xmlns:fb="https://www.facebook.com/2008/fbml"> Voice Of Myanmar: ေတာ္လွန္ေရးေကာင္စီ လက္ထက္ ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးေရး ပ်က္ျပားျခင္း အေပၚ ဖဆပလ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္၏ သေဘာထား

Wednesday, August 31, 2011

ေတာ္လွန္ေရးေကာင္စီ လက္ထက္ ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးေရး ပ်က္ျပားျခင္း အေပၚ ဖဆပလ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္၏ သေဘာထား

(၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ဩဂုတ္လ (၁၂)ရက္ေန႔ထုတ္ The Hot News ဂ်ာနယ္မွာ ေဖာ္ျပထားတဲ့ ေဆာင္းပါး ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေၾကညာခ်က္ကို ထုတ္ျပန္စဥ္က အာဏာ သိမ္းထားေပးမယ့္ ဖဆပလ၊ ပမညတ စတဲ့ ႏုိင္ငံေရး ပါတီမ်ားကို မဖ်က္သိမ္းေသးပါ ဘူး။ ၁၉၆၄ ခုႏွစ္က်မွ ဖ်က္သိမ္း လိုက္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္က ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ေဆြးေႏြးပြဲေတြ ပ်က္ခဲ့ရတဲ့ အေျခအေနကို ေလ့လာ ႏုိင္ေအာင္ ေဖာ္ျပေပး လိုက္ပါတယ္။ )
ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ လြတ္လပ္ေရး ရရိုၿပီး မၾကာမီပင္ ျပည္တြင္းစစ္မီး ေတာက္ေလာင္ လာခဲ့သည္။ လြတ္လပ္ေရး၏ တန္းဖိုး၊ လြတ္လပ္ေရး၏ အရသာကုိပင္ မခံစားၾကရေသးဘဲ ျပည္တြင္းစစ္၏ ဒဏ္ကို ျပည္သူ တစ္ရပ္လုံး ခံစားၾကရသည္။ အထူး သျဖင့္ ေက်းလက္ ေဒသရိွ ျပည္သူမ်ားသည္ မိမိတို႔၏ လယ္၊ ယာ၊ ေခ်ာင္း၊ ေျမာင္းမ်ားကို စြန္႔ခြာ၍ စစ္ႏွင့္ လြတ္ကင္းရာ ၿမိဳ႕ျပမ်ားဆီသို႔ တိမ္းေရွာင္ ထြက္ေျပး လာၾကရသည္။
ျပည္တြင္းစစ္ေၾကာင့္ လြတ္လပ္ၿပီးစ ႏိုင္ငံေတာ္ ျပန္လည္ တည္ေဆာက္ေရး၊ ဖြံ႔ၿဖိဳး တိုးတက္ေရးမ်ားကို ထိုအခ်ိန္က အစိုးရမ်ားသည္ အားသြန္ခြန္စိုက္ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္ျခင္း မရိွၾကေပ။ ထို႔ေၾကာင့္ ဖြံ႔ၿဖိဳး တိုးတက္ေရးမ်ား ေႏွးေကြးခဲ့ရသည္။
