xmlns:fb="https://www.facebook.com/2008/fbml"> Voice Of Myanmar: ပိတ္ဆို႕မႈရွင္းတမ္း ( ၁ )

Tuesday, February 15, 2011

ပိတ္ဆို႕မႈရွင္းတမ္း ( ၁ )

ေဖေဖာ္ဝါရီလ (၈) ရက္ေန႔ ရက္စြဲျဖင့္ ထုတ္ျပန္ခဲ့သည့္ NLD ၏ "ျမန္မာႏိုင္ငံ အေပၚ စီးပြားေရး ပိတ္ဆို႔မႈမ်ား" ဟု ေခါင္းစဥ္ တပ္ထားေသာ စာတမ္းအေပၚ ကၽြန္ေတာ္၏ ေလ့လာဆန္းစစ္ ေတြ႔ရွိခ်က္ အခ်ိဳ႕ကို "ပိတ္ဆို႔မႈ၊ ေဒၚစုၾကည္ႏွင့္ NLD" ဆို ေသာ ေဆာင္းပါးျဖင့္ ေဖာ္ျပခဲ့ၿပီး ျဖစ္ပါသည္။
ယခုအခါ ျမန္မာႏုိင္ငံအေပၚ အေမရိကန္၊ ဥေရာပသမဂၢ၊ ဩစေတးလ်ႏွင့္ နယူးဇီလန္ စေသာ အေနာက္ႏိုင္ငံမ်ားက ခ်မွတ္ ထားေသာ ပိတ္ဆို႔မႈမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ သေဘာထား အမ်ိဳးမ်ိဳး ထြက္ေပၚလာေနသည္ကို ေတြ႔ရ၏။ ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ စစ္ဘက္က အုပ္ခ်ဳပ္မႈ အဆံုးသတ္ခဲ့ၿပီး ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒအရ ျပည္သူအမ်ား ေရြးခ်ယ္တင္ေျမွာက္သည့္ ဒီမုိကေရစီ အစိုးရ အဖဲြ႕သစ္ ေပၚေပါက္လာေနၿပီ ျဖစ္ရာ ဒီမိုကေရစီ အေျပာင္းအလဲအတြက္ ဦးတည္ ရည္ရြယ္ခ်မွတ္ထားပါသည္ ဆုိသည့္ ပိတ္ဆို႔မႈမ်ားကို ဖယ္ရွားသင့္ၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ အိမ္နီးခ်င္းမ်ားျဖစ္သည့္ အာဆီယံ ႏုိင္ငံမ်ားက လည္းေကာင္း၊ ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ ပါဝင္ယွဥ္ၿပိဳင္ခဲ့သည့္ တရားဝင္ ႏုိင္ငံေရး ပါတီမ်ားကလည္းေကာင္း ေတာင္းဆိုခဲ့ၾကသည္။ မွတ္သား ဖြယ္ေကာင္းသည္မွာ ပိတ္ဆို႔မႈကို ဖယ္ရွားေပးရန္ ေတာင္းဆိုခဲ့သည့္ ႏိုင္ငံေရး ပါတီမ်ားမွာ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ေနရာ အမ်ားစု ရရွိထားသည့္ ႏိုင္ငံေရး ပါတီႀကီးႏွင့္ လည္းေကာင္း၊ အစိုးရအဖြဲ႔ႏွင့္ လည္းေကာင္း နီးစပ္ျခင္း မရွိသည့္ အျပင္ အစိုးရႏွင့္လည္း သေဘာထားခ်င္း အၿမဲတုိက္ဆုိင္သည္ဟု မဆိုႏိုင္ေသာ ပါတီမ်ား ျဖစ္ေနျခင္းပင္။ ထုိ႔အျပင္ ယင္းပါတီမ်ား တြင္ တုိင္းရင္းသား လူမ်ိဳးစုပါတီမ်ား လည္းပါဝင္ေန သည္ကို ေတြ႔ရသည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံအေပၚ ခ်မွတ္ထားသည့္ ပိတ္ဆို႔မႈမ်ားကို ဖယ္ရွားသင့္ေၾကာင္း သေဘာထားအျမင္ ရွိသူမ်ားမွာ ျမန္မာ အစိုးရ အာဏာပိုင္ အဖြဲ႔တစ္ခုတည္းသာ မဟုတ္ဘဲ ျမန္မာ့ႏုိင္ငံေရး အေျခအေနကို နီးနီးကပ္ကပ္ ေလ့လာသိရွိ ရေသာ ေဒသတြင္း အိမ္နီးခ်င္း ႏုိင္ငံမ်ား၊ ျမန္မာႏုိင္ငံအတြင္း ေဒသအသီးသီး၊ တုိင္းရင္းသား လူမ်ိဳးစု အသီးသီး၊ လူတန္းစားအလႊာ အသီးသီး၊ ႏုိင္ငံေရးအျမင္ အသီးသီးကို ကိုယ္စားျပဳေသာ ျပည္သူ႕ကိုယ္စားလွယ္မ်ား ပါဝင္ေနၾကသည္ ျဖစ္ရာ က်ယ္ျပန္႔ေသာ အေျခခံ (Broad Based) ရွိသည့္ အျမင္တစ္ရပ္ ျဖစ္သည္ဟု ဆုိႏုိင္ေပသည္။
တစ္ဖက္တြင္လည္း ျမန္္မာႏိုင္ငံအေပၚ ပိတ္ဆုိ႔မႈမ်ားကို ဦးေဆာင္ခ်မွတ္သည့္ ႏုိင္ငံျဖစ္ေသာ အေမရိကန္က ပိတ္ဆို႔မႈမ်ား ကုိ ဆက္လက္ထားရွိဦးမည္ဟု ထုတ္ေဖာ္ေျပာၾကားခဲ့သကဲ့သို႔ ယခုအခါ ဥပေဒေၾကာင္းအရ တရားဝင္ ရပ္တည္ခြင့္ မရွိ ေတာ့ၿပီ ျဖစ္သည့္ NLD ကလည္း အထက္တြင္ ေဖာ္ျပခဲ့သည့္ စာတမ္းတစ္ေစာင္ကို ထုတ္ျပန္ကာ ပိတ္ဆို႔မႈဘက္မွ ကာကြယ္ေျပာၾကားခဲ့သည္ကို ေတြ႔ရျပန္သည္။
ဤသုိ႔ ပိတ္ဆို႔မႈႏွင့္ပတ္သက္၍ ဆက္ထားသင့္သည္၊ ဖယ္ရွားသင့္သည္ဟု ျငင္းခံုေနၾကရာတြင္ အမ်ားျပည္သူမ်ားအတြက္ မိမိတို႔ကိုယ္တိုင္ ယထာဘူတက်စြာ စဥ္းစားဆင္ျခင္ သံုးသပ္ႏိုင္ရန္ သိရွိနားလည္ထားသင့္ေသာ အခ်က္မ်ားကို "ဆိုေရးရွိ က ဆိုအပ္လွ၏" ဆိုသကဲ့သို႔ ဤေဆာင္းပါးျဖင့္ ဆက္လက္တင္ျပလုိက္ရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
ပိတ္ဆု႔ိမႈ၏ အေျခခံ အေတြးအေခၚသေဘာတရား
ဤေနရာ၌ ပိတ္ဆုိ႔မႈသည္ ေကာင္းေသာ လုပ္ရပ္တစ္ခု ဟုတ္သည္ မဟုတ္သည္ကို ဝိဝါဒကြဲ၍ ျငင္းခံုၾကရန္ မရွိပါ။ လူတစ္ဦး တစ္ေယာက္ကိုျဖစ္ေစ၊ လူအမ်ားကုိျဖစ္ေစ စားဝတ္ေနေရး၊ စီးပြားေရး အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္း ဆုိင္ရာ လုပ္ငန္းမ်ား၌ လုပ္ကိုင္ခြင့္မရေအာင္အခက္အခဲ အက်ပ္အတည္း ျဖစ္ေအာင္ ပိတ္ဆုိ႔တားျမစ္ တားဆီးထားျခင္းသည္ မေကာင္းေသာ အျပဳအမူ ျဖစ္သည္ကို လူမွန္းသိတတ္စ ကေလးသူငယ္ အရြယ္မ်ားပင္လွ်င္ နားလည္ၾကပါသည္။
သို႔စင္လ်က္ ႏိုင္ငံ တစ္ႏိုင္ငံက အျခားႏိုင္ငံအေပၚ Economic Sanction ဟု ေခၚသည့္ စီးပြားေရးဆုိင္ရာ ပိတ္ဆို႔မႈမ်ားကို ခ်မွတ္ၾကပါသည္။ ဤေနရာ၌ စီးပြားေရး ပိတ္ဆို႔မႈကို စစ္ေရး၊ စီးပြားေရး၊ ႏိုင္ငံတကာ ဆက္ဆံေရး စသည့္ က႑ အသီး သီးတြင္ သံုးစြဲမႈမ်ား ရွိၾကေသာ္လည္း ႏုိင္ငံတကာ ဆက္ဆံေရး သို႔တည္းမဟုတ္ ႏုိင္ငံျခားေရး က႑၌ သံုးစြဲမႈကိုသာ ေရြး ထုတ္၍ ေလ့လာတင္ ျပပါမည္။
