ျမန္မာႏုိင္ငံ အမ်ဳိးသား လူ႔အခြင့္အေရး
ေကာ္မရွင္၏ သတင္း ထုတ္ျပန္ခ်က္ (၂/၂ဝ၁၂)ကုိ ယေန႔ ရက္စြဲျဖင့္ ထုတ္ျပန္ ေၾကညာလုိက္သည္။ အဆုိပါ သတင္း ထုတ္ျပန္ခ်က္
အျပည့္အစုံမွာ ေအာက္ပါအတုိင္း ျဖစ္သည္-
ျမန္မာႏုိင္ငံ အမ်ဳိးသား လူ့အခြင့္အေရး
ေကာ္မရွင္
ရပ္တည္ ေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္သည့္
သတင္း ထုတ္ျပန္ခ်က္
(ေကာ္မရွင္ သတင္းထုတ္ျပန္ခ်က္ ၂/၂ဝ၁၂)
၂ဝ၁၂ ခုႏွစ္၊ မတ္လ
၁၆ ရက္ေန႔တြင္ က်င္းပေသာ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ အစည္းအေဝးတြင္ ျမန္မာႏုိင္ငံ အမ်ဳိးသား
လူ႔အခြင့္အေရး ေကာ္မရွင္ ဖြဲ႕စည္းျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဥပေဒၾကမ္း ပူးေပါင္း ေကာ္မတီက
လူ႔အခြင့္အေရး ေကာ္မရွင္ ဖြဲ႕စည္းျခင္းသည္ အေျခခံဥပေဒ၊ တည္ဆဲ ဥပေဒမ်ားႏွင့္ ညီၫြတ္ျခင္း
မရွိေၾကာင္း သေဘာထား မွတ္ခ်က္ တင္ျပလာသည့္ အတြက္ ျပည္ေထာင္စု
လႊတ္ေတာ္ နာယကအေနျဖင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံ အမ်ဳိးသား လူ႔အခြင့္အေရး ေကာ္မရွင္ကုိ ဗဟုိအဖြဲ႕
အစည္းတြင္ ထည့္ထားျခင္းႏွင့္ ရသုံးမွန္းေျခ ေငြစာရင္းတြင္ အသုံးစရိတ္ ထည့္ထားျခင္း
တုိ႔ကုိ ပယ္ဖ်က္ေၾကာင္း ဆုံးျဖတ္ ခဲ့ပါသည္။
အဆုိပါ
သတင္းသည္ ျပည္တြင္း ျပည္ပသုိ႔ ပ်ံ႕ႏွံ႔သြားၿပီး ျပည္သူလူထု အတြင္း လူ႔အခြင့္အေရး ေကာ္မရွင္ကုိ
ဖ်က္သိမ္း လုိက္သည္ဟု ယူဆကာ ေဝဖန္ခ်က္မ်ား အမ်ဳိးမ်ဳိး ထြက္ေပၚလာၿပီး ေမးျမန္း စုံစမ္းမႈမ်ား
ျပဳၾကပါသည္။ ျပည္တြင္းျပည္ပမွ စုိးရိမ္မႈ မ်ားလည္း ရွိပါသည္။
လူ႔အခြင့္အေရး
ေကာ္မရွင္ကုိ ဖြဲ႕စည္းပုံ အေျခခံ ဥပေဒပါ ႏုိင္ငံသားမ်ား၏ မူလ အခြင့္အေရးမ်ား ျမႇင့္တင္ေရးႏွင့္
ကာကြယ္ေရး တုိ႔ကုိ ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ရန္၊ ကုလသမဂၢ အဖြဲ႕အစည္းမ်ား၊ ႏုိင္ငံတကာ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားႏွင့္
ခ်ိတ္ဆက္ ေဆာင္ရြက္ ျခင္းျဖင့္ ျမန္မာ ႏုိင္ငံသားမ်ား၏ လူ႔အခြင့္အေရးမ်ား တုိးတက္ ေဖာ္ေဆာင္
ႏုိင္ရန္ႏွင့္ ဒီမုိကေရစီ ႏုိင္ငံအျဖစ္ အသြင္ ကူးေျပာင္း ရာတြင္ အသြင္သဏၭာန္ႏွင့္ အႏွစ္သာရပါ
ျပည့္ဝေစရန္ ဖြဲ႕စည္းခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
ဖြဲ႕စည္းပုံ အေျခခံ
ဥပေဒပါ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားကုိ ေလ့လာရမည္ ဆုိပါလွ်င္ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ား အရ ႏုိင္ငံသားတုိ႔သည္
ဤဖြဲ႕စည္းပုံ အေျခခံ ဥပေဒတြင္ သတ္မွတ္ ျပ႒ာန္းထားသည့္ ''တန္းတူညီမွ် အခြင့္အေရး''၊