ေတာ္လွန္ေရး ေကာင္စီသည္ ႏုိင္ငံေတာ္ အာဏာကို ရယူၿပီးေနာက္ ေခတ္ေျပာင္း ေတာ္လွန္ေရးကို ဆင္ႏြဲကာ ဆိုရွယ္လစ္ စနစ္ကို တည္ေဆာက္လ်က္ ရိွသည္။ စနစ္သစ္ကို တည္ေဆာက္ရာတြင္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးသည္ အထူးပင္ အေရးပါေၾကာင္း ေတာ္လွန္ေရး ေကာင္စီက ေကာင္းစြာ သိရိွခဲ့ေပသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို တည္ေဆာက္ႏိုင္ရန္ ႀကိဳးပမ္းခဲ့ေလသည္။
ေတာ္လွန္ေရး ေကာင္စီသည္ ၁၉၆၃ ခုႏွစ္၊ ဧၿပီလ ၁ ရက္ေန႔တြင္ အေထြေထြ လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ အမိန္႔ကို ထုတ္ျပန္ လိုက္သည္။ ယင္းအမိန္႔တြင္ ေအာက္ပါအတိုင္း ေဖာ္ျပထားေပသည္။
"ဤအမိန္႔ ထုတ္ျပန္သည့္ ေန႔ရက္မတိုင္မီ တရားရုံးတစ္ခုခုက ခ်မွတ္သည့္ ေထာင္ဒဏ္ က်ခံေနဆဲ ျဖစ္ေသာသူမ်ား အတြက္ ဤအမိန္႔အရ လြတ္ၿငိမ္း ခ်မ္းသာခြင့္ ရရိွေသာ ျပစ္မႈတစ္ခုခုကို က်ဴးလြန္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္လွ်င္ ထိုသူအား အဆိုပါ ျပစ္မႈ အတြက္ ဆက္လက္ ေထာင္ဒဏ္က် ခံေစျခင္းမွ လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ ျပဳလိုက္သည္။"

"ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာႏိုင္ငံအား လက္နက္ စြဲကိုင္လ်က္ ပုန္ကန္ ေသာင္းက်န္း သူမ်ားသည္ မိမိတို႔ လက္နက္ ခဲယမ္း မီးေက်ာက္ အားလုံးကို ၁၉၆၃ ခုႏွစ္၊ ဇူလိုင္လ ၁ရက္ေန႔ မတိုင္မီ အစိုးရ တပ္စခန္း၊ အစိုးရဌာန၊ သို႔တည္းမဟုတ္ အစိုးရ အရာထမ္း အမႈထမ္း တစ္ဦးဦးထံသို႔ အပ္ႏွင္းလ်က္ တရား ဥပေဒေဘာင္ အတြင္း ဝင္ေရာက္လွ်င္ အမိန္႔ ထုတ္ျပန္သည့္ ေန႔ရက္ မတိုင္မီက က်ဴးလြန္ခဲ့ေသာ ျပစ္မႈမ်ားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ အျခားျပည္သူ ျပည္သား တစ္ဦး နည္းတူ လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာ ခြင့္ ရရိွရမည္။ ထို႔ျပင္ ပုန္ကန္ ေသာင္းက်န္းမႈ ေဆာင္ရြက္ရာ၌ အစိုးရ စစ္တပ္မ်ား၊ အဖြဲ႔အစည္းမ်ားႏွင့္ တိုက္ခိုက္ရာတြင္ က်ဴးလြန္ခဲ့ေသာ ရာဇဝတ္ ျပစ္မႈမ်ား အတြက္လည္း လုံးဝလြတ္ၿငိမ္း ခ်မ္းသာခြင့္ ရရိွမည္။ ထိုသူမ်ားသည္ ဤအမိန္႔ ထုတ္ျပန္သည့္ ေနမွစ၍ ရာဇဝတ္မႈ တစ္ခုခု က်ဴးလြန္လွ်င္ ထိုရာဇဝတ္မႈ အတြက္ ဤအမိန္႔ပါ အခြင့္အေရးမ်ားကို မရရိွ ေစရ။