စီးပြားေရး ပိတ္ဆုိ႔မႈကို ႏိုင္ငံျခားေရး မူဝါဒ၏ လက္နက္ကိရိယာ (Instrument of Foreign Policy) တစ္ခုအျဖစ္ အသံုးျပဳ ေလ့ ရွိၾကပါသည္။ ထိုသို႔ အသံုးျပဳျခင္းမွာလည္း ဒုတိယ ကမာၻစစ္ေနာက္ပိုင္း စစ္ေအးကာလမွ စ၍ သိသိသာသာ ပိုမိုမ်ား ျပားလာခဲ့ၿပီး ယင္းတုိ႔အနက္ အမ်ားစုမွာ အေမရိကန္ ႏုိင္ငံက ေဆာင္ရြက္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္၏။
ေယဘုယ် အားျဖင့္ စီးပြားေရး ပိတ္ဆို႔မႈကို အင္အားႀကီးေသာ ႏိုင္ငံက အင္အားငယ္ေသာ ႏုိင္ငံအေပၚ ခ်မွတ္ေဆာင္ရြက္ၿပီး ပစ္မွတ္ႏိုင္ငံ၏ အျပဳအမူ၊ မူဝါဒ တစ္ရပ္ရပ္အား ပိတ္ဆို႔သူ ႏိုင္ငံ၏ အလုိက် ျဖစ္ေစရန္ အတြက္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ အႏိၱမ ရည္မွန္းခ်က္ အေနျဖင့္ ပိတ္ဆို႔သူ ႏိုင္ငံႏွင့္ အဆင္မေျပေသာ၊ ဆန္႔က်င္ေသာ၊ ေအာက္က်ိဳ႕တပည့္ခံျခင္း မရွိေသာ ပစ္မွတ္ ႏုိင္ငံ၏ အစိုးရ ျပဳတ္က်ၿပီး ၎တုိ႔ အလိုက် အစိုးရတစ္ရပ္ႏွင့္ ေျပာင္းလဲအစားထိုးရန္ (Regime Change) အတြက္ေသာ္ လည္းေကာင္း ျပဳလုပ္ေလ့ရွိၾကသည္။
ထုိသုိ႔ လုပ္ေဆာင္ရာ၌ နည္းလမ္းအျဖစ္ အတင္းအက်ပ္ ဖိအားေပးမႈ (Coercion)ကို အသံုးျပဳသည္။ အတင္းအက်ပ္ ဖိအား ေပးမႈ ဆုိသည္ကို ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းႏွင့္ ရွင္းရွင္းေျပာရလွ်င္ ပစ္မွတ္ႏိုင္ငံမွ ျပည္သူမ်ားကို ငတ္ျပတ္ဆင္းရဲေအာင္ အတင္း အဓမၼ လုပ္ေဆာင္ၿပီး ယင္းျပည္သူတုိ႔က လက္ရွိအစိုးရအေပၚ မေက်မနပ္ျဖစ္ကာ ဆူပူအံုႂကြေအာင္ လုပ္ေဆာင္မည္။ ပစ္မွတ္အစုိးရက ယင္းဆူပူမႈဒဏ္ကုိ မခံႏိုင္၍ ျပဳတ္က်လွ်င္ ျပဳတ္က်၊ ျပဳတ္မက်လွ်င္လည္း ပိတ္ဆုိ႔သူ အလုိက် လုိက္ ေလ်ာ အေလွ်ာ့ေပးေစရမည္ ဟူေသာ အေျခခံ သေဘာတရားျဖစ္သည္။ လုိရင္းဆုိရလွ်င္ ျပည္သူကို အထိနာေအာင္ လုပ္ ၿပီးမွ အစုိးရကို ထိန္းခ်ဳပ္ / ျဖဳတ္ခ်မည့္ သေဘာပင္တည္း။ တစ္နည္းဆုိေသာ္ သားသမီး၏ လည္မ်ိဳကို ဓားျဖင့္ေထာက္ ၍ မိဘ ကို အက်ပ္ကိုင္သည့္ ႏုိင္ငံေရး ျပန္ေပးဆြဲ အႏုိင္က်င့္မႈ (Political Blackmail) ပင္ ျဖစ္ေလသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ပိတ္ဆို႔ မႈဟူသည္ ျပည္သူနာမွ ထိေရာက္ႏုိင္သည္။
