(NLDပါတီကိုအစိုးရကသတိေပးသည့္စာထုတ္ျပန္ျပီးေနာက္NLDမွ ေဒၚစုၾကည္လက္မွတ္ေရးထိုးထုတ္ျပန္သည့္ စာတစ္ေစာင္ အား ျပည္ထဲေရး ၀န္ၾကီးဌာနသို႕ ျပန္လည္ေပးပို႕ခဲ့ပါသည္ ထိုစာအေပၚ အစိုးရ၏သေဘာထားကိုထင္ဟတ္ေစေသာ ဇူလိုင္လ ၄ ရက္ေန႔ထုတ္ ႏိုင္ငံပိုင္သတင္းစာမ်ားပါ ေဆာင္းပါးရွင္ကိုကိုေအာင္၏ ေဆာင္းပါးျဖစ္ပါသည္။)
ယေန႔
ျမန္မာႏုိင္ငံသည္ ႏုိင္ငံေတာ္ ဖြဲ႕စည္းပုံ အေျခခံ ဥပေဒႏွင့္ အညီ စစ္မွန္၍
စည္းကမ္း ျပည့္ဝေသာ ပါတီစုံ ဒီမုိကေရစီ စနစ္ကုိ က်င့္သုံး
ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ရန္ လမ္းေၾကာင္းမွန္ေပၚသုိ႔ ေရာက္ရွိေနၿပီ ျဖစ္သည္။
ႏုိင္ငံေတာ္၏
ဥပေဒျပဳေရး အာဏာကုိ ဖြဲ႕စည္းပုံ အေျခခံ ဥပေဒႏွင့္ အညီ ျပည္သူမ်ားက
ေရြးေကာက္ တင္ေျမႇာက္လုိက္ေသာ ျပည္သူ႔ ကုိယ္စားလွယ္မ်ားျဖင့္
ဖြဲ႕စည္းထားသည့္ လႊတ္ေတာ္ အသီးသီးက လည္းေကာင္း၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အာဏာကုိ
လႊတ္ေတာ္က အတည္ျပဳ တင္ေျမႇာက္လုိက္သည့္ အစိုးရအဖြဲ႕အသီးသီးက လည္းေကာင္း၊
တရားစီရင္ေရး အာဏာကုိ လႊတ္ေတာ္၏ အတည္ျပဳခ်က္ျဖင့္ ဖြဲ႕စည္း လုိက္သည့္
ျပည္ေထာင္စ ုတရားလႊတ္ေတာ္ခ်ဳပ္ႏွင့္ တရားလႊတ္ေတာ္ အသီးသီးတုိ႔က လည္းေကာင္း
တာဝန္ယူ ေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိေပၿပီ။ ထုိ႔ျပင္ ႏုိင္ငံေတာ္ ဖြဲ႕စည္းပုံ အေျခခံ
ဥပေဒ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားကုိ အနက္ အဓိပၸာယ္ ဖြင့္ဆုိရန္ႏွင့္ အေျခခံ
ဥပေဒဆုိင္ရာ အျငင္းပြားမႈမ်ားကုိ စိစစ္ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ရန္ ႏုိင္ငံေတာ္
ဖြဲ႕စည္းပုံ အေျခခံ ဥပေဒဆုိင္ရာ ခုံ႐ုံးကုိ အေျခခံ ဥပေဒအရ
ဖြဲ႕စည္းထားရွိၿပီး ျဖစ္သည္။ အလားတူ ႏုိင္ငံေတာ္၏ ႏုိင္ငံသားတုိင္း
လႊတ္ေတာ္မ်ားသို႔ ေရြးေကာက္ တင္ေျမႇာက္ခြင့္ႏွင့္
ေရြးေကာက္တင္ေျမႇာက္ခံပုိင္ခြင့္တုိ႔ကုိ က်င့္သုံးၾက ရာတြင္ ဥပေဒႏွင့္အညီ
ႀကီးၾကပ္ ေဆာင္ရြက္ေပးရန္ႏွင့္ စစ္မွန္၍ စည္းကမ္းျပည့္ဝသည့္ ပါတီစုံ
ဒီမုိကေရစီ စနစ္ကုိ လက္ခံက်င့္သုံးေသာ ႏုိင္ငံေရး ပါတီမ်ား
ဖြဲ႕စည္းတည္ေထာင္ မွတ္ပုံတင္ႏုိင္ေရး၊ ေရြးေကာက္ပြဲမ်ား
က်င္းပျပဳလုပ္ေပးေရး တုိ႔အတြက္ ျပည္ေထာင္စု ေရြးေကာက္ပြဲ ေကာ္မရွင္ကုိလည္း
လႊတ္ေတာ္၏ အတည္ျပဳခ်က္ရယူကာ ဖြဲ႕စည္း ေပးထားၿပီးျဖစ္သည္။
တစ္နည္း
ဆိုရေသာ္ ႏုိင္ငံေတာ္ အခ်ဳပ္အျခာ အာဏာသုံးရပ္ကုိ တာဝန္ယူ ေဆာင္ရြက္ၾကမည့္္
ဤ အဖြဲြ႕အစည္းမ်ားသည္ ဖြဲြ႕စည္းပုံုံုံ အေျခခံ ဥပေဒ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ား အရသာ
