xmlns:fb="https://www.facebook.com/2008/fbml"> Voice Of Myanmar: ေဒါက္တာေအးေမာင္ႏွင့္ ေတြ႔ဆံုျခင္း

Thursday, August 4, 2011

ေဒါက္တာေအးေမာင္ႏွင့္ ေတြ႔ဆံုျခင္း

ဇင္မာဝင္း
(၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ဇူလိုင္လ ၂၁ ရက္ ေန႔ထုတ္ ျပည္သူ႔ေခတ္ ဂ်ာနယ္က အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္၊ အစိုးရ၏ အာမခံခ်က္မ်ား၊ ကတိမ်ားႏွင့္ တာဝန္ခံခ်က္မ်ား စိစစ္ေရးေကာ္မတီ ဥကၠ႒ ေဒါက္တာေအးေမာင္ႏွင့္ ေတြ႕ဆံုေမးျမန္းခန္းျဖစ္ပါတယ္။ )
ေမး - ဦးေအာင္ေရႊနဲ႔ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကို အင္န္အယ္လ္ဒီ ရပ္တည္ခြင့္နဲ႔ ပတ္သတ္ၿပီး ျပည္ထဲေရး ဝန္ႀကီးက အေၾကာင္းၾကားစာ ေပးပို႔ခဲ့တယ္။ ဒါနဲ႔ ပတ္သတ္ၿပီး ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကလည္း ျပည္ထဲေရး ဝန္ႀကီးနဲ႔ ေတြ႔ဆံုပါရေစ ဆိုၿပီး အေၾကာင္း ျပန္ခဲ့တယ္။ ဒီကိစၥနဲ႔ ပတ္သတ္ၿပီး ဘယ္လိုျမင္လဲ၊ ဖ်က္သိမ္းရန္ ၫႊန္ၾကားထားၿပီး ျဖစ္ေသာ NLD ကိုေရာ ဘယ္လို ျဖစ္ေစခ်င္ပါလဲ။
ေျဖ - အဲ့ဒါေတာ့ ေျပာဖို႔ ခက္တယ္။ ဘာလို႔ဆို ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္တို႔ ဖ်က္သိမ္းရန္ ၫႊန္ၾကားထားၿပီး ျဖစ္တဲ့ NLD နဲ႔ ပတ္သက္လို႔လည္း ၁၉၉၀ ေရြးေကာက္ပြဲမွာ ေရြးေကာက္ ခံၿပီးမွ ႏုိင္ခဲ့တဲ့ ပါတီတစ္ခု။ ေနာက္ဆံုး ဗဟို တရား႐ံုးအထိ တင္ၿပီးကာမွ ရပ္တည္ပိုင္ခြင့္ ရွိတယ္ဆိုတဲ့ ဘက္နဲ႔ ၿပိဳင္ၾကတာေလ။ တရားသူႀကီးေတြက ဘယ္လို ဆံုးျဖတ္လဲေတာ့ မသိဘူး။ ပါတီ မွတ္ပံုတင္ရမယ္ ဆိုရင္ေတာ့ျဖင့္ ၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံကို လက္ခံပါတယ္ ဆိုၿပီး လက္မွတ္ ထိုးေပးရပါမယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျမင္တာကေတာ့ ဖ်က္သိမ္းရန္ ၫႊန္ၾကားထားၿပီး ျဖစ္တဲ့ NLD မွာ ေရြးစရာလမ္း ၂ လမ္း ေလာက္ေတာ့ ရွိမွာေပါ့။ တစ္ခုက ၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပံုကို လက္ခံၾကမလား။ ေနာက္တစ္ခုက ၁၉၉၀ ကတည္းက မွတ္ပံု တင္ထားတဲ့အတိုင္း ဆက္ေနမလား၊ ဒီမွာရွိတဲ့ တရားရံုးခ်ဳပ္ ဆိုတာကလည္း သီးသန္႔ Judiciary Imdependent ရ မရ ကၽြန္ေတာ္တို႔ သံုးသပ္ဖို႔ ေစာေသးတယ္ ထင္တယ္။ ဖြဲ႔စည္းပံု အရလည္း မ႑ိဳင္ ၃ ခုကို သီးသန္႔စီ အျပန္အလွန္ ထိန္းညိွေပးမယ္ လို႔ေတာ့ ေျပာထား တယ္ေလ။ အဲ့ေတာ့ တရားသူႀကီးခ်ဳပ္တို႔ တရားရံုးတို႔ ဆိုတာက အေမရိကန္ ပံုစံလို သီးသန္႔ မဟုတ္ဘူးေလ။ ႏုိင္ငံေတာ္ သမၼတႀကီးက အဆိုျပဳတဲ့ ပုဂိၢဳလ္ေတြကို ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္က အတည္ျပဳ ေပးရတာကိုး၊ အဲ့ေတာ့ ၁၉၉၀ တုန္းက ရပ္တည္ ခဲ့တာက အခု ၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပံုကလည္း ရွိေနၿပီ ဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္ ထင္တာကေတာ့ ဖ်က္သိမ္းရန္ ၫႊန္ၾကားထားၿပီး ျဖစ္တဲ့ NLD မွာ ဗ်ဴဟာကေတာ့ ရွိရမွာေပါ့။ ကၽြန္ေတာ့္ကို ေမးရင္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္က ၂၀၀၈ ေဘာလံုးပြဲႀကီးကို ဝင္ကန္ေစ ခ်င္တယ္။ ႀကိဳက္သည္ မႀကိဳက္သည္ လက္ခံသည္ လက္မခံသည္ကို မေျပာနဲ႔ေတာ့၊ အဲ့ဒါက တစ္ပိုင္းေပါ့။ ၂၀၀၈ ဖဲြ႔စည္းပံု ရွိေနတဲ့ အခါက်ေတာ့ ဒီအထဲမွာ ဝင္ပါသင့္တယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ ထင္တယ္။ ၿပီးမွ အတြင္း အျပင္ဆိုတာ ရွိတာပဲ။ Election မွာ သူပါလို႔ ရၿပီေလ။ တိုင္းရင္းသား ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ကလည္း ျပည္မဘက္မွာ အင္အားႀကီးတဲ့ ဗမာ အမ်ိဳးသားေတြ ဦးေဆာင္တဲ့ ပါတီတစ္ခု ရွိေစခ်င္တယ္။ ဒါ ကၽြန္ေတာ္တို႔ တိုင္းရင္းသား ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားရဲ႕ သေဘာထားပါ။
ေမး - ႏုိင္ငံေရးပါတီ မွတ္ပံုတင္ျခင္း ဥပေဒ၊ နည္းဥပေဒေတြကိုေရာ ဖ်က္သိမ္းရန္ ၫႊန္ၾကားထားၿပီး ျဖစ္ေသာ NLD အေနနဲ႔ လက္ခံ ႏုိင္ဖြယ္ရွိလား။
ေျဖ - ပါတီမွတ္ပံုတင္ျခင္း ဥပေဒ၊ နည္းဥပေဒေတြ ဆိုတာ ၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒအရ ေပၚေပါက္ လာတာပဲေလ။ ၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပံုကို ဘယ္လို သေဘာထားလဲ ဆိုတာကိုေတာ့ မွတ္ပံုတင္တဲ့ ပါတီ ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားက လက္ခံၾက တယ္ေလ။ ၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပံုကို ႏုိင္ငံသားတိုင္းကို ကာကြယ္ဖို႔ တာဝန္ရွိတယ္ ဆိုၿပီး ဖြဲ႔စည္းပံု မွာလည္း ေရးထားတာကိုး။ ၂၀၀၈ ျပင္တဲ့အပိုင္းက ေနာက္အပိုင္းေပါ့။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ကေတာ့ ေနာက္အပိုင္းေပါ့။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ကေတာ့ ဖ်က္သိမ္းရန္ ၫႊန္ၾကားထားၿပီး