အထက္ပါ လြတ္ၿငိမ္း ခ်မ္းသာခြင့္ အမိန္႔ကိုၾကည့္လွ်င္ အမ်ိဳးသား စည္းလုံး ညီညြတ္မႈ အတြက္ ေတာတြင္း လက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားကို ဥပေဒေဘာင္ အတြင္းသို႔ ဖိတ္ေခၚလိုက္ျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။
လြတ္ၿငိမ္း ခ်မ္းသာခြင့္ အမိန္႔ေၾကာင့္ အက်ဥ္းက် ခံေနရေသာ ဗမာျပည္ ကြန္ျမဴနစ္ပါတီ၊ ကြန္ျမဴပါတီ (ဗမာျပည္) ကရင္နီ အမိ်ဳးသား တိုးတက္ေရးပါတီ၊ ေကအင္န္ယူတို႔မွ ဗဟို ေကာ္မတီဝင္မ်ား၊ သတင္းစာဆရာမ်ား၊ ေက်ာင္းသားမ်ား လြတ္ေျမာက္ လာၾကသည္။ အလားတူပင္ ေတာတြင္း လက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႕အစည္းအခ်ိဳ႕လည္း ဥပေဒေဘာင္ အတြင္းသို႔ ဝင္ေရာက္ လာၾကသည္။
သို႔ေသာ္ ေတာတြင္း လက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႔အစည္း အခ်ိဳ႕ကမူ လြတ္ၿငိမ္း ခ်မ္းသာခြင့္ အမိန္႔ကို လက္မခံဘဲ ေတြ႕ဆုံ ေဆြးေႏြးေရးကိုသာ ေတာင္းဆို လာၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေတာ္လွန္ေရး ေကာင္စီသည္ အမ်ိဳးသား စည္းလံုးေရးႏွင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို ေရွး႐ႈ၍ ၁၉၆၃ ခု၊ ဇြန္လ ၁၁ ရက္ေန႔တြင္ ေတာတြင္း လက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႕အစည္းအားလံုးသို႕ ေတြ႕ဆံု ေဆြးေႏြးရန္ ကမ္းလွမ္းခ်က္ကို ထုတ္ျပန္ လိုက္သည္။
-ေတာတြင္း လက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားသည္ ေတာ္လွန္ေရး ေကာင္စီ နည္းတူ ျပည္တြင္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို တည္ေဆာက္ လိုပါလွ်က္ အေထြေထြ လြတ္ၿငိမ္း ခ်မ္းသာခြင့္ႏွင့္ မလံုေလာက္လွ်င္ ေတာ္လွန္ေရး ေကာင္စီႏွင့္ ေတြ႕ဆံု ေဆြးေႏြးရန္ ဖိတ္ေခၚေၾကာင္း ၊
-ထိုသို႔ ေဆြးေႏြရာတြင္ ႏွစ္ဘက္လံုးစက မည္သည့္ အခ်က္ကို အေျခခံ၍ ေဆြးေႏြး လိုက္ေၾကာင္း ႀကိဳတင္ စည္းကမ္း သတ္မွတ္ခ်က္မ်ိဳး မထားရွိ လိုေၾကာင္း၊
-တစ္ဘက္ႏွင့္ တစ္ဘက္ ႀကိဳတင္စည္းကမ္း သတ္မွတ္ခ်က္ မထားဘဲ တိုင္းျပည္၏ ပကတိ အေျခအေနကို လက္ေတြ႕ က်က် ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြး ေျဖရွင္းနည္းကို လက္နက္ကိုင္ ေတာတြင္း အင္အားစုမ်ားက လက္ခံမည္ ဆိုလွ်င္ ႏိုင္ငံေရး ေၾကာင့္ လည္းေကာင္း၊ လူမိ်ဳးေရးေၾကာင့္ လည္းေကာင္း မည္သည့္ အေၾကာင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ေစ ေတာတြင္း၌ ေရာက္ရွိေန ေသာ မည္သည့္ အဖြဲ႕အစည္းႏွင့္မဆို ေတာ္လွန္ေရး ေကာင္စီက ေတြ႕ဆံု ေဆြးေႏြးရန္ အသင့္ရွိေၾကာင္း၊၊