''လြတ္လပ္မႈ အခြင့္အေရး''၊ ''တရားမွ်တမႈ အခြင့္အေရး''တုိ႔ကုိ ခံစားခြင့္ရွိသည္ ဟုလည္းေကာင္း၊
ႏုိင္ငံသားမ်ား၏''လြတ္လပ္ခြင့္''၊ ''လုပ္ပုိင္ခြင့္''၊ ''ခံစားခြင့္''၊
''တာဝန္ႏွင့္ တားျမစ္ခ်က္မ်ား''ကုိ ထိေရာက္ခုိင္မာ ျပည့္စုံေစရန္ လုိအပ္ေသာဥပေဒမ်ား
ျပ႒ာန္းရမည္ဟု လည္းေကာင္း ျပ႒ာန္း ထားပါသည္။
ျပည္ေထာင္စု အစုိးရသည္
ဖြဲ႕စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒပါ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားႏွင့္ မဆန္႔က်င္လွ်င္ ျပည္ေထာင္စု၏ အုပ္ခ်ဳပ္မႈ
အာဏာသည္ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္က ဥပေဒ ျပဳႏုိင္ေသာ အုပ္ခ်ဳပ္မႈဆုိင္ရာ ကိစၥရပ္မ်ား ကုိလည္း
သက္ေရာက္ ပ်ံ႕ႏွံ႔ေၾကာင္း ျပ႒ာန္းခ်က္ ေတြ႕ရွိရပါသည္။ ဖြဲ႕စည္းပုံ အေျခခံ ဥပေဒပါ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားႏွင့္
မဆန္႔က်င္ေစဘဲ ျပည္ေထာင္စု၏ အုပ္ခ်ဳပ္မႈ အာဏာသည္ ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတ၌ တည္ရွိသည္ဟု အုပ္ခ်ဳပ္မႈအာဏာ
ေပးအပ္ထားသည္ကုိလည္း ေလ့လာသိရွိရ ပါသည္။ အထက္ပါ ေပးအပ္ထားေသာ
တာဝန္မ်ားကုိ ႏုိင္ငံေတာ္ သမၼတသည္ လႊဲအပ္ေသာ အုပ္ခ်ဳပ္မႈ အာဏာမ်ား က်င့္သုံး အေကာင္
အထည္ ေဖာ္ျခင္း၏ တစ္စိတ္တစ္ပုိင္းအျဖစ္ ေကာ္မရွင္ကုိ ဖဲြ႕စည္းခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္ဟု ေကာ္မရွင္
အေနျဖင့္ ခံယူပါသည္။ အေျခအေန အခ်ိန္အခါႏွင့္ အညီ ေကာ္မရွင္ ဖဲြ႕စည္း ေပးခဲ့ျခင္းသည္
အလြန္သင့္ျမတ္ ေလ်ာ္ကန္၍ ႏုိင္ငံသားမ်ားႏွင့္ ႏုိင္ငံေတာ္ အတြက္ အက်ဳိးရလဒ္မ်ား ရရွိေစခဲ့ပါသည္။
ေကာ္မရွင္သည္ ႏုိင္ငံေတာ္ သမၼတသုိ႔ လဲႊအပ္ ထားေသာ အုပ္ခ်ဳပ္မႈ အာဏာအရ ဖဲြ႕စည္းထားေသာ
အဖဲြ႕ ျဖစ္ပါသည္။ ဗဟုိ အဖဲြ႕အစည္းတြင္ အက်ဳံးမဝင္၍ ဘတ္ဂ်က္ ရသုံးမွန္းေျခ ေငြစာရင္း
အသုံးစရိတ္တြင္ ထည့္ထားျခင္းမွ ပယ္ဖ်က္ျခင္းသည္ ေကာ္မရွင္ ဖဲြ႕စည္းျခင္းႏွင့္ လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္
အေကာင္အထည္ ေဖာ္ျခင္းတို႔ကို ပ်က္ျပယ္ေစျခင္း မရွိႏုိင္ေပ။
ျမန္မာႏုိင္ငံ
အမ်ဳိးသား လူ႔အခြင့္အေရး ေကာ္မရွင္သည္ ျမန္မာႏုိင္ငံသူ ႏုိင္ငံသားမ်ား၏ လူ႔အခြင့္အေရး
ျမႇင့္တင္ေရးႏွင့္ ကာကြယ္ေရး အတြက္ ေရရွည္ေဆာင္ရြက္ သြားရမည့္ အဖဲြ႕တစ္ဖဲြ႕ ျဖစ္ပါသည္။
ေကာ္မရွင္ကို Paris Principles ႏွင့္ အညီ
ဖဲြ႕စည္းရာတြင္ အစုိးရ၏ ထိန္းခ်ဳပ္မႈမွ လြတ္လပ္ၿပီး သီးျခား
ရပ္တည္သည့္ အဖဲြ႕အေနျဖင့္ ဖဲြ႕စည္းႏုိင္ရန္ အတြက္ ဥပေဒ တစ္ရပ္ ျပ႒ာန္းရန္ လုိအပ္သည္ဟုလည္း