ဖြဲ႕စည္း ေပၚေပါက္ခဲ့ျခင္းၾကျခင္း ျဖစ္ေပသည္။
သုိ႔ေသာ္
ယခုအခ်ိန္အထိ ျပည္သူတစ္ရပ္လုံး အက်ဳိးစီးပြားႏွင့္ သက္ဆုိင္သည့္
ဤဖြဲ႕စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒကုိ ေလ့လာဖတ္႐ႈမႈ အားနည္းသည္လား၊ မိမိ၏
စိတ္ဆႏၵစြဲျဖင့္ အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆုိမႈလြဲမွား သည္လား မဆုိႏုိင္။ ထင္ေၾကးျဖင့္
ေကာက္ခ်က္ဆြဲကာ အေတြးမ်ားၿပီး အေရးမွားသူမ်ား ရွိေနသည္ကုိ ေတြ႕ျမင္ေနရသည္။
၂၉-၆-၂ဝ၁၁
ရက္စြဲပါ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က လက္မွတ္ ေရးထုိးၿပီး ျပည္ထဲေရးဝန္ႀကီးဌာန
ျပည္ေထာင္စု ဝန္ႀကီးထံသုိ႔ လိပ္မူေပးပုိ႔သည့္ စာကုိ အင္တာနက္တြင္ အမွတ္မထင္
ဖတ္လုိက္ မိေသာအခါ အေဟာဝတ ၾသခ်ေလာက္သည္ဟု ဆုိရေပမည္။ ယင္းစာတြင္
''အမ်ဳိးသား ဒီမုိကေရစီ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္သည္ ဥပေဒအမွတ္ ၄/၈၈ ျဖစ္ေသာ ႏုိင္ငံေရး
ပါတီမ်ား မွတ္ပုံတင္ျခင္း ဥပေဒႏွင့္အညီ ပါတီစုံ ဒီမုိကေရစီ အေထြေထြ
ေရြးေကာက္ပြဲ က်င္းပေရး ေကာ္မရွင္တြင္ မွတ္ပုံတင္ခဲ့ၿပီး တရားဝင္
ရပ္တည္ေနေသာ ႏုိင္ငံေရး ပါတီ တစ္ခုျဖစ္ေၾကာင္း၊ ၂ဝဝ၈ ခုႏွစ္ ေမလ ၂၉
ရက္ေန႔တြင္ အတည္ျပဳျပ႒ာန္း လုိက္ေသာ ျပည္ေထာင္စု သမၼတ ျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္
ဖြဲ႕စည္းပုံ အေျခခံ ဥပေဒပုဒ္မ ၄ဝ၉ တြင္ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္သည္ ႏုိင္ငံေရး
ပါတီမ်ားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္းသည့္ လုိအပ္ေသာ ဥပေဒမ်ားကုိ ျပ႒ာန္းရမည္ဟု
ပါရွိသျဖင့္ ႏုိင္ငံေရး ပါတီမ်ား မွတ္ပုံတင္ျခင္း ဥပေဒကုိ ျပည္ေထာင္စု
လႊတ္ေတာ္ကသာ ျပ႒ာန္းခြင့္ရွိေၾကာင္း၊ ၂ဝ၁ဝ ခုႏွစ္ မတ္လ ၈ ရက္ေန႔တြင္
ထုတ္ျပန္ခဲ့သည့္ ဥပေဒ အမွတ္(၂/၂ဝ၁ဝ) ႏုိင္ငံေရးပါတီမ်ား မွတ္ပုံတင္ျခင္း
ဥပေဒသည္ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္က ျပ႒ာန္းျခင္း မဟုတ္၍ မူလကပင္
ပ်က္ျပယ္ေၾကာင္း၊ ယင္းဥပေဒ ပုဒ္မ ၂၅ အရ ရက္ေပါင္း (၆ဝ)အတြင္း ေကာ္မရွင္သုိ႔
ျပန္လည္ ေလွ်ာက္ထားျခင္း မရွိသျဖင့္ အမ်ဳိးသား ဒီမုိကေရစီ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္သည္
ဥပေဒအရ အလုိအေလ်ာက္ ပ်က္ျပယ္သည္ ဆုိျခင္းမွာ မမွန္ေၾကာင္း၊ ထုိသုိ႔
ပ်က္ျပယ္ျခင္း မရွိေၾကာင္း'' စသည္ျဖင့္ ေရးသား ေဖာ္ျပထားသည္ကုိ ေတြ႕ရသည္။
ဤ