-ေတြ႕ဆံု ေဆြးေႏြးရာတြင္ အတိတ္မွ အေၾကာင္းအရာမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ တစ္ဦးကို တစ္ဦး အျပစ္ဖို႔ျခင္းမ်ိဳးကို ေရွာင္က်ဥ္ ၿပီး အျမတ္ထြက္မွ ဟူေသာ သေဘာမထားဘဲ အလုပ္သမား၊ လယ္သမားႏွင့္ လုပ္သား ျပည္သူ၏ အက်ိဳးကိုသာ အာ႐ံု စူးစိုက္ လုပ္ကိုင္ လိုေၾကာင္း ကမ္းလွမ္းခ်က္တြင္ ေဖာ္ျပထားေပသည္။
ေတာ္လွန္ေရး ေကာင္စီက ထိုကဲ့သို႔ ေတြ႕ဆံု ေဆြးေႏြးေရး ကမ္းလွမ္းခ်က္ကို ထုတ္ျပန္လိုက္ေသာအခါ ျပည္သူ လူထု တစ္ရပ္လံုးက အထူးပင္ ဝမ္းသာအားရ ေက်နပ္ၾကသည္။ ႏိုင္ငံေရးပါတီ အသီးသီးကလည္း ေထာက္ခံၾကသည္။
ျပည္သူတစ္ရပ္လံုး ရႊင္လန္း တက္ႂကြေနၾကသည္။ ျပည္တြင္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရးသည္ မေဝးကြာေသာ ကာလအတြင္း ရရွိေတာ့ မည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္ေနၾကသည္။
ေတာတြင္း လက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႕အစည္းမ်ား ျဖစ္ေသာ ကြန္ျမဴနစ္ပါတီ (ဗမာျပည္)၊ ရခိုင္ ကြန္ျမဴနစ္ပါတီ၊ ရွမ္းအမ်ိဳးသား တပ္ေပါင္းစုႏွင့္ ရွမ္းျပည္ လြတ္ေျမာက္ေရးတပ္၊ ကခ်င္ လြတ္လပ္ေရး ေကာင္စီ၊ ဗမာျပည္ ကြန္ျမဴ နစ္ပါတီ၊ မန္းဘဇံ ေခါင္းေဆာင္ေသာ သံုးပါတီ၊ မန္းဘဇံ ေခါင္းေဆာင္ေသာ မဒညတ၊ မုဆိုးေကာ္ကဆာ ဟန္တာသာေမႊး ေခါင္းေဆာင္ေသာ ကရင္ ေတာ္လွန္ေရး ေကာင္စီ စသည္တို႔မွ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားသည္ ေတာ္လွန္ေရး ေကာင္စီႏွင့္ လာေရာက္ ေတြ႔ဆုံ ေဆြးေႏြးၾကသည္။ ျပည္သူလူထု တစ္ရပ္လုံးက ၿငိမး္ခ်မ္းေရး ကိုယ္စားလွယ္မ်ားအား ေသာင္းေသာင္း ျဖျဖ ႀကိဳဆိုၾက သည္။
ထို႔သို႔ ေတြ႔ဆုံ ေဆြးေႏြးရာတြင္ မုဆိုး ေကာ္ကဆာ ဟန္တာသာေမႊး ေခါင္းေဆာင္ေသာ ကရင္ေတာ္လွန္ေရး ေကာ္စီႏွင့္သာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး သေဘာတူညီမႈ ရရိွခဲ့သည္။ က်န္အဖြဲ႕ အစည္းမ်ားႏွင့္ ေတြ႕ဆံု ေဆြးေႏြးေရးမ်ား ပ်က္ျပား သြားခဲ့ရသည္။