ျဖစ္တဲ့ NLD ကို အရွည္သျဖင့္ ပန္းတိုင္တစ္ခုကို သြားတဲ့အခါ ဘက္ေပါင္းစံုက ေတြးေစခ်င္တယ္။ အၿမဲတမ္း ဒီဘက္ႀကီးပဲ ဆိုတာထက္ အေလွ်ာ့လည္း ရွိရမယ္။ အတင္းလည္း ရွိရမယ္။ ဝင္ကစား သင့္တဲ့ အခါလည္း ကစားသင့္တယ္လို႔ ထင္တယ္ေလ။ ဖြဲ႕စည္းပံုအရ ေရြးေကာက္ တင္ေျမွာက္တဲ့ လႊတ္ေတာ္ ၃ ရပ္ရွိတာေပါ့။ လက္ရွိ ဖြဲ႔စည္းပံု အခန္း ၈ မွာပါတဲ့ ႏုိင္ငံသား တစ္ဦးခ်င္းကို ေပးတဲ့ အခြင့္အေရး ေတြက ပုဒ္မ ၄၆ ခုေလာက္ ရွိတယ္။ အဲ့ဒီ ႏုိင္ငံသား အခြင့္အေရးနဲ႔ ပတ္သတ္တဲ့ ၄၆ ခုေလာက္ကို ပထမဆံုးရေအာင္ လုပ္ၾကရေအာင္၊ ၄၆ ခုဆိုတာ နည္းတာ မဟုတ္ဘူး။ ၄၆ ခုေသာ ပုဒ္မေတြနဲ႔ ႏုိင္ငံသားေတြရဲ႕ အခြင့္အေရးကို သူတို႔ ေပးထားၿပီးသား။ အဲ့ဒါေတြကို အရင္ဆံုး ရေအာင္ လုပ္ၾကရေအာင္၊ ဒီဖြဲ႔စည္းပံုမွာလည္း ျပဳျပင္စရာေတြ အမ်ားႀကီးပဲ။ ျပည္ခိုင္ၿဖိဳးပါတီရဲ႕ အမာခံႀကီးေတြက ေတာင္ ျပဳျပင္ခ်င္ၾကတယ္။ ဥပမာ - ေလာကပါလ တရားဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ သိတာက ဟီရိၾသတၱပၸလို႔ ဘာသာျပန္တာ ကိုး။ ဒီမွာ ေရးထားတာက မွ်တျခင္း၊ ညီမွ်ျခင္း၊ လြတ္လပ္ျခင္း ဆိုတာမ်ိဳး ဘာသာျပန္ထားတယ္။ အဲ့ဒါမ်ိဳးက အစ လြဲေနတယ္ ဆိုၿပီး လူႀကီး တစ္ေယာက္က လာေဆြးေႏြးထားတာ ရွိတယ္။ တစ္ခုခ်င္း၊ တစ္ခုခ်င္း ၾကက္ယက္သလို ရွာလို႔ရွိရင္ ျပည္သူ႔ လႊတ္ေတာ္ကို ကိုယ္စားျပဳတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြက ဒီ ၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပံုမွာ ျပင္စရာေတြ အမ်ားႀကီး ရွိမွာပဲ။ ၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပံု အရဆိုရင္ ကာကြယ္ေရးနဲ႔ လံုၿခံဳေရး ေကာင္စီမွာ လႊတ္ေတာ္ ၂ ရပ္ရဲ႕ ဥကၠ႒ေတြ ပါတယ္။ အေရးေပၚ ျပ႒ာန္းျခင္းနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့အခါ အဲ့ဒီပုဂၢိဳလ္ ၂ ေယာက္ကို ပုဒ္မတစ္ခုမွာ ထားခဲ့ျပန္ေရာဗ်။ အေရးေပၚ အေျခအေန ျဖစ္တဲ့အခါမွာ ႏုိင္ငံေတာ္ သမၼတဟာ တပ္မေတာ္က ေပးထားတဲ့ ကာကြယ္ေရး ဝန္ႀကီးရယ္ ျပည္ထဲေရး ဝန္ႀကီးရယ္ နယ္စပ္ေရးရာ ဝန္ႀကီးေတြနဲ႔ တိုင္ပင္ၿပီးကာမွ အေရးေပၚ အေျခအေနကို ေၾကညာႏုိင္တယ္ ဆိုတဲ့ ကိစၥမ်ိဳးမွာ လႊတ္ေတာ္ ၂ ရပ္ ဥကၠ႒ေတြကို ထားခဲ့ျပန္ေရာ။ ဒါေပမဲ့ ကာကြယ္ေရးနဲ႔ လံုၿခံဳေရး ေကာင္စီမွာ က်ေတာ့ ဥကၠ႒ ေတြက ပါေနတယ္။ ဒုတိယသမၼတ ၿပီးရင္ သူတို႔ ၂ ေယာက္ဗ်။ အဲ့ဒါေလးေတြက ျပဳျပင္စရာ ေလးေတြေပါ့။ လက္ရွိ ၂၀၀၈ မွာကိုက ျပဳျပင္စရာ ေလးေတြ ရွိတယ္။ ၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပံုကို ကစားစရာ ေဘာလံုးပြဲႀကီး တစ္ခုလို မသတ္မွတ္ ႏုိင္ဘူးလား။ ၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပံု ဆိုတာ အိမ္တြင္း အေဝးကြင္းဆိုရင္ ကိုယ့္ကြင္းမွ မဟုတ္တာ အေဝးကြင္းေပါ့။ ဒါမွ အတြင္းစည္း အျပင္စည္းမွာ ေဆြးေႏြးလို႔ ရမယ္ေလ။ အဲေတာ့ ဖ်က္သိမ္းရန္ ၫႊန္ၾကားထားၿပီး ျဖစ္တဲ့ NLD ကို ပါေစခ်င္တယ္ဗ်။ ဘယ္လိုပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ႏုိင္ငံေရး သမားလုပ္ရင္ ပရိယာယ္ေတာ့ ရွိရမွာေပါ့။
ေမး - အစိုးရသစ္နဲ႔ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္နဲ႔ ၾကားက မေျပလည္မႈေတြကို ဘယ္လို ေဆာင္ရြက္သင့္တယ္လို႔ အၾကံဉာဏ္ ေပးခ်င္ပါလဲ။
ေျဖ - ကိုယ့္သမိုင္း ကိုယ္ေရးၾကတာပဲ၊ ဖ်က္သိမ္းရန္ ၫႊန္ၾကားထားၿပီး ျဖစ္တဲ့ NLD ကလည္း သမုိင္းေတြ ရွိတယ္ေလ။ သမိုင္းျဖစ္ရပ္ တစ္ခုက လူထုဆႏၵနဲ႔ ကင္းလြတ္လို႔ မရဘူးေပါ့။ ၁၉၈၈ အစကေန ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျဖတ္သန္း ခဲ့တာကို ၾကည့္ရင္ ေတာ္ေတာ္ေလး ၾကာခဲ့ၿပီပဲ။ ၈၈ ေနာက္ပိုင္းမွ လူထု လႈပ္ရွားမႈေတြ အမ်ားႀကီး ေပၚခဲ့တာပဲ။ ဦးေဆာင္ႏုိင္တဲ့ က႑ေလးေတြလည္း ပါတီႀကီး တခ်ိဳ႕မွာ ရွိေကာင္း ရွိမယ္ေလ။ ၉၃ ကစၿပီး အမ်ိဳးသားညီလာခံ သမိုင္းေတြ အမ်ားႀကီး ျဖတ္ၿပီး ဖြဲ႕စည္းပံုႀကီး ဆိုတဲ့ လက္ထဲကို ျပန္ထည့္တာပဲ။ ဖြဲ႕စည္းပံုကို ဘာဘာ ညာညာ မေျပာလိုေတာ့ ပါဘူး။ ဒါႀကီးက လက္ရွိ ရွိေနၿပီ၊ ႏုိင္ငံတကာ သံတမန္ေတြ ကလည္း လာၾကတယ္ေလ။ ပထမဆံုး လွမ္းတဲ့ ေျခလွမ္းေလးကို လွမ္းၾက တာဟာ အေရြ႕ကေလး တစ္ခုကို ရမွာေပါ့။ ဟုိဘက္ ဒီဘက္ တင္းေနလို႔ မရဘူး။
ေမး - ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္နဲ႔ လက္ရွိ အစိုးရနဲ႔ ေတြ႔ဆံု ေဆြးေႏြးဖို႔ဆိုတာ ျဖစ္ႏုိင္မလား။
ေျဖ - ၂၀၀၈ ဖဲြ႔စည္းပံုနဲ႔ ေရြးေကာက္ပြဲ ကလည္း လုပ္လိုက္ၿပီးၿပီ။ ၁၉၉၀ ဆိုတာ သမိုင္းမွာ က်န္ခဲ့ၿပီ။ မွတ္တိုင္ တစ္ခုအျဖစ္ ဂုဏ္ထူးေဆာင္ တစ္ခုအျဖစ္ ရွိခဲ့မယ္။ ဝင္ပါလို႔ မရေအာင္လည္း ဥပေဒေတြနဲ႔ ေတာ္ေတာ္ေလး ကန္႔သတ္ ထားလိုက္ၿပီးၿပီ၊ ႏုိင္ငံေရးမွာ လက္ရွိ အေျခအေနကို သေဘာေပါက္ဖို႔ လိုတယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ထင္တယ္။ အဲေတာ့ တစ္ဖက္ခ်ည္းပဲ လုပ္ေနလို႔ မရဘူး။ ဘက္ေပါင္းစံုကေန ထိုးေဖာက္ ႏုိင္ရမွာေပါ့။ သူတို႔မွာလည္း နည္းဗ်ဴဟာ ရွိရမယ္။ ေဒၚေအာင္ဆန္း စုၾကည္၊ အစိုးရ၊ တိုင္းရင္းသား ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးေရး ဆိုတာမ်ိဳးက မျဖစ္ႏုိင္ ေတာ့ဘူးလို႔႔ ကၽြန္ေတာ္ထင္တယ္။ ဒုတိယပင္လံု ဆိုတာ မျဖစ္ႏုိင္ေတာ့ဘူး၊ ဆုိေတာ့ ပူးေပါင္း ပါဝင္မလား၊ သို႔မဟုတ္ ၂၀၀၈နဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ျပည္သူ လူထုအားကို ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္တုိ႔ ယူမလား။ အဲ့လုိဆိုရင္ေရာ တိုင္းျပည္ ျပန္လည္ ေကာင္းလာႏုိင္မလား။ လက္ရွိ ဖြဲ႔စည္းပံုအရ ေပၚလာတဲ့ အစိုးရက ဘယ္ေလာက္ထိ အဲ့ဒါကို အေလွ်ာ့ေပးမယ္ ထင္လဲ။ သံုးပြင့္ဆိုင္ ဆိုတာမ်ိဳးက ေတာ္ေတာ္ေလးကို အလွမ္းေဝး သြားပါလိမ့္မယ္။ ႏုိင္ငံတကာကလည္း လက္ရွိဖြဲ႔စည္းပံုနဲ႔ပဲ ေျပာမွာ၊ အဲ့ဒီ ဝင္းထဲကို သူပါလာရဲ ရေတာ့မယ္။ ပါၿပီးမွ သူလိုခ်င္တဲ့ ဘက္ကို အတြင္းစည္းထဲမွာ တိုင္းရင္းသားေတြနဲ႔ ျပန္စည္း႐ံုးေပါ့။ အဲ့ဒါမ်ိဳး လုပ္ႏုိင္မွ ျဖစ္ေတာ့မယ္ ထင္တယ္။
ေမး - ျပည္နယ္ဘက္မွာ ျဖစ္ေနတဲ့ မၿငိမ္းခ်မ္းမႈ ေတြကို လႊတ္ေတာ္မွာ တင္ျပေဆြးေႏြး သင့္တယ္ လို႔ေရာ ထင္လား။
ေျဖ - ျပည္ေထာင္စုထဲမွ ျဖစ္တာ အကုန္လံုးက ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္နဲ႔ ဆိုင္ပါတယ္။ ေဆြးေႏြးဖို႔ေတာ့ သင့္တာေပါ့။ လႊတ္ေတာ္ ေခၚဖို႔လည္း လိုတယ္ေလ။ အဲ့ဒီေဒသက လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ေတြက စတင္ျပဖို႔ လိုပါတယ္။ သူတို႔ ကိုယ္တိုင္က လက္မွတ္ထိုးၿပီး အေရးေပၚလႊတ္ေတာ္၊ အထူးလႊတ္ေတာ္ ေခၚေပးပါ ဆိုၿပီး စေျပာေပးၾကေပါ့။ အဲ့ဒါမ်ိဳး ၾကရင္ေတာ့ လႊတ္ေတာ္ ေခၚေပးရမွာေပါ့။ အဲ့ေတာ့မွ ကၽြန္ေတာ္တို႔ က်န္တဲ့ တိုင္းရင္းသားေတြက ေဆြးေႏြး ၾကတာေပါ့။ လႊတ္ေတာ္ဆိုတာ အစိုးရနဲ႔ ကင္းတယ္ေလ။ အစိုးရ အဖြဲ႔နဲ႔ လက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႕နဲ႔ ညွိႏႈင္းႏုိင္ေအာင္ လႊတ္ေတာ္ကေန ဘယ္သူ ဘယ္သူေတြ ပါတဲ့ အဖဲြ႔ကို ဖြဲ႔ေပါ့ဗ်ာ။ လႊတ္ေတာ္မွာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေတာင္းဆိုဖူးတယ္။ အဲ့ကာလ တုန္းကေတာ့ ပယ္ခ်ခံရတာ ေပါ့ဗ်ာ။
ေမး - အစိုးရသစ္ တက္ၿပီး လႊတ္ေတာ္ မေခၚျဖစ္ေသးဘူး ဆိုေတာ့ လႊတ္ေတာ္ေခၚဖို႔ မလိုအပ္လို႔လား။ လႊတ္ေတာ္ မေခၚျဖစ္ ေသးတာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေရာ ဘယ္လိုျမင္လဲ။
