ရခိုင္ျပည္နယ္ ျမေဒးကြ်န္းတြင္ အေကာင္အထည္ေဖာ္လ်က္ရွိသည့္
တ႐ုတ္-ျမန္မာေရနံႏွင့္သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႕စီမံကိန္းရွိ ေရနံတင္ ဆိပ္ကမ္း
တည္ေဆာက္မႈမွာ ယခုအခါ ပထမအဆင့္ ေျမသားအေခ်ာကိုင္ေတာ့ မည့္ အေနအထားသို႔
ေရာက္ရွိေနၿပီျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
သို႔ေသာ္လည္း ယခုအခါ ယင္းလုပ္ငန္းစဥ္မ်ားကို ေခတၱရပ္နားထားရာ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္၊ ေဖေဖာ္၀ါရီလတြင္ ျပန္လည္စတင္မည္ျဖစ္သည္။
ေက်ာက္ျဖဴၿမိဳ႕ရွိ ဆိပ္ကမ္းတည္ ေဆာက္မႈ ပထမအဆင့္မွာ
ၿပီးစီးလ်က္ ရွိရာ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ ႏွစ္စတြင္ ၿပီးစီးရန္ ရည္ရြယ္ထားသည့္
ယင္းေရနံ ဆိပ္ကမ္း မွာ အေရွ႕အလယ္ပိုင္းႏွင့္ အာဖရိကမွ ေရနံစိမ္းအား ျမေဒး
ကြ်န္းရွိ ေရနံ ဆိပ္ကမ္းမွတစ္ဆင့္ မေကြး၊ မႏၲေလးတိုင္းေဒသႀကီး၊
ရွမ္းျပည္နယ္မ်ားကို ေရနံပိုက္လိုင္းျဖင့္ ျဖတ္ေက်ာ္ကာ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ
ယူနန္ျပည္နယ္ ကူမင္းသို႔ ပို႔ေဆာင္မည္ ျဖစ္သည္။
အေရွ႕အလယ္ပိုင္းႏွင့္ အာဖရိကမွ ေရနံစိမ္းအား
တ႐ုတ္ျပည္သို႔ သယ္ေဆာင္ရာတြင္ ၾကာျမင့္ခ်ိန္ကို ယင္းဆိပ္ကမ္းေၾကာင့္
ေလ်ာ့က်သြားေစမည္ျဖစ္ၿပီး စြမ္းအင္ႏွင့္ပတ္သက္၍ မလကၠာေရလက္ၾကားကို
အားထားေနရျခင္းမွ ေလ်ာ့ပါးေစမည္ျဖစ္သည္။
ယူနန္ျပည္နယ္ ၿမိဳ႕ေတာ္၀န္ မစၥတာ ကြင္ကြမ္ကို
စက္တင္ဘာလတြင္ ခ်ဳိင္းနားေဒလီ သတင္းစာက အဆိုပါ စီမံကိန္းႏွင့္ပတ္သက္၍
ေမးျမန္းရာ ယင္းစီမံကိန္းမွာ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံေတာင္ပိုင္း
စြမ္းအင္လိုအပ္ခ်က္ကို ျဖည့္ဆည္း ေပးႏိုင္ရန္ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာသည္။
ေရနံပိုက္လိုင္းမွာ စုစုေပါင္း ကီလို မီတာ
၂,၃၈၀ ခန္႔ ရွည္လ်ားမည္ျဖစ္ၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံအတြင္း ကီလိုမီတာ ၈၀၀ ခန္႔
သြယ္တန္းမည္ ျဖစ္သည္။ တစ္ႏွစ္ လွ်င္ ေရနံစိမ္းတန္ခ်ိန္ ၂၂ သန္းခန္႔
ပို႔ေဆာင္ႏိုင္မည္ျဖစ္ၿပီး ဓာတ္ေငြ႕ပိုက္လိုင္းမွတစ္ဆင့္ သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႕ ကုဗ
မီတာ ၁၂ ဘီလ်ံခန္႔ကို ျမန္မာျပည္ရွိ ေအ (၁) ႏွင့္ ေအ (၃) လုပ္ကြက္မ်ားမွ
တစ္ဆင့္ တင္ပို႔ႏိုင္မည္ ျဖစ္သည္။
ျမေဒးကြ်န္းရွိ စီမံကိန္းထဲတြင္ တန္ခ်ိန္ သံုးသိန္း