ေတာတြင္း လက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားသည္လည္း ေတာတြင္းသို႔ ျပန္လည္ ထြက္ခြာ သြားေတာ့သည္။ ျပည္သူ တစ္ရပ္လံုး၏ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ ေရာင္ျခည္သည္လည္း ေမွးမွိန္ ကြယ္ေပ်ာက္ သြားေတာ့သည္။ စစ္၏ အႏိၷ႒ာ႐ုံမ်ားကို ဆက္လက္ ခံစား ၾကရေပဦးေတာ့မည္။
ထိုသို႔ ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးမႈမ်ားအနက္ ေတာ္လွန္ေရး ေကာင္စီႏွင့္ မန္းဘဇံ ေခါင္းေဆာင္ေသာ မဒညတ (အမ်ိဳးသား ဒီမိုကေရစီ ညီၫြတ္ေရး တပ္ေပါင္းစု) တို႔၏ ေတြ႔ဆံု ေဆြးေႏြးေရး ပ်က္ျပားသြားျခင္း အေပၚ ဖဆပလ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္၏ သေဘာထားကို ေၾကညာခ်က္ ထုတ္ျပန္လိုက္သည္။
ဤေၾကညာခ်က္တြင္ ေတာတြင္း အင္အားစုမ်ားႏွင့္ ေတြ႔ဆံု ေဆြးေႏြးေရးကို မိမိတို႔ ဖဆပလအစိုးရ လက္ထက္တြင္ မျပဳလုပ္ႏုိင္ခဲ့ေသာ္လည္း ေတာ္လွန္ေရးေကာင္စီက ျပဳလုပ္ႏုိင္ျခင္းကို ဖဆပလအဖြဲ႕ခ်ဳပ္က ခရီးဦးႀကိဳျပဳေၾကာင္း၊ ယခု ေတာ္လွန္ေရး ေကာင္စီႏွင့္ မဒညတတို႔၏ ေတြ႔ဆံု ေဆြးေႏြးေရး ပ်က္ျပားျခင္းကို ဖဆပလအဖြဲ႕ခ်ဳပ္က အထူးပင္ ဝမ္းနည္း ေၾကာင္း၊ ၁၅-၁၁-၆၃ ေန႔က ေတာ္လွန္ေရး ေကာင္စီကတစ္ဖက္၊ မဒညတက တစ္ဖက္ ေၾကညာခ်က္ ထုတ္ျပန္ေတာ့မွ ႏွစ္ဦး ႏွစ္ဖက္ သေဘာ ကြဲလြဲမႈကို သိရွိရသျဖင့္ ဖဆပလအဖြဲ႕ခ်ဳပ္၏ သေဘာထားကိုလည္း ေအာက္ပါ အတိုင္း တိုင္းျပည္သို႔ တင္ျပလိုက္ပါသည္။
၁။ နယ္ေျမျပႆနာ။ ႏုိင္ငံတစ္ႏုိင္ငံကို အခ်ဳပ္အျခာ အာဏာပိုင္ ႏုိင္ငံအျဖစ္ျဖင့္ တရား၀င္ အသိအမွတ္ျပဳရာ၌ သီးျခားတိက်စြာ တည္ရွိေသာ နယ္ေျမသည္ အဓိကျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဗမာျပည္ ကြန္ျမဴနစ္ပါတီက ေခါင္းေဆာင္ေသာ ေတာတြင္း အင္အားစုမ်ားအား ၎တို႔ စည္းရံုးထားေသာ ေဒသပါဟု အဆိုျပဳလာသည့္ နယ္ေျမမ်ားကို ေတာ္လွန္ေရး အစိုးရက အကယ္၍ မူအားျဖင့္ တရားဝင္ အသိအမွတ္ ျပဳေပးလိုက္ပါက မည္သို႔ေသာ အဓိပၸာယ္မ်ိဳး သက္ေရာက္ သြားမည္ကို ကၽြႏု္ပ္တို႔ ထည့္သြင္း စဥ္းစားရေပမည္။