သို႔ေသာ္ ဤအေျခခံသေဘာ ထင္ရွားလွေသာ္လည္း ပိတ္ဆို႔သည့္ ႏုိင္ငံမ်ားကမူ မည္သည့္အခါမွ် ထိုသေဘာတရားကို လူသိရွင္ၾကား ထုတ္ေဖာ္ေလ့ မရွိေပ။ ယင္းအစား မိမိတို႔၏ ပိတ္ဆို႔မႈသည္ ပစ္မွတ္ႏုိင္ငံမွ ျပည္သူလူထုကို မထိခိုက္ပါ။ သို႔မဟုတ္ ထိခိုက္မႈ အလြန္ နည္းပါသည္ဟု ဆိုေလ့ရွိၾကသည္။ လူသားျခင္းစာနာသူတို႔က ပိတ္ဆို႔မႈမ်ားသည္ အျပစ္မဲ့ျပည္သူမ်ားႏွင့္ ကေလးသူငယ္ မ်ားကို ဆိုးရြားစြာ ထိခိုက္ေစေၾကာင္း(အီရတ္စစ္ပြဲေနာက္ပိုင္း၌) ခိုင္ခိုင္မာမာ ေလ့လာေဖာ္ထုတ္ သက္ေသျပ ကန္႔ကြက္လာ ၾကေသာအခါ ပိတ္ဆို႔သူမ်ားက ေလသံေျပာင္းသြားၿပီး မိမိတို႔၏ ပိတ္ဆို႔မႈသည္ ပစ္မွတ္ေရြးခ်ယ္ ပိတ္ဆို႔မႈ ျဖစ္ပါသည္။ မသက္ဆိုင္သူမ်ားကို ထိခိုက္မႈ အနည္းဆံုးျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားထား ပါသည္ဟု ဆိုၾကျပန္သည္။ သို႔ရာတြင္ အထက္ေဖာ္ျပ ခဲ့သည့္ ပိတ္ဆို႔မႈ၏ အေျခခံ သေဘာတရားအရ မည္သည့္ ပိတ္ဆို႔မႈမွ် ျပည္သူမနာလွ်င္ မထိေရာက္ႏိုင္ေပရာ ယင္းတို႔၏ ပစ္မွတ္ေရြးခ်ယ္ ပိတ္ဆို႔မႈဟူသည္မွာလည္း “ကတၱီပါ အိတ္စြပ္ထားေသာ သံတုတ္” မ်ိဳးသာ ျဖစ္ေလ့ရွိၿပီး တစ္နည္းနည္းျဖင့္ ျပည္သူကို ထိခိုက္ေစသည္သာျဖစ္ေၾကာင္း ေလ့လာသူ ပညာရွင္မ်ားက ေကာက္ခ်က္ ခ်ေလ့ရွိၾကသည္။ ဤအခ်က္မ်ားကို ဆက္၍ ေလ့လာသြားပါမည္။
ပိတ္ဆို႔မႈက ျမန္မာျပည္သူမ်ားကို မည္မွ်ထိခိုက္၍ ပိတ္ဆို႔သူအတြက္ မည္မွ် ထိေရာက္မႈရွိသနည္း
NLD ၏ စာတမ္း ပထမအပိုဒ္၌ ေမခြန္းအခ်ိဳ႕ ပါရွိရာ ယင္းေမးခြန္းမ်ားကို အုပ္စုခြဲပါက ပိတ္ဆို႔မႈေၾကာင့္ ျမန္မာျပည္သူမ်ား အေပၚ ထိခိုက္မႈ ရွိ/မရွိ ဟူေသာအခ်က္ႏွင့္ ပိတ္ဆို႔မႈက ပိတ္ဆို႔သူ၏ ရည္ရြယ္ခ်က္ကို ထိေရာက္စြာ ျဖည့္စြမ္းႏိုင္မႈ (တစ္နည္း) ထိေရာက္မႈ ရွိ/မရွိဟူေသာ အခ်က္ဟူ၍ အုပ္စုႏွစ္စု ခြဲႏုိင္ပါသည္။
အဆိုပါ ေမးခြန္း အုပ္စုႏွစ္စုႏွင့္ ပတ္သက္၍ ယင္းစာတမ္း၌ ပိတ္ဆို႔မႈေၾကာင့္ ျမန္မာ လူထုအေပၚ ထိခိုက္မႈမရွိ (သို႔မဟုတ္) အနည္းအက်ဥ္း ရွိခဲ့သည့္တိုင္ေအာင္ မဆိုသေလာက္မွ်သာျဖစ္သည္ဟု ကာကြယ္ ေျပာၾကားထားၿပီး ပိတ္ဆို႔မႈသည္ မည္မွ် ထိေရာက္ ေအာင္ျမင္သည္ ဟူေသာအခ်က္ကို“ဆင္ေဝွ႔ရန္ေရွာင္” ျပဳကာ ဖံုးဖံုးဖိဖိ လုပ္ထားသည္ကို ေတြ႔ရပါသည္။
ပိတ္ဆို႔မႈေၾကာင့္ ျမန္မာလူထုအေပၚ ထိခိုက္မႈ
ဤကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္၍ ႏိုင္ငံတကာ ပိတ္ဆို႔မႈမ်ား၏ ထိခိုက္ သက္ေရာက္မႈအေပၚ စနစ္တက် ေလ့လာထားေသာ အေနာက္ ႏုိင္ငံမွ ပညာရွင္ ကၽြမ္းက်င္သူ ပုဂၢိဳလ္တစ္စု၏ အစီရင္ခံစာမွ ထုတ္ႏုတ္၍ တင္ျပလိုပါသည္။ NLD ၏ စာတမ္း၌ “အမ်ား၏ ေလးစားမႈကို ခံယူရရွိၿပီးုျဖစ္ေသာ ပညာရွင္အဖြဲ႔တစ္ခုက စီးပြားေရးပိတ္ဆို႔မႈမ်ား၏ အက်ိဳးအျပစ္မ်ားကို ေလ့လာ ဆန္းစစ္ႏုိင္မည္ ဆိုပါလွ်င္ အဆိုပါ ေဆြးေႏြးမႈမ်ားကို မ်ားစြာ အေထာက္အကူျပဳ အက်ိဳးရွိ ေစမည္ျဖစ္ပါသည္ ” ဟူ၍ ပါရွိရာ ယခုတင္ျပမည့္ ပညာရွင္အုပ္စု၏ သေဘာထားကို အေလးထား ႏုိင္လိမ့္မည္ဟု ယူဆပါသည္။
ယင္းပညာရွင္ အုပ္စုမွာ ျမန္မာနုိင္ငံအေပၚ ပိတ္ဆို႔မႈမ်ား ခ်မွတ္ရာတြင္ ပါဝင္သည့္ ၿဗိတိန္ႏုိင္ငံမွ ျဖစ္ၿပီး သာမန္ အႏုညာတ ပုဂၢိဳလ္မ်ား မဟုတ္သကဲ့သို႔ ယင္းတို၏ လုပ္ငန္းတာ၀န္မွာလည္း ၿဗိတိသွ်အစိုးရကို မူဝါဒေရးရာ အၾကံျပဳျခင္းျဖစ္ရာ ျမန္မာ အစိုးရအေပၚ၌ မ်က္ႏွာလိုက္ျခင္း၊ ဘက္လိုက္ျခင္း မရွိႏုိင္သကဲ့သို႔ အစီရင္ခံစာ၏ သံုးသပ္ ေဖာ္ထုတ္ခ်က္မ်ား တိက်မွန္ကန္ ေလးနက္မႈ တန္ဖိုး အေပၚ၌လည္း အျငင္းပြားဖြယ္ ရွိမည္မထင္ပါ။
ယင္းအစီရင္ခံစာ၏ ေခါင္းစဥ္မွာ “The Impact Economic Sanction” (စီးပြားေရးပိတ္ဆို႔ ျပ႒ာန္းမႈမ်ား၏ ထိခိုက္သက္ ေရာက္မႈ) ျဖစ္ၿပီး အီရတ္၊ အီရန္၊ ေျမာက္ကိုရီးယား၊ ျမန္မာ၊ က်ဴးဘား စေသာႏိုင္ငံမ်ား၌ အေနာက္အုပ္စု ႏိုင္ငံမ်ားက ခ်မွတ္ထားသည့္ ပိတ္ဆို႔မႈမ်ား၏ ထိခိုက္ သက္ေရာက္မႈမ်ားကို စနစ္တက် ေလ့လာ သုေတသန ျပဳထားေသာ အစီရင္ခံစာ ျဖစ္ပါသည္။
အစီရင္ခံစာ ျပဳစုသည့္ အဖြဲ႔အစည္းမွာ ၿဗိတိသွ် အထက္လႊတ္ေတာ္ စီးပြားေရးရာ အထူးေကာ္မတီ(House of Lords, Slect committee on Economic Affairs) ျဖစ္ၿပီး ယင္းေကာ္မတီ ဥကၠ႒မွာ Lord Wakeham ျဖစ္ပါသည္။ Lord Wakeham သည္ ၿဗိတိန္ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ မာဂရက္သက္ခ်ာ လက္ထက္မွ စ၍ ေအာက္လႊတ္ေတာ္ အမတ္ လူမ်ားစု ေခါင္းေဆာင္၊ ဘ႑ာေရး ဝန္ႀကီး စသည့္ ႏုိင္ငံေရး ရာထူးတာ၀န္မ်ားကို ႏွစ္ရွည္လမ်ား ထမ္းေဆာင္ခဲ့သူျဖစ္ကာ အထက္လႊတ္ေတာ္၌လည္း အထက္လႊတ္ေတာ္ ဖြဲ႔စည္းပံု ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး ကိစၥ၌ ေခါင္းေဆာင္အျဖစ္ ယံုၾကည္စြာ တာဝန္ေပး ခံခဲ့ရသူျဖစ္ရာ အမ်ားေလးစား ခံရမႈ၌ ဆိုဖြယ္ရာ မရွိသူ ျဖစ္ပါသည္။ ယင္းေကာ္မတီ၌ လူေလးစားျခင္း ခံရသည့္ အထက္လႊတ္ေတာ္ အမတ္(၁၆)ဦး ပါဝင္ခဲ့ၿပီး ကၽြမ္းက်င္သူ ပညာရွင္ျဖစ္သည့္ အရစၥတိုးလ္ တကၠသိုလ္မွ ပါေမာကၡေဒါက္တာ အီရစ္ဟာရင္း (DR. Eric Herring)ကလည္း အထူးအၾကံေပး ပညာရွင္အျဖစ္ ေထာက္ကူထားသည့္ အတြက္ ပညာရပ္ပိုင္း ဆိုင္ရာ၌လည္း လစ္ဟာမႈမရွိဟု ဆိုႏုိင္ပါသည္။