ေရးသားခ်က္မ်ားကုိ ဖတ္႐ႈမိသျဖင့္ ထုိစာကုိ ေရးသားသူသည္ ဥပေဒ၏ အေျခခံ
သေဘာကုိ နားမလည္၍လား၊ သုိ႔မဟုတ္ အေတြးမ်ားၿပီး အေရးမွားျခင္း ေပလားဟု
ေတြးေတာကာ စိတ္မေကာင္း ျဖစ္မိသည္။
ဆုိရေသာ္ ႏုိင္ငံေတာ္ရွိ ျပ႒ာန္း ဥပေဒ (Statue Law)
အားလုံးသည္ အတည္ျပဳ ထုတ္ျပန္ ျပ႒ာန္းလုိက္သည္ႏွင့္ ထုိေန႔မွစ၍ အာဏာ
တည္သည္ဟု တစ္သမတ္တည္း နားလည္ထားပုံ ရသည္။ ျပ႒ာန္း ဥပေဒမ်ားသည္ သက္ဆုိင္ရာ
ဥပေဒ၌ အာဏာတည္သည့္ ေန႔ရက္ကို သီးျခား ေဖာ္ျပမထားပါက ယင္းဥပေဒ
ထုတ္ျပန္ျပ႒ာန္းသည့္ ေန႔မွစ၍ အာဏာတည္သည္မွာ မွန္ပါ၏။ သုိ႔ေသာ္ အခ်ဳိ႕ေသာ
ျပ႒ာန္းဥပေဒ မ်ားသည္ ယင္းဥပေဒမွာပင္ ဥပေဒစတင္ အာဏာတည္ရမည့္ ေန႔ရက္ကို
သီးျခားျပ႒ာန္း ေဖာ္ျပသည္မ်ား ရွိတတ္သလုိ အခ်ဳိ႕ဥပေဒမ်ား သည္
အမိန္႔ေၾကာ္ျငာစာ၊ အမိန္႔တစ္ရပ္ရပ္ ထပ္မံထုတ္ျပန္၍ ဥပေဒအာဏာ
တည္သည့္ေန႔ရက္ကုိ သတ္မွတ္ျခင္းမ်ဳိးလည္း ရွိတတ္ေၾကာင္း သတိျပဳ အပ္ေပသည္။
ျပည္ေထာင္စု
သမၼတ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒ (၂ဝဝ၈ ခုႏွစ္) သည္ ျပည္သူ
တစ္ရပ္လံုး၏ တစ္ခဲနက္ ေထာက္ခံမႈျဖင့္ ၂၉-၅-၂ဝဝ၈ ရက္ေန႔တြင္ အတည္ျပဳ
ျပ႒ာန္းေၾကာင္း ေၾကညာခဲ့သည္မွာ မွန္ပါ၏။ သို႔ရာတြင္ ယင္းဖြဲ႕စည္းပံု
အေျခခံဥပေဒ ပုဒ္မ ၄၄၁ တြင္...... ဤဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒသည္
ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ ပထမအႀကိမ္ အစည္းအေဝး စတင္က်င္းပသည့္ ေန႔မွစ၍ ႏိုင္ငံ
တဝန္းလံုး၌ အာဏာတည္သည္ဟု အတိအလင္း ျပဌာန္းထားသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ႏို္င္ငံေတာ္ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ အာဏာ တည္သည့္ ေန႔ရက္မွာ
ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ ပထမအႀကိမ္ အစည္းအေဝး စတင္က်င္းပသည့္ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္
ဇန္နဝါရီလ ၃၁ ရက္ေန႔ ျဖစ္ေၾကာင္း ျပည္သူအမ်ား သိရွိၾကၿပီး ျဖစ္သည္။
ႏုိင္ငံေတာ္ဖြဲ႕စည္းပံု
အေျခခံဥပေဒ (မူၾကမ္း) ကို ေရးဆြဲခဲ့ေသာ ပုဂိၢဳလ္မ်ားသည္
တပ္မေတာ္အစိုးရႏွင့္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒအရ ေပၚေပါက္လာမည့္ ႏုိင္ငံေတာ္
အဖြဲ႕အစည္းမ်ား၏ အကူးအေျပာင္း ကာလတြင္ မလိုလားအပ္ေသာ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာ
ကြင္းဆက္ ျပတ္မႈ မျဖစ္ေပၚေစေရး ေျမာ္ေတြးလ်က္ အေျခခံ ဥပေဒ၏ အခန္း(၁၄) တြင္
ကူးေျပာင္းေရး ကာလ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားကို ထည့္သြင္းေရးဆြဲ ျပ႒ာန္း ခၾ့ဲကသည္။