ေရနံတင္ဆိပ္ကမ္း၊ အရွည္ မီတာ ၄၈၀ ရွိ တန္ခ်ိန္ သုံးသိန္း ေရနံတင္ ဆိပ္ခံ
တံတား တစ္ခု၊ အရွည္ မီတာ ၁၅၀ ရွိ တန္ခ်ိန္ ၅,၀၀၀ သေဘၤာ မ်ားရပ္ႏိုင္သည့္
ဆိပ္ခံတံတားတစ္ခု၊ ၂ ဒသမ ၉ ကီလိုမီတာရွိ ေရလမ္း ေၾကာင္းတစ္ခု၊ ကုဗမီတာ
ေျခာက္သိန္း ခန္႔က်ယ္ေသာ ေရေလွာင္ကန္တို႔ ပါ၀င္ၿပီး ေရနံစိမ္း သိုေလွာင္ကန္
တည္ေဆာက္ မႈမ်ားလည္း ပါ၀င္မည္ ျဖစ္သည္။
ယခုအခါ ဆိပ္ခံတံတားတစ္ခုကို တည္ေဆာက္ၿပီး ျဖစ္သည္။
ျမေဒးကြ်န္းရွိ ေရနံဆိပ္ကမ္းကို ၂၀၀၉ ခုႏွစ္အတြင္း
စတင္ခဲ့ခါ ျမန္မာ ႏိုင္ငံအတြင္းမွ ျဖတ္သန္းတင္ပို႔ရန္ ျပင္ဆင္ရာတြင္ တ႐ုတ္
ဘက္အျခမ္းမွ ပိုက္လိုင္း စတင္တည္ေဆာက္မႈကို ယခုႏွစ္ စက္တင္ဘာလက ယူနန္ျပည္
နယ္၊ ကူမင္းၿမိဳ႕အနီးရွိ အန္နင္းၿမိဳ႕တြင္ တရား၀င္ဖြင့္လွစ္ခဲ့သည္။
China National Petroleum Corporation (CNPC) မွ ၎စီမံကိန္းကို တာ၀န္ယူ လုပ္ေဆာင္လ်က္ရွိသည္။
ျမေဒးကြ်န္းရွိ ေရနံတင္ဆိပ္ကမ္းမွာ ေရနံပိုက္လိုင္း၏
အစအျဖစ္ ရွိမည္ျဖစ္ၿပီး တည္ေဆာက္မႈၿပီးစီးပါက ပထမ အဆင့္အေနျဖင့္
တစ္ရက္လွ်င္ ေရနံစည္ေပါင္း ႏွစ္သိန္းေလးေသာင္းခန္႔
တင္ပို႔သြားႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။
ယခုအခါ ပထမအဆင့္ ၿပီးစီးေနသည့္ ယင္းစီမံကိန္းမွာ
ဒုတိယပိုင္း၊ တတိယပိုင္း လုပ္ငန္းမ်ား ဆက္လက္ လုပ္ကိုင္ႏိုင္ရန္ႏွင့္
လိုအပ္သည့္ပစၥည္းမ်ား အတင္အခ်လုပ္ႏုိင္ရန္ ျဖစ္ေၾကာင္း
ျမန္မာႏိုင္ငံဆိုင္ရာ တ႐ုတ္ သံ႐ံုး၏ စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္း ၀ယ္ေရး
ေကာင္စစ္၀န္ ဦးေရႊျမစ္က ေျပာၾကားသည္။
ပိုက္လိုင္းတည္ေဆာက္မႈ အေနအထားမွ ပိုက္လိုင္း
အဓိကသြားမည့္ လမ္းေၾကာင္းတိုင္းတာမႈကိုသာ လုပ္ေနျခင္းျဖစ္ၿပီး ပိုက္လိုင္း
ခင္းသည့္ အဆင့္ကို မေရာက္ရွိေသးေၾကာင္း ၎က ေျပာသည္။
"ျမေဒးကြ်န္းစီမံကိန္းအတြက္ ျမန္မာျပည္ကို အကူအညီ
အမ်ားႀကီးေပးခဲ့ၿပီး တ႐ုတ္ျပည္ကလာတဲ့ ပညာရွင္ေတြက လြဲလို႔ တျခား
အလုပ္သမားေတြကို ျမန္မာျပည္က လုပ္သားေတြပဲ သံုးေနပါတယ္။
ဒီလုပ္ငန္းကေနတစ္ဆင့္ ေဒသခံေတြအတြက္ အလုပ္အကိုင္ ရရွိေစပါတယ္"ဟု ဦးေရႊျမစ္က
ေျပာၾကားသည္။
ပိုက္လိုင္းသြယ္တန္းၿပီးလွ်င္ တ႐ုတ္-ျမန္မာ
ႏွစ္ႏိုင္ငံအတြက္ အက်ဳိးရွိေစမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ယင္းပိုက္လိုင္းကို ၂၀၁၃
ခုႏွစ္တြင္ ၿပီးစီးႏိုင္ရန္ ႏွစ္ဖက္ႏုိင္ငံမွ အျမန္ဆံုးႀကိဳးစားေနေၾကာင္း
၎က ေျပာသည္။
( Myanmar Time )
( Myanmar Time )