ယင္းေကာ္မတီသည္ လူပုဂၢိဳလ္ သက္ေသအျဖစ္ တကၠသိုလ္ႀကီးမ်ားမွ ပါေမာကၡမ်ား၊ ထင္ရွားေသာ ႏုိင္ငံတကာ သုေတသီ မ်ား၊ အၿငိမ္းစား သံတမန္မ်ား၊ ကုလသမဂၢ အရာထမ္းမ်ား၊ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္မ်ား၊ ဘဏ္လုပ္ငန္းရွင္မ်ား၊ လႊတ္ေတာ္ အမတ္မ်ား၊ လူသားခ်င္း စာနာမႈဆုိင္ရာ ကၽြမ္းက်င္သူမ်ား၊ အစိုးရ မဟုတ္ေသာ ပရဟိတ အဖြဲ႔အစည္းမ်ားမွ တာ၀န္ရွိသူမ်ား စုစုေပါင္း သံုးဆယ္ နီးပါးခန္႔ႏွင့္ စာရြက္စာတမ္းမ်ား၊ အီးေမးလ္၊ တယ္လီဖုန္း စသည္ျဖင့္ ေမးျမန္းမႈမ်ား က်ယ္ျပန္႔စြာ ျပဳလုပ္ ခဲ့ၿပီးမွ ျပဳစုေရးသားျခင္း ျဖစ္၍ အေၾကာင္းအရာ ခုိင္လံုမႈ၌လည္း အားကိုးအားထား ျပဳႏုိင္ပါသည္။
ယင္းေကာ္မတီ၏ ၂၀၀၇ ခုႏွစ္ ေမလ (၉) ရက္ေန႔တြင္ ထုတ္ေ၀သည့္ အစီရင္ခံစာမွ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ ေကာက္ခ်က္ (Abstract) ၌ ျမန္မာႏုိင္ငံႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေဖာ္ျပခ်က္ အခ်ဳိ႕ကို ေအာက္၌ ေဖာ္ျပလုိက္ပါသည္။
“In the case of Burma, Sanctions are said to be targeted but are nevertheless wide enough in their impact to hurt the general population”.
အထက္ပါ စာေၾကာင္းအား အလြတ္သေဘာ ဘာသာျပန္ဆို ေဖာ္ျပရမည္ ဆုိပါက ‘‘ျမန္မာႏုိင္ငံကိစၥတြင္ ပိတ္ဆုိ႔ ျပ႒ာန္း မႈမ်ားသည္ ပစ္မွတ္ ေရြးခ်ယ္ၿပီးမွ ေဆာင္ရြက္ခဲ့သည္ဟု ဆုိေသာ္ျငားလည္း လူထု တစ္ရပ္လံုးကို ထိခိုက္ ခံစားရေစႏုိင္ ေလာက္ေအာင္ ယင္းပိတ္ဆုိ႔မႈမ်ားက က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ သက္ေရာက္မႈ ရွိခဲ့သည္’’ ဟု ျဖစ္၏။ အေသးစိတ္ ေတြ႔ရွိေဖာ္ ထုတ္ခ်က္မ်ားကို သိရွိလုိပါက အင္တာနက္ေပၚတြင္ ဤအစီရင္ခံစာကို အလြယ္တကူ ရွာေဖြ ၾကည့္႐ႈႏိုင္ပါသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံကို ပိတ္ဆုိ႔ထားမႈမ်ားသည္ ျမန္မာ ျပည္သူလူထုအေပၚ အမွန္တကယ္ ထိခုိက္ သက္ေရာက္ေစခဲ့ေၾကာင္း သက္ေသရွာမည္ဆုိလွ်င္ ခပ္ေ၀းေ၀း၌ ထပ္မံ၍ ရွာစရာမလုိပါ။ ျမန္မာႏုိင္ငံအေပၚ ပိတ္ဆုိ႔ထားသည့္ အေနာက္ ႏုိင္ငံမ်ားမွ ႏုိင္ငံျခားေရးဌာန တာ၀န္ရွိသူမ်ားကိုယ္တုိင္ ၀န္ခံထားၿပီး ျဖစ္ပါ၏။