ေျဖ - လႊတ္ေတာ္က ေခၚရမယ္။ ၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပံုနဲ႔ စၿပီး ပထမအႀကိမ္ လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ အစိုးရအဖြဲ႔ကို စဖြဲ႔တာ။ ႏုိင္ငံေတာ္ သမၼတကလည္း ကတိကဝတ္ေတြ ေပးတယ္။ ဘယ္လိုလမ္းနဲ႔ သြားမယ္ဆိုတဲ့ ႏုိင္ငံေတာ္ကို အေျချပဳတဲ့ မိန္႔ခြန္းေတြကို ေျပာၾကား တယ္ေလ။ အဲ့ေတာ့ သူေျပာတဲ့အတိုင္း သူ႔အလုပ္ကို သက္ေသ ျပရေတာ့မွာေပါ့။ သက္ေသျပဖို႔ အတြက္ ဒီဘက္က ဥပေဒျပဳတဲ့ ပုဂိၢဳလ္ေတြ ကလည္း ေခတ္နဲ႔ ေလ်ာ္ညီတဲ့ ဥပေဒေတြကို ျပ႒ာန္း ေပးရမယ္ေလ။ အဲ့ဒီ ဥပေဒေတြ ကိုလည္း တကယ္ အသက္ဝင္ေအာင္ လုပ္ေပးၾကရ မွာကိုး၊ တကယ္ လုပ္ရမယ့္ ဟာက အစိုးရရဲ႕ executive power မွာ ရွိပါတယ္။ အဲ့ေတာ့ ၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပံုနဲ ေလ်ာ္ညီတဲ့ ဥပေဒေတြကို ျပဳျပင္တဲ့အခါမွာ အဲ့ဒီ ဥပေဒ အတိုင္း သြားဖို႔ အတြက္မူ ဥပေဒေတြ ဆိုတာ ေပၚဖို႔ လိုတယ္ေလ။ ဒီကာလနဲ႔ မေလ်ာ္ညီတဲ့ ဥပေဒေတြကို ျပန္ျပင္ဖို႔ လိုတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ၾကားတာက graph ေတြ ရွိေနၾကၿပီ၊ အဲ့ဒီ graph ေတြကို အတည္ျပဳဖို႔ ပါလီမန္ ေခၚရမယ္ေလ။ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ကို ေခၚၿပီး ဒီဥပေဒကို အတည္ျပဳမယ္ ဆိုမွပဲ အဲ့ဒီ ဥပေဒနဲ႔ သြားရမွာေလ၊ ရက္ေပါင္း ၁၀၀ ေလာက္ေတာ့ မရွည္သင့္ ေတာ့ပါဘူး။ ျမန္ျမန္ေလး ဥပေဒၾကမ္းေတြကို အတည္ျပဳ၊ ဒီဘက္ကလည္း၊ အတည္ျပဳ ေပးမယ္ေလ။ ဥပမာ-ေက်းရြာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴးေတြ ခန္႔မယ့္ ဥပေဒၾကမ္းေတြ ျပည္ထဲေရး ဝန္ႀကီးဌာနမွာ ရွိေလာက္ၿပီ ထင္တယ္။ အဲ့ဒီ ဥပေဒၾကမ္း ေတြကို အတည္ျပဳမွ တကယ္တမ္း လူရိုေသ ရွင္ရိုေသ ေက်းရြာအဆင့္ ရပ္ေက်း အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴးေတြ ေရြးႏုိင္မွာကို ဥပေဒၾကမ္း လိုၿပီး ဥပေဒၾကမ္း ထြက္လာဖို႔အတြက္ လႊတ္ေတာ္က ေခၚရေတာ့မယ္။ ျမန္ျမန္ေလး ေခၚမယ္ လို႔ေတာ့ ထင္ပါတယ္။
ေမး - ေရးရာ ေကာ္မတီ အစည္းအေဝးေတြ ထုိင္ေနတာ ဆိုေတာ့ အဲ့ဒီကေန ဘယ္လို ရလဒ္ေတြ ထြက္လာမလဲ။
