ်ေ၀ပါသည္ )