ယင္း အခန္း (၁၄) ၏ ပုဒ္မ ၄၄၂ တြင္ ဤဖြဲ႕စည္းပံု
အေျခခံဥပေဒ အာဏာမတည္မီ ႏိုင္ငံေတာ္၏ အခ်ဳပ္အျခာ အာဏာကို ႏိုင္ငံေတာ္
ေအးခ်မ္း သာယာေရးႏွင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရး ေကာင္စီက ဆက္လက္က်င့္သံုး
ေဆာင္ရြက္ရမည္ဟု အတိအလင္း အာဏာအပ္ႏွင္း ထားသည္။
ထို႔အျပင္ အေျခခံဥပေဒ ပုဒ္မ
၄၄၃ တြင္ ဤဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒ အာဏာတည္သည့္ ေန႔မတိုင္မီ ႏို္င္ငံေတာ္
ေအးခ်မ္း သာယာေရးႏွင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရး ေကာင္စီက ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံ ဥပေဒ
အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေရး အတြက္ ႀကိဳတင္ေဆာင္ရြက္သည့္ လုပ္ငန္းရပ္မ်ားသည္
ဤဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒအရ ေဆာင္ရြက္သည္ဟု မွတ္ယူရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ဆက္လက္ ျပ႒ာန္းထားသည္။
ယင္း ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ား အရ ႏုိုင္ငံေတာ္
ဖြဲြ႕စည္းပံုံ အေျခခံ ဥပေဒစတင္ အာဏာတည္သည့္ (၃၁-၁-၂ဝ၁၁) ရက္ေန႔
မတိုင္မီတြင္ ႏုိင္ငံေတာ္ ေအးခ်မ္း သာယာေရးႏွင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရး ေကာင္စီသည္
ဥပေဒျပဳေရး၊ အုပ္ခ်ဳပ္္ေရး ၊ တရားစီရင္ေရး ဟူသည့္ ႏိုင္ငံေတာ္၏ အခ်ဳပ္အျခာ
အာဏာ သံုးရပ္လံုးကို က်င့္သံုး ေဆာင္ရြက္ခြင့္ ရွိေၾကာင္း ႏိုင္ငံေတာ္
ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒကပင္ အာဏာ အပ္ႏွင္းထားျခင္း ျဖစ္သည္။
ဤသည္မွာ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒပါ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ား (Constitutional Provissions)
ျဖစ္၍ ထိုအခ်ိန္က ႏိုင္ငံေတာ္ ေအးခ်မ္း သာယာေရးႏွင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရး
ေကာင္စီသည္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒအရ ဥပေဒျပဳခြင့္ အာဏာကို က်င့္သံုးခြင့္
ရွိသည္ႏွင့္ အညီ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း အျငင္း မပြားႏိုင္ပါ။
ေဖာ္ျပပါအတုိင္း
ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒျဖင့္ အပ္ႏွင္းသည့္ အခြင့္ အာဏာအရ ႏိုင္ငံေတာ္
ေအးခ်မ္း သာယာေရးႏွင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးေကာင္စီ သည္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒ
အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေရးအတြက္ လတ္တေလာ မရွိမျဖစ္ လုိအပ္သည့္ ဥပေဒအခ်ဳိ႕ကို ၂ဝ၁ဝ
ျပည့္ႏွစ္ မတ္လ ၈ ရက္ေန႔တြင္ ျပ႒ာန္းေပးခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
ယင္းျပ႒ာန္းခဲ့သည့္ ဥပေဒမ်ားအနက္ ဥပေဒအမွတ္ (၂/၂ဝ၁ဝ) ျဖစ္သည့္ ႏိုင္ငံေရး
ပါတီမ်ား မွတ္ပံုတင္ျခင္း ဥပေဒလည္း တစ္ခုအပါအဝင္ ျဖစ္သည္။
ဖြဲ႕စည္းပံု
အေျခခံ ဥပေဒအရ ဥပေဒျပဳေရး အာဏာကို က်င့္သံုး ေဆာင္ရြက္ခြင့္ ရွိသည့္
ကာလအတြင္း ႏိုင္ငံေတာ္ ေအးခ်မ္း သာယာေရးႏွင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရး ေကာင္စီက
ဥပေဒအမွတ္ (၂/၂ဝ၁ဝ) ႏိုင္ငံေရး ပါတီမ်ား မွတ္ပံုတင္ျခင္း ဥပေဒကို ထုတ္ျပန္
ျပ႒ာန္းခဲ့ျခင္း၊ ယင္းဥပေဒ ပုဒ္မ ၂၇ အရ ယခင္ ဥပေဒ (နဝတ ဥပေဒ ၄/၈၈) ကုိ
႐ုပ္သိမ္းခဲ့ျခင္း တို႔မွာ ဥပေဒႏွင့္ မညီဟု ဆုိႏုိင္ပါမည္ေလာ။ ျပည္ေထာင္စု
လႊတ္ေတာ္က ျပ႒ာန္းျခင္း မဟုတ္၍ (ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ မေပၚေသး၍) ထုိသုိ႔
ဥပေဒ ျပ႒ာန္းခြင့္ မရွိဟု ေျပာႏုိင္ပါမည္ေလာ။ အေတြးမ်ား၍ အေရး မွားျခင္းသာ
ျဖစ္ႏုိင္ပါသည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ ၂ဝ၁ဝ
ျပည့္ႏွစ္ မတ္လ ၈ ရက္ေန႔က ထုတျ္ပန္ ျပ႒ာန္းခဲ့သည့္ ႏုိင္ငံေရး ပါတီမ်ား
မွတ္ပုံတင္ျခင္း ဥပေဒသည္ ဖြဲြ႕စည္းပုံ အေျခခံ ဥပေဒႏွင့္ အညီ ဥပေဒ
ျပဳခြင့္ရွိသည့္ အဖြဲြ႕အစည္းက ဥပေဒ ျပဳခဲ့ျခင္းသာျဖစ္၍ ထုိဥပေဒသည္
တရားဝင္အတည္ ျဖစ္သည္မွာ ထင္ရွားသည္။ ဤသို႔ဆိုလွ်င္ ယင္းဥပေဒပုဒ္မ ၂၅ အရ
..... ဤဥပေဒ ျပ႒ာန္းသည့္ ေန႔ရက္မွစ၍ ရက္ေပါင္း ၆ဝ အတြင္း ေကာ္မရွင္သုို႔
ေလွ်ာက္ထားရမည္။ .....ယင္းသုို႔ ေလွ်ာက္ထားျခင္း မရွိွပါက ႏုိင္ငံေရး
ပါတီအျဖစ္မွ အလုိုအေလ်ာက္ ပ်က္ျပယ္ၿပီး ျဖစ္သည္ဟု မွတ္ယူရမည္ ဆိုေသာ
ဥပေဒ ျပ႒ာန္းခ်က္အတုိင္း လုိက္နာရန္သာ ရွိေပသည္။ မလုိက္နာပါက ဥပေဒအရ
အလုိအေလ်ာက္ ပ်က္ျပယ္သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္းကုိ လက္ခံရမည္ ျဖစ္သည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ ပုဒ္မ ၂၅ အရ ေလွ်ာက္ထားျခင္း မရွိၾကသည့္ အမ်ဳိးသား ဒီမုိကေရစီ
အဖြဲ႕ခ်ဳပ္ အပါအဝင္ ပါတီေဟာင္း (၅) ခုလုံးကုိ ႏုိင္ငံေရးပါတီ အျဖစ္မွ
ပယ္ဖ်က္ လုိက္ေၾကာင္း ယင္းဥပေဒပုဒ္မ ၂ဝ အရ ေကာ္မရွင္က ေၾကညာခ်က္ အမွတ္
(၉၇/၂ဝ၁ဝ) ျဖင့္ ဆုံးျဖတ္ ေၾကညာခဲ့ျခင္း မွာလည္း ဥပေဒႏွင့္အညီ
ေဆာင္ရြက္ျခင္းျဖစ္၍ လက္ခံရမည္သာ ျဖစ္ပါသည္။
