xmlns:fb="https://www.facebook.com/2008/fbml"> Voice Of Myanmar: ထား၀ယ္ဆိပ္ကမ္း အလားအလာ

Tuesday, February 15, 2011

ထား၀ယ္ဆိပ္ကမ္း အလားအလာ

ထား၀ယ္ ေရနက္ဆိပ္ကမ္းသည္ ယခုအခါ ႏိုင္ငံတကာမွ အာ႐ံုစိုက္ခံေနရေသာ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ အထူးစီးပြားေရးဇုန္ ျဖစ္လာမႈႏွင့္အတူ ဘီအိုတီစနစ္ျဖင့္ လုပ္ကိုင္ေသာ ႏွစ္ ၆၀ စီမံကိန္းအရ တည္ေဆာက္ဆဲ ထား၀ယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္းမွာ ျမန္မာႏိုင္ငံသားမ်ားအတြက္ မည္သည့္အခြင့္အလမ္းႏွင့္ အက်ဳိးအျမတ္မ်ား ရရွိလာႏိုင္မည္ျဖစ္သည္ကို ထား၀ယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္း တည္ေဆာက္ေရး စီမံကိန္းအတြင္း လုပ္ကိုင္ခြင့္ရေသာ ကုမၸဏီတစ္ခုမွ အၾကံေပးအရာရွိျဖစ္သူ ဦးေက်ာ္မ်ဳိး၀င္း  ႏွင့္ေတြ႕ဆံုေမးျမန္းျဖစ္ခဲ့သည္မ်ားမွ ေကာက္ႏႈတ္ေဖာ္ျပလိုက္ပါသည္။
ေမး - ထား၀ယ္ေရနက္ ဆိပ္ကမ္းတည္ေဆာက္ေရးစီမံကိန္းရဲ႕ အားသာခ်က္ေတြကို သိပါရေစ။
ေျဖ - ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ပထ၀ီအေနအထားအရ ထား၀ယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္း ဟာ အေရွ႕ေတာင္အာရွ ေရနက္ဆိပ္ကမ္းေတြထက္ အားသာခ်က္ေတြရွိတယ္။ ၿပီးေတာ့ ဆိပ္ကမ္းေတြထဲမွာမွ ထား၀ယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္း ရဲ႕ေရဆူးဟာ ၁၆၊ ၁၇မီတာရွိတယ္။ စူးအက္နဲ႔ စင္ကာပူဆိပ္ကမ္းက ေရဆူးနဲ႔တူညီေနတယ္။ ႏိုင္ငံတကာက သေဘၤာႀကီးေတြ ၀င္ထြက္သြားလာႏုိင္တယ္။ သေဘၤာ ၂၅ စင္း တစ္ၿပိဳင္တည္း ရပ္နားႏိုင္တဲ့ အျပင္ လက္ရွိစူးအက္နဲ႔ ေတာင္တ႐ုတ္ပင္လယ္၊ အိႏၵိယသမုဒၵရာဘက္ကေန စင္ကာပူကို တိုက္႐ိုက္သြားေနတဲ့ သေဘၤာႀကီးေတြဟာ ထား၀ယ္ဆိပ္ကမ္းမွာ နားလိုက္ျခင္းျဖင့္ သယ္ယူခနဲ႔အခ်ိန္ကို အမ်ားႀကီး သက္သာသြားေစတယ္။ စင္ကာပူကို သြားမယ့္ေနရာမွာ ထား၀ယ္ကို ၀င္လိုက္ျခင္းျဖင့္ ေနာ္တီကယ္မုိင္၅၀၀၊ ၆၀၀ ေလာက္သြားရမယ့္ခရီးကို သက္သာေစတယ္။ သေဘၤာႀကီးေတြကုန္က်မယ့္ အေမရိကန္ေဒၚလာ ႏွစ္သိန္း ကေန သံုးသိန္းၾကား သက္သာေစမယ့္ Cost Centre ျဖစ္လာေစတာဟာ ထား၀ယ္ ရဲ႕အားသာခ်က္ပါ။
ေမး - စီးပြားေရးအရေရာ ဘယ္လို အက်ဳိးသက္ေရာက္မႈေတြ ရွိလာေစမွာ လဲဆိုတာ ေျပာျပေပးပါဦး။
ေျဖ - သူ႔ရဲ႕တည္ေဆာက္ေရး စီမံကိန္းမွာကိုက အထူးစီးပြားေရးဇုန္ ျဖစ္လာမယ္။ စီးပြားေရးဇုန္ျဖစ္လို႔ လာတဲ့ကုန္မွန္သမွ်ကို တစ္ခါတည္း စက္မႈလုပ္ငန္းေတြထဲ စီးဆင္းသြားေစမွာ ျဖစ္တဲ့အျပင္ ကိုယ့္ႏိုင္ငံကို မ၀င္ဘဲ တျခားႏိုင္ငံကို တစ္ဆင့္ျဖန္႔ ျဖဴးေပးႏိုင္မယ့္ Distribution Centre သေဘာမ်ဳိးလည္း အသံုးျပဳလို႔ရတယ္။ အဲဒီမွာ ဆိပ္ကမ္းရဲ႕ ၀န္ေဆာင္မႈက အရမ္းကို အေရးပါသြားၿပီ။ သေဘၤာတစ္စင္း ၀င္လာတာနဲ႔ သူ႔အတြက္အခ်ိန္ကို လံုး၀သက္သာေစႏိုင္မယ့္ နည္းလမ္းမ်ဳိးေတြ ဆိပ္ကမ္းက လုပ္ေပးႏိုင္ဖို႔ အေရးႀကီးတယ္။

