xmlns:fb="https://www.facebook.com/2008/fbml"> Voice Of Myanmar: အိႏိၵယႏွင့္ ကုန္သြယ္ေရး အရွိန္ ျမွင့္မည္႕ စစ္ေတြဆိပ္ကမ္း

Monday, December 20, 2010

အိႏိၵယႏွင့္ ကုန္သြယ္ေရး အရွိန္ ျမွင့္မည္႕ စစ္ေတြဆိပ္ကမ္း

ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ စတုတၳ အႀကီးဆံုး ကုန္သြယ္ဘက္ အိႏိၵယႏွင့္ ကုန္သြယ္ေရး အရွိန္အဟုန္ ျမွင့္မည္႕ ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ စစ္ေတြ ဆိပ္ကမ္းႏွင့္ ျမန္မာႏွင့္ ထိစပ္လ်က္ရွိေသာ အိႏိၵယႏိုင္ငံ မီဇိုရမ္ျပည္နယ္တို႕ကို ဆက္သြယ္မည္႕ ကုလားတန္ ျမစ္ေၾကာင္း ဘက္စံု ပုိ႕ေဆာင္ေရး စီမံကိန္းတြင္ ပါဝင္ေသာ ဆိပ္ကမ္း တည္ေဆာက္ အေကာင္ အထည္ေဖာ္မႈကို ဒီဇင္ဘာလ ၁၉ ရက္ေန႕က ရခိုင္ျပည္နယ္ စစ္ေတြၿမိဳ႕တြင္ စတင္လိုက္ၿပီ ျဖစ္သည္။
ကုလားတန္ ျမစ္ေၾကာင္း ဘက္စံု ပို႔ေဆာင္ေရး စီမံကိန္းသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ စစ္ေတြ ဆိပ္ကမ္းႏွင့္ အိႏၵိယ-ျမန္မာ နယ္စပ္ရွိ မီဇိုရမ္ ျပည္နယ္တို႔ကို ကုလားတန္ ျမစ္လမ္းေၾကာင္းတြင္ ၁၅၈ ကီလိုမီတာ အကြာအေ၀းျဖင့္ ဆက္သြယ္ထားကာ ပလက္၀ၿမိဳ႕တြင္ အဆံုးသတ္မည္ ျဖစ္ၿပီး ယင္းႏွင့္ ၁၂၉ ကီလိုမီတာ ကြာေ၀း ေသာ အိႏၵိယ-ျမန္မာနယ္စပ္ရွိ မီဂ်ီႏွင့္ ခ်ိတ္ဆက္ကာ အိႏၵိယႏိုင္ငံရွိ အမ်ဳိးသား အေ၀းေျပး လမ္းမႀကီးႏွင့္လည္း ခ်ိတ္ဆက္မည္ ျဖစ္ရာ အိႏၵိယ အတြင္းပိုင္း ေဒသမ်ားႏွင့္လည္း လမ္းေၾကာင္း ပြင့္သြားမည္ ျဖစ္သည္။
ယခုစီမံကိန္းအရ စစ္ေတြ ဆိပ္ကမ္းမွ သေဘၤာတင္ သယ္ယူ ပို႔ေဆာင္မႈတြင္ အျပန္အလွန္ ပို႔ေဆာင္ျခင္း၊ စစ္ေတြမွ ပလက္၀အထိ ေရေၾကာင္းတြင္ ေသာင္ခုတ္ျခင္း၊ ေက်ာက္ေဆာင္ကဲ့သို႔ ေရေၾကာင္း အတားအဆီးမ်ား ဖယ္ရွားျခင္း၊ ဆိပ္ကမ္း တည္ေဆာက္ျခင္းတို႔ ပါ၀င္မည္ ျဖစ္ၿပီး ကုန္ေသတၱာ ၃၀၀ ထားရွိႏိုင္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ စီမံကိန္း တည္ေဆာက္ျခင္းကို ထိပ္တန္း အိႏၵိယ တည္ေဆာက္ေရး ကုမၸဏီ ျဖစ္ေသာ ESSAR Project (India) Ltd. (EPIL) က ဦးေဆာင္မည္ ျဖစ္ၿပီး စီမံကိန္း တစ္ခုလံုးကို အိႏ္ၵိယ၏ ေထာက္ပံ့ ကူညီမႈျဖင့္ တည္ေဆာက္ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ျမန္မာႏိုင္ငံဆိုင္ရာ အိႏၵိယ သံ႐ံုး၏ ထုတ္ျပန္ခ်က္အရ သိရသည္။
အဆိုပါ စီမံကိန္းအတြက္ ၂၀၀၈ခုႏွစ္ ဧၿပီလက အိႏၵိယႏိုင္ငံသို႔ ဒုတိယ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး ေမာင္ေအး သြားေရာက္ လည္ပတ္စဥ္ ႏွစ္ႏိုင္ငံ ႏိုင္ငံျခားေရး ၀န္ႀကီးမ်ားက မူေဘာင္ သေဘာတူညီခ်က္ လက္မွတ္ ေရးထိုးခဲ့ၾကၿပီး ၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္ ဇူလိုင္လအတြင္း ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီး သန္းေရႊ အိႏ္ၵိယသို႔ ခ်စ္ၾကည္ေရးခရီး သြားေရာက္ စဥ္တြင္လည္း အဆိုပါ စီမံကိန္းအတြက္ ထပ္မံ၍ ႏွစ္ႏိုင္ငံ ကတိက၀တ္ ျပဳခဲ့ေၾကာင္း အထက္ပါ သံ႐ံုး သတင္း ထုတ္ျပန္ခ်က္တြင္ ပါ၀င္သည္။