ထုိ႔အျပင္
ဖဲြ႕စည္းပုံ အေျခခံ ဥပေဒ ၄၄၆ တြင္ တည္ဆဲဥပေဒ မ်ားသည္ ျပည္ေထာင္စု
လႊတ္ေတာ္က ပယ္ဖ်က္ျခင္း၊ ျပင္ဆင္ျခင္း မျပဳေသးမီ ဤဖြဲ႕စည္းပုံ အေျခခံ
ဥပေဒႏွင့္ မဆန္႔က်င္သမွ် အတည္ ျဖစ္သည္ဟု ျပ႒ာန္းထားေၾကာင္း ေတြ႕ရသည္။
ႏုိင္ငံေတာ္ ေအးခ်မ္း သာယာေရးႏွင့္ ဖံြ႕ၿဖိဳးေရး ေကာင္စီက ျပ႒ာန္းခဲ့သည့္
တည္ဆဲဥပေဒ တစ္ရပ္ျဖစ္ေသာ ဥပေဒ အမွတ္ (၂/၂ဝ၁ဝ) ႏုိင္ငံေရး ပါတီမ်ား
မွတ္ပုံတင္ျခင္း ဥပေဒကို ယေန႔အထိ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္က ပယ္ဖ်က္ျခင္း၊
ျပင္ဆင္ျခင္း ျပဳသည္ဟု မၾကားမိေသးပါ။ ပုဒ္မ ၄ဝ၉ အရလည္း ျပည္ေထာင္စု
လႊတ္ေတာ္က ႏုိင္ငံေရး ပါတီမ်ားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္းသည့္ ဥပေဒ အသစ္တစ္ရပ္
ထပ္မံျပ႒ာန္းျခင္း မရွိေသးပါ။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ယင္းဥပေဒသည္ ယေန႔တုိင္ အာဏာ
တည္လ်က္ရွိၿပီး ယင္းတည္ဆဲ ဥပေဒအရ ျပည္ေထာင္စု ေရြးေကာက္ပဲြ ေကာ္မရွင္၏
ေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ားသည္လည္း တရားဝင္ အတည္ျဖစ္လ်က္ ရွိေပမည္။
ဤသည္ကိုပင္
ဥပေဒအား လဲြမွားစြာ အဓိပၸာယ္ေကာက္ယူၿပီး ၄င္းတုိ႔ အဖဲြ႕ခ်ဳပ္သည္ နဝတဥပေဒ
အမွတ္ (၄/၈၈) ႏုိင္ငံေရး ပါတီမ်ား မွတ္ပုံတင္ျခင္း ဥပေဒ(႐ုပ္သိမ္းၿပီးျဖစ္၍
မရွိေတာ့သည့္ ဥပေဒ) အရ ယခင္ ေကာ္မရွင္ (႐ုပ္သိမ္းၿပီး ျဖစ္ေသာ ဥပေဒအရ
တည္ရွိခဲ့သည့္ ေကာ္မရွင္) တြင္ မွတ္ပုံတင္ထားသျဖင့္ တရားဝင္
ရပ္တည္ေနေၾကာင္း၊ ျပည္ေထာင္စု ေရြးေကာက္ပဲြ ေကာ္မရွင္က
၄င္းတုိ႔အဖဲြ႕ခ်ဳပ္ကို ပါတီ မွတ္ပုံတင္ ပယ္ဖ်က္ခြင့္ မရွိေၾကာင္း
တြင္တြင္ျငင္းဆုိေနျခင္းမွာ ''က်ားက်ား၊ မီးယပ္'' ဆုိသကဲ့သုိ႔ ျဖစ္ေနေပသည္။
တစ္ဖန္
ေဖာ္ျပပါ ျပည္ထဲေရး ဝန္ႀကီးထံသုိ႔ ေပးပုိ႔သည့္စာတြင္ အမ်ဳိးသား ဒီမုိကေရစီ
အဖဲြ႕ခ်ဳပ္၏ အေထြေထြ အတြင္းေရးမွဴးဟု ေဖာ္ျပ လက္မွတ္ ေရးထုိးလ်က္
ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က ေရးသားရာ၌ ''၄င္းတုိ႔ အဖဲြ႕ခ်ဳပ္သည္ တရားဥပေဒ
စိုးမိုးေရးကို လုိလားသည့္ အေလ်ာက္ ဥပေဒႏွင့္ အညီ ဆက္လက္ ရပ္တည္ေနျခင္း
ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ အဖဲြ႕ခ်ဳပ္ကို ဖ်က္သိမ္းျခင္းမွာ
တရားမဝင္ေၾကာင္း၊ ၂ဝ၁ဝ ျပည့္ႏွစ္ တရားစီရင္ေရး ဥပေဒ ပုဒ္မ ၅(က)၊ (ဇ) တုိ႔အရ
တရား ႐ုံးခ်ဳပ္သုိ႔ ေလွ်ာက္ထားခဲ့ေသာ္လည္း တရား႐ုံးခ်ဳပ္ (ေနျပည္ေတာ္)
မွ၄င္းတုိ႔၏ ေလွ်ာက္ထားခ်က္ကို ပယ္ခဲ့ေၾကာင္း၊ ထုိသုိ႔ ပယ္လုိက္သည္မွာ