ေျဖ - ေရးရာ ေကာ္မတီ အစည္းအေဝးေတြ ထိုင္ၿပီးမွ လက္ရွိ ျပဳျပင္စရာေတြ အမ်ားႀကီးကို ျမင္လာၾကပါတယ္။ ဌာနဆိုင္ရာ ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားကလည္း တင္ဖို႔ ဥပေဒၾကမ္းေတြ ရွိတယ္လို႔ ၾကားပါတယ္။ ဥပေဒနဲ႔ ပတ္သတ္တဲ့ တကၠသိုလ္ ေတြက ဆရာႀကီးေတြ ဆရာမႀကီးေတြ ကလည္း သူတို႔ ျပဳစုထားတာေတြ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဆီ ပို႔ေပးတာ ရွိပါတယ္။ ကာလေဒသနဲ႔ ေလ်ာ္ညီတဲ့ အသံုးအႏႈန္း ေတြကအစ အကုန္ ေရးဆြဲ ေနၾကပါၿပီ၊ ဥပေဒေပါင္း ၄၀၀ ေက်ာ္ေလာက္ ရွိမယ္ ထင္တယ္။ တခ်ိဳ႕ဟာ ေတြကို လံုးဝ ပယ္ဖ်က္ ပစ္လိုက္မွာ၊ ေနာက္ထပ္ ျပ႒ာန္းဖို႔ ဘာတို႔ ေတြလည္း ပါလာမွာပါ။ ေနာက္ ျပည္ေထာင္စု အစိုးရအဆင့္ကေန တိုင္းေဒသႀကီး/ ျပည္နယ္ကို လႊဲမယ့္ ဥပေဒၾကမ္း ေတြလည္း ရွိမွာပဲေလ၊ ႏုိင္ငံတကာမွာ ရွိတဲ့ လႊတ္ေတာ္ေတြရဲ႕ standing committee နဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လႊတ္ေတာ္မွာ ရွိတဲ့ standing committee ေတြရဲ႔ လုပ္ပိုင္ခြင့္ ေတြကို ခ်ိန္ထိုးရတာ ရွိပါတယ္။ အာဏာ သံုးရပ္ကို အခ်င္းခ်င္း ထိန္းညွိႏိုင္ေအာင္ အေမရိကန္ ဘယ္ကိုသြားလဲ၊ ႐ု႐ွ ဘယ္ကိုသြားလဲ၊ တ႐ုတ္ ဘယ္ကိုသြားလဲ အဲ့ဒီအတိုင္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ သြားဖို႔ ေဆြးေႏြးၾကတယ္။ လႊတ္ေတာ္ေရးရာ ေကာ္မတီေတြရဲ႕ လုပ္ပိုင္ခြင့္၊ ရပိုင္ခြင့္ အခြင့္အေရး အာဏာေတြ ကိုလည္း ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္မွာ တင္မွာပဲ၊ အခု လုပ္ေန ၾကပါၿပီ။ အဲ့ဒါေတြလည္း ပါဝါ ပိုေတာင့္တဲ့ အခါၾကေတာ့ အစိုးရအဖြဲ႔ကို ထိန္းညိႇ ႏိုင္ေတာ့မွာေပါ့။ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ရဲ႕ ဥပေဒ၊ နည္းဥပေဒမွာ အစိုးရအဖြဲ႔က ကတိျပဳမွ ပါလီမန္မွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔က စိစစ္ႏိုင္တာ၊ အေမရိကမွာ လႊတ္ေတာ္ျပင္ပမွာ ရွိတဲ့ အစိုးရအဖြဲ႔ လုပ္တဲ့ လုပ္ငန္းတိုင္းကို စစ္ေဆးႀကီးၾကပ္ ႏုိင္တာကိုး။ အ့ဲဒီလိုမ်ိဳး ျဖစ္ေအာင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔က တင္ၾကတာ။ ႏုိင္ငံေတာ္ စီမံကိန္းေတြကို လႊတ္ေတာ္က အတည္ျပဳရတယ္။ စီမံကိန္းတိုင္း စီမံကိန္းရွိတဲ့ ေနရာတိုင္းကို သြားႀကီးၾကပ္ စိစစ္ႏုိင္မွ အစိုးရ အဖြဲ႔ကို check and balance လုပ္ႏုိင္မွာေပါ့။ အခုကေတာ့ လႊတ္ေတာ္မွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေမးတာကို ဝန္ႀကီးတစ္ပါးက ေျဖမွပဲ အဲ့ဒီ လုပ္ငန္း ဟုတ္မဟုတ္ ဆိုတာ သြားၾကည့္ရတဲ့ အဆင့္ပဲရွိတာ၊ အဲ့ဒီ အဆင့္ေဘာင္ကို ေရႊ႕ခ်င္တာ၊ အဲ့ဒါေတြလည္း ေဆြးေႏြး ၾကပါတယ္။