ကုလားတန္ ျမစ္ေၾကာင္း ဘက္စံု သယ္ယူ ပို႔ေဆာင္ေရး စီမံကိန္းကို ၂၀၁၃ ခုႏွစ္တြင္ ၿပီးစီးရန္ ေမွ်ာ္မွန္းထားသည္။
အဆိုပါ စီမံကိန္းတြင္ အပိုင္း (၁) ႏွင့္ (၂) အျဖစ္ စစ္ေတြဆိပ္ကမ္း တည္ေဆာက္ျခင္း၊ ကုလားတန္ ျမစ္ေၾကာင္း ရွင္းလင္းျခင္း တို႔အတြက္ အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၆၈ ဒသမ ၂၄ သန္း၊ အပိုင္း (၃) အျဖစ္ ပလက္၀ၿမိဳ႕ႏွင့္ အိႏၵိယ နယ္စပ္ၾကား အေ၀းေျပးလမ္း တည္ေဆာက္ျခင္းအတြက္ အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၄၉ ဒသမ ၁၄ သန္း ကုန္က်မည္ဟု ယခင္က တြက္ခ်က္ ခန္႔မွန္း ထားခဲ့သည္ကို www.arakanrivers.net တြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။
ယင္းစီမံကိန္းကို ျမန္မာအစိုးရက အျပည့္အ၀ ပိုင္ဆိုင္မည္ ျဖစ္ၿပီး အိႏၵိယ ကုမၸဏီမ်ားက အေရွ႕ေတာင္ အာရွေဒသႏွင့္ ကုန္သြယ္မႈ တိုးျမႇင့္ႏိုင္မည္ ျဖစ္ကာ ကုန္းတြင္းပိတ္ မီဇိုရမ္ ျပည္နယ္သည္ ကုလားတန္ျမစ္ကို အသံုးျပဳၿပီး ပင္လယ္ ေရေၾကာင္း ထြက္ေပါက္ကို အသံုးျပဳႏိုင္မည္ ျဖစ္သည္။ ယင္းျပည္နယ္သည္ အိႏိၵယ၏ အငယ္ဆံုး ျပည္နယ္ တစ္ခု ျဖစ္ၿပီး ၀ါးထြက္ ပစၥည္း၊ ဥယ်ာဥ္ၿခံေျမ စိုက္ပ်ဳိးျခင္း၊ ခရီးသြား လုပ္ငန္းႏွင့္ IT က႑တုိ႔တြင္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံရန္ အခြင့္အလမ္းမ်ား ရွိေသာေဒသ ျဖစ္သည္။
" ဒီကုန္သြယ္ေရး လမ္းေၾကာင္းသစ္ေၾကာင့္ ႏွစ္ႏိုင္ငံစလံုး အက်ဳိးရွိလာ ႏိုင္တယ္။ အိႏၵိယအတြက္ ထြက္ေပါက္ ျဖစ္ေစမယ့္ လမ္းေၾကာင္းသစ္ ေပၚလာတာေၾကာင့္ေရာ၊ ေရေၾကာင္း ျဖစ္ေနတာေၾကာင့္ေရာ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ ကုန္သြယ္ေရး လမ္းေၾကာင္းသစ္ ျဖစ္လာမယ္ " ဟု ႏိုင္ငံေရး ေဘာဂေဗဒ ေလ့လာသူ ပညာရွင္တစ္ဦးက သံုးသပ္ ေျပာဆိုသည္။
အိႏၵိယ အေရွ႕ေမွ်ာ္ မူ၀ါဒအရ ၎၏အေရွ႕ဘက္ ကပ္လ်က္တြင္ ပထမဆံုး ထိေတြ႕ရေသာ ႏိုင္ငံမွာ ျမန္မာႏိုင္ငံ ျဖစ္ေနသျဖင့္လည္း ျမန္မာႏွင့္ အိႏၵိယ တို႔ၾကား ပထ၀ီ ႏိုင္ငံေရး အရေရာ အျခားေသာ ဆက္စပ္မႈမ်ား အရပါ ပိုမိုရင္းႏွီးမႈ ရွိလာခဲ့သည္ကို ေတြ႕ရသည္။
အိႏ္ၵိယ- ျမန္မာ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္ ကုန္သြယ္မႈမွာ ၁၉၈၀-၈၁ တြင္ အေမရိကန္ ေဒၚလာ သန္းေပါင္း ၈၉ ဒသမ ၁၁ မွ ၂၀၀၉-၂၀၁၀ တြင္ အေမရိကန္ ေဒၚလာသန္းေပါင္း ၁၂၀၇ ဒသမ ၅၆ အထိ တိုးတက္ လာခဲ့သည္။
အိႏၵိယသည္ ျမန္မာ၏ အႀကီးဆံုး ပဲေစ်းကြက္လည္း ျဖစ္သည္။