ဥပေဒႏွင့္ ညီၫြတ္ျခင္းမရွိ၍ လက္မခံႏုိင္ေၾကာင္း'' ေဖာ္ျပေရးသား ထားသည္ကို
ေတြ႕ျမင္ရပါသည္။ အမွန္မွာ ယင္းစာကို လက္မွတ္ေရးထုိးသူ ေဒၚေအာင္ဆန္း
စုၾကည္သည္ ၄င္းတုိ႔ အဖဲြ႕ခ်ဳပ္ ဟုဆုိသည့္ NLD
၏ ၁၁-၁၂-၁၉၉၁ ရက္စဲြပါ ဗဟုိအလုပ္ အမႈေဆာင္ အဖဲြ႕ အစည္းအေဝး ဆုံးျဖတ္ခ်က္အရ
NLD အဖဲြ႕ဝင္အျဖစ္မွ ထုတ္ပယ္ၿပီးသူ ျဖစ္ပါသည္။ ယင္းအခ်က္ကို NLD ၏ ဥကၠ႒
ဦးေအာင္ေရႊ ကိုယ္တုိင္ လက္မွတ္ေရးထုိး တင္ျပသည့္ စာအေထာက္အထားမ်ား
အခုိင္အမာ ရွိေၾကာင္း ေလ့လာသိရွိ ရပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သူမသည္ NLD ၏ အေထြေထြ
အတြင္းေရးမွဴး အျဖစ္ ေဖာ္ျပ လက္မွတ္ ေရးထုိးခြင့္ ရွိမည္ မဟုတ္ပါ။
အင္တာနက္တြင္
ေတြ႕ရသည့္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္တုိ႔ ေရးသားေသာ စာ၏ေရွ႕ပိုင္းတြင္
ႏုိင္ငံေတာ္၏ ဥပေဒျပဳအာဏာကို တရားမဝင္ပါဟု ေဝဖန္ပုတ္ခတ္ၿပီး တစ္ဖန္
ႏုိင္ငံေတာ္၏ တရား စီရင္ေရး အာဏာကိုလည္း ဥပေဒႏွင့္ ညီၫြတ္ျခင္း မရွိဟု
ဆန္႔က်င္ ေရးသားျပန္ပါသည္။ ယခင္ သူမ၏ ေဆာင္ပုဒ္အတိုင္း ''အာဏာဟူ သမွ်၊
ဆန္႔က်င္ၾက''ဟု ဆက္လက္ ခံယူက်င့္သုံး ေနေရာ့သလား။ တစ္ခ်ိန္တည္းတြင္
တရားဥပေဒ စုိးမုိးေရးကို လုိလားပါသည္ဟု ေျပာသူမွာလည္း သူမပင္
ျဖစ္ေနျပန္သည္။ မည္သုိ႔ နားလည္ရ ပါမည္နည္း။
တရား႐ုံးခ်ဳပ္
(ယခု ျပည္ေထာင္စု တရားလႊတ္ေတာ္ခ်ဳပ္) သည္ ႏိုင္ငံေတာ္၏ အျမင့္ဆံုး
တရား႐ံုး ျဖစ္သည္။ ႏိုင္ငံေတာ္၏ တရားစီရင္ေရး အာဏာကို ကိုင္တြယ္
က်င့္သံုးရသည့္ အျမင့္ဆံုး အဖြဲ႕အစည္းလည္း ျဖစ္ပါသည္။ ႏုိင္ငံေတာ္
အျမင့္ဆုံး တရားစီရင္ေရး အဖဲြ႕အစည္း တစ္ရပ္၏ တရားဥပေဒႏွင့္ အညီ စီရင္
ဆုံးျဖတ္ခ်က္ကို လက္မခံႏုိင္ဟု ဆုိပါလွ်င္ ၄င္းကဲ့သုိ႔ပင္ အမ်ားျပည္သူ
ႏုိင္ငံသားမ်ားက ႏုိင္ငံေတာ္၏ တရားစီရင္ေရး အာဏာကို လက္မခံ ျငင္းဆန္ေနပါက
မင္းမဲ့စ႐ုိက္မ်ဳိးႏွင့္ ၾကံဳေတြ႕ရမည္သာ မဟုတ္ပါေလာ။ အဘယ္မွာ တရားဥပေဒ
စိုးမိုးေရး ရွိႏုိင္ ပါဦးမည္နည္း။ စဥ္းစားမိလွ်င္ ရင္ေလးဖြယ္ရာ
ျဖစ္ပါသည္။
အကယ္၍
၄င္းတုိ႔ ထင္ျမင္ယူဆ သကဲ့သုိ႔ ဥပေဒအမွတ္ (၂/၂ဝ၁ဝ) ႏုိင္ငံေရးပါတီမ်ား
မွတ္ပုံတင္ျခင္း ဥပေဒသည္ ဖဲြ႕စည္းပုံ အေျခခံ ဥပေဒႏွင့္ အညီ ေရးဆဲြထားေသာ
ဥပေဒ မဟုတ္ဟု ၄င္းတုိ႔အထင္ျဖင့္ ယူဆလွ်င္လည္း အေျခခံ ဥပေဒအရ ဥပေဒျပဳခြင့္၊
ျပင္ဆင္ခြင့္၊ ပယ္ဖ်က္ခြင့္ အာဏာရွိသည့္ လႊတ္ေတာ္မ်ား၌သာ ေဆြးေႏြး အေျဖ
ရွာရမည့္ ကိစၥျဖစ္သည္ဟု ႐ုိးသားစြာ ယုံၾကည္မိပါသည္။
မည္သုိ႔ျဖစ္ေစ