ထို႔အျပင္ ေတာ္လွန္ေရး ေကာင္စီႏွင့္ ဗမာျပည္ ကြန္ျမဴနစ္ပါတီက ေခါင္းေဆာင္ေသာ မဒညတတို႔သည္ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဘက္၏ နယ္ေျမမ်ားကို အပစ္အခတ္ ရပ္စဲေရး ကာလအတြင္း၌ ပိုေနၿမဲ - က်ားေနၿမဲ အသိအမွတ္ျပဳရန္ သေဘာတူလိုသည့္ တိုင္ေအာင္ လြယ္ကူသည့္ ကိစၥမဟုတ္ေခ်။ အစိုးရ လက္နက္ကိုင္ တပ္တို႔၏ ထိုးစစ္မ်ားကို ခံႏုိင္ရည္ မရွိေတာ့ေသာ ေတာတြင္း အင္အားစုတို႔သည္ အတည္တက် ရပ္တည္ႏုိင္ေသာ အေျခအေန မရွိသည့္အေလ်ာက္ ၎တို႔ပိုင္ သီးျခား နယ္ေျမဟူ၍ တိတိက်က် မရွိႏိုင္ေတာ့ေပ။ ရွိရွိသမွ်ေသာ ေတာေတာင္ ေရေျမတို႔ကို ၎တို႔အပိုင္ဟု ေတာင္းဆိုလာ လွ်င္လည္း အေတာမသတ္ အျငင္းပြား ေနဖြယ္ရာသာ ျဖစ္မည္။ ပုဂံရာဇ၀င္လုိ တုတ္ထမ္း၍ ျငင္းရသည့္ ကိန္းမ်ိဳးကုိသာ ဆုိက္ရေပမည္။ အခ်ိန္ဆြဲ၍ ျပႆနာ အရပ္ရပ္ကုိ ရႈပ္ေထြးသည္ထက္ ရႈပ္ေထြးသြားေအာင္ ဖန္တီးရာသာ ေရာက္ေပမည္။
အျခား စုိးရိမ္စရာ အခ်က္တစ္ခ်က္မွာ အကယ္၍ တုိင္းျပည္တြင္ တည္ဆဲ အစုိးရအျပင္ အျပင္အျခား အင္အားစုမ်ား ကလည္း ကုိယ့္နယ္ေျမႏွင့္ ကုိယ္၊ ကုိယ့္တပ္ႏွင့္ကုိယ္ ျပတ္သား တိက်စြာ တရား၀င္ တည္ရွိေနလွ်င္၊ ျပင္ပ-ပေယာဂမ်ား ဝင္မလာဟု မည္သူမွ် အာမခံရဲမည္ မဟုတ္ေခ်။ အေရွ႕ေတာင္ အာရွရွိ လြတ္လပ္စ ႏုိင္ငံငယ္အခ်ိဳ႕၌ ကမၻာ့အုပ္စု ႏုိင္ငံႀကီးမ်ားက ဤအတုိင္း ဝင္ေရာက္ အေျခစုိက္ခြင့္ ရေနေသာ သာဓကကုိလည္း ကၽြႏု္ပ္တုိ႕ ေတြ႕ေနရၿပီျဖစ္သည္။
၂။ အခြန္ဘ႑ာစည္းၾကပ္ခြင့္အာဏာ။ အခြန္ဘ႑ာ စည္းၾကပ္ ႏုိင္ခြင့္သည္ အစုိးရတုိ႕၌သာ ရွိအပ္ေသာ တရား၀င္ အာဏာ ျဖစ္သည္။ သုိ႕ျဖစ္၍ အပစ္အခတ္ ရပ္ဆဲေရး ကာလအတြင္း မဒညတ ေတာတြင္း အင္အားစုမ်ား အတြင္း မည္သည့္ စည္းရုံးေရးကုိမွ် မလုပ္ရန္ႏွင့္ အခြန္ဘ႑ာ ေကာက္ခံေရး မ်ားကုိပါ ရပ္ဆုိင္းထားရန္ ေတာ္လွန္ေရး ေကာင္စီက တားျမစ္လုိသည္မွာ မွန္ကန္ေသာ လုပ္ရပ္ပင္ ျဖစ္ေပသည္။ သုိ႕မဟုတ္ပါက ေတာင္သူ လယ္သမားမ်ားထံမွ အတင္းအဓမၼ ဆက္ေၾကး ေတာင္းေနျခင္းကုိ အားေပးမိရာ ေရာက္သြားမည့္အျပင္ စင္ၿပိဳင္ အစုိးရတစ္ခုကုိ အသိအမွတ္ျပဳရာလည္း ေရာက္သြားေပမည္။