ေမး - ျပည္တြင္း မၿငိမ္သက္မႈေတြနဲ႔ ပတ္သတ္ၿပီးေရာ ဘယ္လို သေဘာထားပါလဲ။
ေျဖ - မၿငိမ္သက္မႈေတြ ေပါက္ကြဲမႈေတြက လူထု မထိခိုုက္ရင္ေတာ့ ျပႆနာ မရွိပါဘူး။ လူထု ထိခိုက္မယ္ဆိုရင္ ဘယ္သူ ျဖစ္ျဖစ္ ေရွာင္သင့္တယ္။ တိုင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္ ပဋိပကၡက ေတာ္ေတာ္ ၾကာၿပီ၊ ေျဖရွင္းတဲ့ နည္းတစ္ခုေတာ့ ရွိရမွာေပါ့။ ႏုိင္ငံေရး ျပႆနာကို ႏုိင္ငံေရးနည္းနဲ႔ မေျဖရွင္းလို႔ ျဖစ္မွာေပါ့။ လက္နက္ကိုင္ ပဋိပကၡက မလိုအပ္ေတာ့ဘူး ဆိုရင္ ႏွစ္ဖက္က ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေဆြးေႏြး ၾကတာေပါ့။ ႏွစ္ဖက္စလံုး ေလွ်ာ့ေစခ်င္တယ္။ ျပန္ၿပီး ၿငိမ္းခ်မ္းေအာင္ လုပ္လို႔ရပါတယ္။ အတုအေယာင္ေတာ့ မျဖစ္ေစခ်င္ဘူး။
ေမး - ရက္ ၁၀၀ အတြင္းမွာ အစိုးရသစ္ရဲ႕ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဘယ္လို ျမင္ပါသလဲ။
ေျဖ - အစိုးရသစ္က ေကာင္းပါတယ္။ အလုပ္လုပ္ဖို႔အတြက္ သူလည္း ႀကိဳးစားေနတာပဲ။ ေက်းုလက္ေဒသ ဆင္းရဲႏြမ္းပါးမႈ ပေပ်ာက္ေရး ေဆြးေႏြးပြဲေတြ work shop ေတြ လုပ္တာ ဝမ္းသာစရာပါပဲ။ သူလည္း အရွိန္ ယူရမွာေပါ့။ သူ႔ကိုလည္း ပံ့ပိုးေပးဖို႔ အမ်ားႀကီး လိုပါတယ္။ သူ႔ရဲ႕ ရည္မွန္းခ်က္က ေကာင္းပါတယ္။ ႏုိင္ငံတကာရဲ႕ အားလိုတယ္။ ပူးေပါင္းပါဝင္ ကူညီမႈ လိုတယ္။ လိုတဲ့အတြက္ အစိုးရအေနနဲ႔ မိမိဘက္က တင္းထားတာ ေတြကိုလည္း ေလ်ာ့ေပးလိုက္ပါ။ အဲ့ဒါဆိုရင္ sanction ကို lift လုပ္ဖို႔ ကိုယ္က ျပန္ေျပာ ႏုိင္ၿပီေပါ့။
ေမး - တိုင္းေဒသႀကီးနဲ႔ ျပည္နယ္လႊတ္ေတာ္ အစိုးရ အဖြဲ႔ေတြရဲ႕ အေပၚမွာေရာ ဘယ္လိုျမင္လဲ။
ေျဖ - ၁၉၄၇ ထက္စာရင္ ဒီ ၂၀၀၈ ဖြဲစည္းပံုက ကိုယ္ပိုင္ ျပ႒ာန္း ပိုင္ခြင့္ေတြ ပါတယ္။ တိုင္းေဒသႀကီး ေတြရဲ႕ ေနာက္ကို ျပည္နယ္ေတြက လိုက္ေနတာပဲ။ အရင္က ျပည္နယ္ေတြက ကိုယ္ပိုင္ ျပ႒ာန္း ပိုင္ခြင့္ကို ေတာင္းတယ္။ ၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပံုအရ တိုင္းေဒသႀကီးနဲ႔ ျပည္နယ္ကို ေပးတယ္။ အဲ့ေတာ့ သူတို႔ ၂ ခုက တူသြားၿပီ တိုင္းေဒသႀကီး လႊတ္ေတာ္ႏွင့္ ျပည္နယ္လႊတ္ ေတာ္က လြပ္လပ္တဲ့ လႊတ္ေတာ္ပါ။ အကုန္လံုး ျပဳျပင္ႏုိင္ေအာင္ တိုင္းေဒသႀကီးနဲ႔ ျပည္နယ္ အစုိးေတြမွာ လုပ္ပိုင္ခြင့္ ရွိတာပဲ။ လႊတ္ေတာ္မွာလည္း လုပ္ပိုင္ခြင့္ ရွိတာပဲ၊ ၾကည့္ေကာင္းမွာပါ။