၂၀၀၃ ခုႏွစ္တြင္ အေမရိကန္ ႏုိင္ငံက Burmese Freedom and Democracy Act ျဖင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံမွ သြင္းကုန္မ်ားကို ပိတ္ဆို႔ခဲ့မႈေၾကာင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံမွ အထည္ခ်ဳပ္စက္႐ုံ အမ်ားအျပား ပိတ္လုိက္ရကာ အထည္ခ်ဳပ္ အလုပ္သမ အမ်ဳိးသမီးငယ္ မ်ား သိန္းႏွင့္ခ်ီ၍ အလုပ္လက္မဲ့ ျဖစ္ခဲ့ရသည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံသို႔ ေငြေၾကး လႊဲေျပာင္းမႈ ပိတ္ပင္ခဲ့မႈေၾကာင့္လည္း ေငြေၾကး လႊဲေျပာင္း ေပးပို႔မႈမ်ား ထိခိုက္ခဲ့ရသည္။ ယင္းထိခုိက္မႈမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ အေမရိကန္ ေအာက္လႊတ္ေတာ္ ႏုိင္ငံတကာ ဆက္ဆံေရး ေကာ္မတီသုိ႔ အေမရိကန္ ႏုိင္ငံျခားေရး ၀န္ႀကီးဌာနမွ အေရွ႕အာရွႏွင့္ ပစိဖိတ္ေရးရာ ဗ်ဴ႐ုိအႀကီးအကဲ ဒုလက္ေထာက္ ႏိုင္ငံျခားေရး၀န္ႀကီး Matthew P.Daley က ၂၀၀၃ ခုႏွစ္ ေအာက္တုိဘာလ (၂) ရက္ေန႔တြင္ ၾကားနာ ထြက္ဆုိရာ၌ “`ဤပိတ္ဆုိ႔ အေရးယူမႈသည္ ျမန္မာႏုိင္ငံ စီးပြားေရးကို ခ်က္ခ်င္းပင္ ထိခုိက္႐ႈပ္ေထြး သြားေစခဲ့ေၾကာင္း၊ အထူးသျဖင့္ အေမရိကန္သို႔ ပို႔ကုန္မ်ားအေပၚ အမွီျပဳေနရေသာ စက္မႈ လုပ္ငန္းမ်ားကို ထိခိုက္ေစခဲ့ေၾကာင္း၊ အထည္အလိပ္ လုပ္ငန္းမွာ အဆုိးရြားဆံုး ထိခုိက္နစ္နာမႈ ျဖစ္ေစခဲ့ေၾကာင္း၊ ဘ႑ာေရး ေငြေၾကး ၀န္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္းမ်ားကို ပိတ္ပင္ခဲ့မႈေၾကာင့္ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းမ်ား၊ အစိုးရဌာနမ်ား၊ ႏုိင္ငံျခားသံ႐ုံးမ်ား၊ အစိုးရ မဟုတ္ေသာ အဖြဲ႔အစည္းမ်ားႏွင့္ ကုန္သြယ္မႈ လုပ္ရန္ႏွင့္ ေငြပို႔ေငြလႊဲ လုပ္ရန္အတြက္ အေမရိကန္ ေငြေၾကးစနစ္ကို မွီခုိေနရသည့္ အျခား လုပ္ငန္းမ်ား အားလံုးမွာ ႐ုတ္ခ်ည္းပင္ အက်ပ္အတည္း ျဖစ္ခဲ့ေၾကာင္း၊ အေႂကြး၀ယ္ကတ္ႏွင့္ အေမရိကန္ေဒၚလာ ခရီးသြားခ်က္ လက္မွတ္မ်ား သံုး၍ မရေတာ့သည့္အတြက္ ကမာၻလွည့္ ခရီးသြား လုပ္ငန္း၌လည္း ထိခုိက္မႈ ရွိခဲ့ေၾကာင္း” ၀န္ခံေျပာၾကားခဲ့သည္။