၃။ ေျမေပၚေျမေအာက္။ ေတြ႕ဆုံ ေဆြးေႏြးေရး ေနာက္ဆုံး ပ်က္ျပား သြားရသည့္ အခ်ိန္အထိ အပစ္အခတ္ ရပ္စဲေရးကိစၥ တစ္ခုကုိသာ ေဆြးေႏြးႏုိင္ခဲ့သည္။ ျပည္တြင္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ျပႆနာမ်ားအတြက္ ေဆြးေႏြးႏုိင္သည္ မဟုတ္ေသးေခ်။ ဤသုိ႕ေသာ ပဏာမ အဆင့္၌ပင္လွ်င္ မဒညတ ေတာတြင္း အင္အားစုမ်ားႏွင့္ မဒညတ ေျမေပၚအင္အားစု တုိ႕သည္ လက္တြဲ၍ ႏုိင္ငံေရး၊ စစ္ေရး၊ စည္းရုံးေရးအားျဖင့္ ေတာ္လွန္ေရး ေကာင္စီအား အၾကပ္ကုိင္ရန္ ေျဗာင္လုပ္ေဆာင္ လာသည္မွာ လုံး၀ မရုိးသား၊ မမွန္ကန္ဟု ဖဆပလအဖြဲ႕ခ်ဳပ္က ယူဆသည္။ ဤသုိ႕ေသာ ျပဳမူမႈမ်ိဳးကုိ ေတာ္လွန္ေရးအစုိးရ အဖုိ႕ မဆုိထားႏွင့္ အျခား မည္သည့္ အစုိးရမွ ခြင့္လႊတ္ႏုိင္မည္ မဟုတ္ေခ်။ ဖရုိဖရဲ အုပ္မႏုိင္ ထိန္းမရေတာ့ေသာ အေျခသုိ႕ တုိင္းျပည္ မဆုိက္ေရာက္ ႏုိင္ေစရန္ အခ်ိန္မီအေရးယူ တားဆီးၾကရမည္သာ ျဖစ္သည္။
၄။ လက္နက္ကုိင္တပ္မ်ား။ လက္နက္ကုိင္ တပ္မ်ားကုိ အစုိးရကသာ တရား၀င္ ထားခြင့္ရွိသည္။
မဒညတ တရား၀င္ အင္အားစုကဲ့သုိ႕ ႏုိင္ငံေရးပါတီမ်ားက ပါတီပုိင္တပ္မ်ား ထားရွိေနသမွ် ကာလပတ္လုံး ျပည္တြင္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ဆုိသည္မွာ အသံေကာင္း ဟစ္ရုံမွ်သာ ျဖစ္သည္။
တရားမ၀င္ေသာ စင္ၿပိဳင္ပါတီပုိင္ လက္နပ္ကုိင္တပ္မ်ား ရွိေနျခင္းေၾကာင့္ ျပည္တြင္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ပ်က္ျပားခဲ့ ရသည္ သာမက တုိင္းျပည္၏ တည္တံ့ခုိင္ၿမဲေရးကုိပါ ထိခုိက္လာႏုိင္ေပသည္။ ထုိ႕ေၾကာင့္ တရားမ၀င္ေသာ ပါတီပိုင္ လက္နက္ ကုိင္တပ္မ်ား အျမန္ပေပ်ာက္ သြားေစရန္ ကၽြႏ္ုပ္တုိ႕ ႀကိဳးပမ္းရေပမည္။ အထက္ေဖာ္ျပပါ ျပည္တြင္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရးႏွင့္ စပ္လ်ဥ္းေသာ သုံးသပ္ခ်က္မ်ားကုိ တင္ျပၿပီးသည့္ေနာက္ ဖဆပလ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္က ျပည္တြင္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ဆုိင္ရာ လက္ငင္း ျပႆနာရပ္မ်ား အေပၚ ထားရွိေသာ သေဘာထားကုိ ေအာက္ပါအတုိင္း ေၾကညာလုိက္ပါသည္-
(၁) ဗမာျပည္ ကြန္ျမဴနစ္ပါတီ ေခါင္းေဆာင္ေသာ မဒညတ၏ မရုိးသားမႈေၾကာင့္ ၎တုိ႔ႏွင့္ ေတာ္လွန္ေရး ေကာင္စီတုိ႕၏ ေဆြးေႏြးပြဲ အဆုံးသတ္ ရပ္ဆုိင္း သြားျခင္းအတြက္ ဖဆပလ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္က ၀မ္းနည္းသည္။