ကြၽႏ္ုပ္တုိ႔၏ ႏုိင္ငံေတာ္သည္ ျပည္ေထာင္စု သမၼတ ျမန္မာ ႏုိင္ငံေတာ္
ျဖစ္သည္။ ကြၽႏ္ုပ္တုိ႔သည္ ျပည္ေထာင္စု သမၼတ ျမန္မာ ႏုိင္ငံေတာ္၏
ႏုိင္ငံသားမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ ကြၽႏ္ုပ္တုိ႔ ႏိုင္ငံသား အားလံုးအတြက္ ဖြဲ႕စည္းပံု
အေျခခံ ဥပေဒ ပုဒ္မ ၃၄၇ အရ ႏိုင္ငံေတာ္သည္ မည္သူ႔ကိုမဆို ဥပေဒ အရာတြင္
တန္းတူညီမွ် အခြင့္အေရး ရရွိေစသကဲ့သို႔ ဥပေဒ၏ အကာအကြယ္ကိုလည္း
တန္းတူညီမွ်စြာ ရယူပိုင္ခြင့္ ေပးထားပါသည္။ Nobody above the Law
ဆိုသကဲ့သို႔ ဥပေဒ၏ အထက္တြင္ မည္သူမွ် မရွိရပါ။ မည္သူ၏ သားသမီးျဖစ္သည္၊
မည္သည့္ အဆင့္အတန္း ျဖစ္သည္... စသည္မခဲြျခားဘဲ ဥပေဒ အရာတြင္ တန္းတူ
အခြင့္အေရး ရွိသကဲ့သုိ႔ ဥပေဒကို ေလးစား လုိက္နာရာတြင္လည္း တန္းတူပင္
ျဖစ္ရပါမည္။ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒ ပုဒ္မ ၃၈၄ တြင္
ႏို္င္ငံသားတိုင္းသည္ ဤဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒပါ ျပဌာန္းခ်က္ မ်ားကို
လိုက္နာ ေစာင့္ထိန္းရန္ တာဝန္ရွိသည္ ဟု အတိအလင္း ျပ႒ာန္းထား ပါသည္။
ယခုကဲ့သုိ႔
အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာပါ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၏ ေရးသားခ်က္မ်ားသည္ ဖဲြ႕စည္းပုံ
အေျခခံ ဥပေဒႏွင့္အညီ ႏုိင္ငံေတာ္ ေအးခ်မ္း သာယာေရးႏွင့္ ဖံြ႕ၿဖိဳးေရး
ေကာင္စီက ဥပေဒျပဳ အာဏာ က်င့္သုံးေဆာင္ရြက္ခဲ့ျခင္းကို တရားမဝင္ေၾကာင္း၊
ဥပေဒ ထုတ္ျပန္ ျပ႒ာန္းခြင့္ မရွိေၾကာင္း၊ ယင္းသုိ႔ ထုတ္ျပန္ ျပ႒ာန္းထားသည့္
တည္ဆဲ ဥပေဒ (၂/၂ဝ၁ဝ) အရ ျပည္ေထာင္စု ေရြးေကာက္ပဲြ ေကာ္မရွင္၏
ေဆာင္ရြက္ခ်က္သည္ ဥပေဒအရ လုပ္ပိုင္ခြင့္ မရွိသည္ကို ေဆာင္ရြက္ျခင္း
ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ႏိုင္ငံေတာ္ အျမင့္ဆံုး တရားစီရင္ေရး အဖြဲ႕၏ ဆံုးျဖတ္ခ်က္
အမိန္႔ကို လက္မခံႏုိင္ေၾကာင္း ေဖာ္ျပ ေရးသားခ်က္မ်ား ပါရွိေနသျဖင့္
ထုိေရးသားခ်က္မ်ား ကပင္ ဥပေဒ ခ်ဳိးေဖာက္ရာ ေရာက္ေစမည္ကို
စိုးေၾကာက္မိပါသည္။
''ဟန္ကိုယ့္ဖုိ႔၊
မာန္သူ႔ဖုိ႔'' ဟု ေရွးစကား အလာ ရွိပါသည္။ မည္သည့္ အဖဲြ႕အစည္း၊ မည္သည့္
ပုဂိၢဳလ္မဆုိ မာန္မာနမ်ား ေထာင္လႊားလာပါက အမွန္ကို မျမင္ေတာ့ဘဲ ေမာဟ
ဖုံးလႊမ္း တတ္ပါသည္။ ေမာဟေၾကာင့္ ေတြေဝ မိန္းေမာၿပီး အေတြးမ်ား ခ်ာခ်ာလည္
တတ္သည္မွာလည္း ေလာက နိယာမသေဘာ ျဖစ္ပါသည္။ ထုိသုိ႔လွ်င္ အေတြး မ်ားလာပါက
...ဤသုိ႔လွ်င္ အေရးအသားလည္း မွားယြင္းတတ္ေၾကာင္း သတိျပဳ ဆင္ျခင္ဖြယ္
တင္ျပလုိက္ရ ပါသည္။
ကိုကိုေအာင္