ေကာ္မရွင္ အေနျဖင့္ ခံယူပါသည္။ Paris
Principles အရ အမ်ဳိးသား လူ႔အခြင့္အေရး ေကာ္မရွင္ မ်ားအား သက္ဆုိင္ရာ အစုိးရက လုံေလာက္ေသာ
ဘ႑ာေငြမ်ား ေထာက္ပ့ံၾကရပါသည္။ သုိ႔ပါ၍ အစုိးရ၏ အေထာက္ အပ့ံႏွင့္ အျခားေသာ အေထာက္အပ့ံမ်ားကို
စနစ္တက် လက္ခံ သုံးစဲြေသာ အဖဲြ႕အစည္းအျဖစ္ ေကာ္မရွင္အေနျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ သြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။
အာဆီယံႏုိင္ငံမ်ားမွ
အင္ဒိုနီးရွား၊ မေလးရွား၊ ဖိလစ္ပိုင္ႏွင့္ ထုိင္းႏုိင္ငံတုိ႔ အပါအဝင္ ကမၻာ့ႏုိင္ငံ
အမ်ားအျပား တို႔တြင္ အမ်ဳိးသား လူ႕အခြင့္အေရး ေကာ္မရွင္မ်ား ဖဲြ႕စည္းၿပီး လူ႔အခြင့္အေရးမ်ား
ျမႇင့္တင္ေရးႏွင့္ ကာကြယ္ေရး ေဆာင္ရြက္ေပးလ်က္ ရွိၾကပါ သည္။ ၎တို႔အနက္ ႏုိင္ငံ အမ်ားအျပား တြင္လည္း ေကာ္မရွင္မ်ား ကနဦး ဖဲြ႕စည္းစ
ကာလႏွစ္မ်ားတြင္ သမၼတ သုိ႔မဟုတ္ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္က တာဝန္ယူ ဖဲြ႕စည္း ေပးခဲ့သည္ကို ေတြ႕ရွိရပါသည္။
ယင္းေနာက္မွ လူ႔အခြင့္အေရး ေကာ္မရွင္ ဥပေဒ တစ္ရပ္ ျပ႒ာန္းၿပီး ဥပေဒႏွင့္အညီ ဆက္လက္
ရပ္တည္ေဆာင္ရြက္ ၾကသည္ကို ေလ့လာသိရွိရပါသည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံသည္ အာဆီယံတြင္ (၅)ႏုိင္ငံေျမာက္
အမ်ဳိးသား လူ႔အခြင့္အေရး ေကာ္မရွင္ ဖဲြ႕စည္းႏုိင္ေသာ ႏုိင္ငံ ျဖစ္သျဖင့္ ႏုိင္ငံေတာ္၏
ဂုဏ္သိကၡာ ကိုလည္း ျမင့္မားေစခဲ့ေၾကာင္း ႏုိင္ငံတကာ ေျပာၾကားခ်က္မ်ား အရ သိရွိရပါသည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံ အမ်ဳိးသား လူ႔အခြင့္အေရး ေကာ္မရွင္ ခုိင္မာစြာ ေရရွည္ ရပ္တည္ႏုိင္ေရး
အတြက္ ႏုိင္ငံေတာ္ သမၼတ၏ လမ္းၫႊန္ခ်က္အရ လူ႔အခြင့္အေရး ေကာ္မရွင္ ဥပေဒၾကမ္းအား စတင္ေရးဆဲြေနၿပီ
ျဖစ္ပါသည္။ ေကာ္မရွင္သည္ ဥပေဒၾကမ္းအား ႏုိင္ငံေတာ္ သမၼတထံ တင္ျပၿပီး သေဘာ တူညီခ်က္
ရရွိပါက သမၼတ႐ုံးမွ တစ္ဆင့္ လႊတ္ေတာ္သုိ႔ တင္ျပ အတည္ျပဳခ်က္ ရယူသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံ
အမ်ဳိးသား လူ႔အခြင့္အေရး ေကာ္မရွင္ အေနျဖင့္ ေပးအပ္ထားေသာ တာဝန္မ်ား အတုိင္း ဖဲြ႕စည္းပုံ
အေျခခံ ဥပေဒတြင္ ပါရွိေသာ ႏုိင္ငံသားတို႔၏ မူလ အခြင့္အေရးမ်ား ျမႇင့္တင္ေရးႏွင့္ ကာကြယ္ေရးကို
အရွိန္အဟုန္မပ်က္ ဆက္လက္ ေဆာင္ရြက္သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ေဖာ္ျပအပ္ပါသည္။
ရက္စဲြ။ ၂ဝ၁၂
ခုႏွစ္၊ မတ္လ ၂၇ ရက္
|
ျမန္မာႏုိင္ငံ အမ်ဳိးသား လူ႕အခြင့္အေရး ေကာ္မရွင္
|