(၂) ေတာ္လွန္ေရးေကာင္စီႏွင့္ မဒညတတုိ႕သည္ အကယ္၍ ျပန္လည္ ေတြ႕ဆုံ ေဆြးေႏြးႏုိင္ေသးလွ်င္၊
(က)
မဒညတသည္ မိမိတုိ႕၏ တရားမ၀င္ေသာ ေတာတြင္း ရပ္တည္မႈအတြက္ အေလးေပး၍ အေရး ဆုိမေနဘဲ၊
(ခ)
မိမိတုိ႕ပါတီ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားအတြက္ ေျမေပၚ ဥပေဒေဘာင္ အတြင္း တရား၀င္ရပ္တည္ခြင့္ကုိသာ ေတာင္းခံၿပီး၊
(ဂ)
ထုိသုိ႕တရား၀င္ ရပ္တည္ခြင့္မ်ား ရရွိသည္ႏွင့္တၿပိဳင္နက္ ျပည္တြင္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရး အလုိ႕ငွာ ေတာတြင္း အခြန္ဘ႑ာ ဆက္ေၾကး ေတာင္းခံခြင့္ကုိေသာ္၎၊ လက္နက္ စြဲကုိင္၍ စုိးမုိးႏုိင္ခြင့္ ကုိေသာ္၎ အလ်င္ အျမန္ စြန္႕လႊတ္၍၊
(ဃ)
အာဏာရေရးကုိ အဓိကမထားဘဲ ျပည္သူလူထု၏ အက်ိဳးေက်းဇူးကုိသာ ေရွ႕ရႈ၍ အျခား ေျမေပၚ ႏုိင္ငံေရး ပါတီမ်ားႏွင့္ ယွဥ္ၿပိဳင္လုပ္ေဆာင္ၾကရန္ ဥပေဒေဘာင္အတြင္းသုိ႕ ၀င္ေရာက္ လာပါမည့္ အေၾကာင္း အႏူးအညြတ္ ေမတၱာရပ္ခံလုိပါသည္။”
ျပည္တြင္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရးသုိ႕ ယာယီ အလုပ္ အမႈေဆာင္ အဖြဲ႕ ဖဆပလအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ ၁၆-၁၁-၁၉၆၃ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးသည္ လူသားအားလုံး လုိလား ေတာင့္တေသာ အရာျဖစ္သည္။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး သည္သာလွ်င္ လူသားအားလုံး၏ လုံၿခဳံေရးကုိ အာမခံခ်က္ ေပးႏုိင္ေသာ အရာျဖစ္သည္။
ၿငိမ္းခ်မ္းေရးသည္ ဖြံ႕ၿဖိဳး တုိးတက္ေရး အားလုံး၏ အေျခခံျဖစ္သည္။ ထုိ႕ေၾကာင့္ ေတာ္လွန္ေရး ေကာင္စီသည္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကုိ တည္ေဆာက္ရန္ ႀကိဳးပမ္းခဲ့ေလသည္။ သုိ႕ေသာ္ အေၾကာင္း အမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ ေတြ႕ဆုံ ေဆြးေႏြးပြဲမ်ား ပ်က္ျပားခဲ့ရသည္ကုိ သမုိင္းသင္ခန္းစာ ယူႏုိင္ၾကေစရန္ တင္ျပလုိက္ပါသည္။
ကုိးကား
- ျမန္မာ့ႏုိင္ငံေရးစနစ္ေျပာင္းကာလ (၁၉၆၂-၇၄) ဒုတိယတြဲ
- ျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္ လွန္ေရးေကာင္စီဥကၠဌရုံး၊ အမိန္႕ေၾကာ္ျငာစာမ်ားႏွင့္ ေၾကညာခ်က္မ်ား (၁၉၆၃ ခု)
(ပိေတာက္ေျမမွ ကူးယူေဖၚျပသည္)