Mr. Daley က ဆက္လက္၍ ေျပာၾကား ထြက္ဆုိခဲ့ရာတြင္ ‘‘ပိတ္ဆုိ႔မႈသည္ ကံဆုိးလွစြာပင္ သာမန္ ျပည္သူလူထုကိုလည္း ထိခုိက္ေစခဲ့ေၾကာင္း၊ ယခု ဒုကၡေရာက္ေနေသာ ပို႔ကုန္လုပ္ငန္းမ်ား အထူးသျဖင့္ အထည္ခ်ဳပ္ လုပ္ငန္းမ်ား ဖ်က္သိမ္းရမႈ ေၾကာင့္ အလုပ္လက္မဲ့မ်ား သိသိသာသာ တုိးပြားလာေစမည္ျဖစ္ၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံအတြင္း၌လည္းေကာင္း၊ နယ္စပ္ကို ေက်ာ္၍ ထုိင္းႏွင့္ တ႐ုတ္ႏုိင္ငံတုိ႔တြင္ လည္းေကာင္း တရားမ၀င္ ဥပေဒမဲ့ အလုပ္မ်ားကို ရွာေဖြရသူ အေရအတြက္ ႐ုတ္ခ်ည္း တုိးျမင့္ သြားႏုိင္ေၾကာင္း၊ ႏုိင္ငံတကာ အစိုးရ မဟုတ္ေသာ ပရဟိတ အဖြဲ႔မ်ား၏ စိုးရိမ္စြာ ေျပာၾကားမႈကို မွတ္သားမိပါေၾကာင္း၊ ပိတ္ဆုိ႔မႈမ်ား စတင္သည့္ ပထမ လမွာပင္ အထည္ခ်ဳပ္ လုပ္ငန္းမွ အလုပ္အကိုင္ေပါင္း ေလးေသာင္းေက်ာ္ ဆံုး႐ႈံး သြားခဲ့ရ သည္ဟု မိမိတို႔ ခန္႔မွန္းမိပါေၾကာင္း၊ ေရရွည္တြင္ အထည္ခ်ဳပ္ လုပ္ငန္းမွ စုစုေပါင္း အလုပ္အကိုင္ တစ္သိန္းခန္႔ ဆံုး႐ႈံးဖြယ္ရွိၿပီး ယင္းအလုပ္တြင္ လုပ္ကိုင္ေနခဲ့သူ အမ်ားစုမွာ အမ်ဳိးသမီးငယ္မ်ား ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဤအမ်ဳိးသမီးမ်ား၏ ကံၾကမၼာႏွင့္ ပတ္သက္၍ အခ်ဳိ႕ေသာ ပရဟိတ အဖြဲ႔မ်ား၏ စိုးရိမ္ ပူပန္မႈမ်ားမွာ အမွန္ခုိင္မာမႈ ရွိေၾကာင္း ယံုၾကည္ရသည့္ အစီရင္ခံစာမ်ားကို ကၽြႏု္ပ္တုိ႔ ရရွိခဲ့ၿပီး ယင္းအမ်ဳိးသမီးမ်ား အနက္မွ အခ်ဳိ႕မွာ ေငြရလြယ္ေသာ လိင္မႈႏွင့္ ေဖ်ာ္ေျဖေရး လုပ္ငန္းမ်ားသို႔ ေရာက္ရွိသြားခဲ့ ေၾကာင္း’’ ၀န္ခံခဲ့ပါသည္။
(ဤကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္၍ NLD ၏ စာတမ္း၌ မလႊဲသာ၍ ၀န္ခံခဲ့ေသာ္လည္း ယခုအခါ ဘာမွ် အေရးမႀကီးေတာ့ ေလဟန္ျဖင့္ ခပ္ေဖာ့ေဖာ့ ေရးသားထည့္သြင္းခဲ့ေၾကာင္း ေတြ႔ရပါ၏၏ ယင္းအခ်က္မ်ားကို ေနာက္ပိုင္းတြင္ ထပ္မံ စိစစ္ ေလ့လာတင္ျပ သြားပါမည္။)
သို႔ျဖစ္ရာ ပိတ္ဆို႔မ်ားသည္ ျမန္မာျပည္သူလူထု အေျခခံ လူတန္းစားမ်ားကို မည္သို႔မည္ပံု ထိခိုက္ေစခဲ့သည္ကို အေနာက္ ႏိုင္ငံမွ ပညာရွင္မ်ား၊ လူအမ်ား ေလးစားေလာက္သည့္ ပုဂၢိဳလ္မ်ား၊ ႏုိင္ငံျခားေရးဌာနမွ တာ၀န္ရွိသူမ်ား ကုိယ္တုိင္ ထုတ္ေဖာ္ခဲ့ၿပီးျဖစ္၍ အေနာက္ဘက္က ေျပာမွ ယံုၾကည္ႏိုင္ေသာသူမ်ား လက္မခံ လုိသည့္တုိင္ ျငင္းရခက္ ေနေပေတာ့ မည္ဟု ထင္မိပါ၏။
ရန္ႀကီးေအာင္
(ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္။)
(၂၀၁၁ ခုႏွစ္၊ ေဖေဖာ္၀ါရီလ (၁၄) ရက္ေန႔ထုတ္၊ ျမန္မာ့အလင္း သတင္းစာ၊ စာမ်က္ႏွာ (၈)မွ ေဆာင္းပါးရွင္ ရန္ႀကီးေအာင္၏ ေဆာင္းပါးအား ကူးယူေဖာ္ျပျခင္း ျဖစ္ပါသည္။)