ေမး - လက္ရွိစီမံကိန္း အေနအထားအရ ဆိပ္ကမ္းနဲ႔ စီးပြားေရးဇုန္မွာ ဘယ္လိုကုန္ပစၥည္းေတြ ၀င္ေရာက္ လာႏိုင္မလဲ။
ေျဖ - အဓိကကေတာ့ ကုန္ၾကမ္းေတြ ၀င္လာႏိုင္သလို Semi-Finished Goods ေတြလည္း ျဖစ္လာႏုိင္တယ္။ လက္ရွိအေနအထားအရ ေျပာရရင္ ကြန္တိန္နာဆိုလည္း Dry ေတြပဲျဖစ္ဖို႔မ်ားတယ္။ အဓိကက ဘယ္သေဘၤာမဆို ဘယ္ပစၥည္း တင္လာလာ ဆိပ္ကမ္းက ကိုယ့္အလုပ္ကိုယ္ ပီျပင္စြာလုပ္ႏုိင္ဖို႔ပဲ လိုပါတယ္။
ေမး - ဒီစီမံကိန္းရဲ႕ အက်ဳိးဆက္နဲ႔ အလားအလာေတြ ဘယ္လိုရွိလာႏိုင္မလဲဆိုတာ ရွင္းျပေပးပါဦး။
ေျဖ - အက်ဳိးအျမတ္ကေတာ့ မ်ားပါတယ္။ ေျပာရရင္ ဒီစီမံကိန္းက ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ အႀကီးက်ယ္ဆံုးနဲ႔ ပထမဦးဆံုးပါ။ ႏိုင္ငံတကာအဆင့္မွာ ျမန္မာဟာ ၀င္ဆံံ့လာႏုိင္ၿပီျဖစ္သလို လူ႔စြမ္းအားရင္းျမစ္နဲ႔ အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္းေတြ ရလာႏိုင္တယ္။ သူမ်ားႏိုင္ငံမွာ သြားအလုပ္လုပ္ေနရတဲ့ သူေတြလည္း ကိုယ့္ႏိုင္ငံထဲမွာတင္ လုပ္ကိုင္လာႏိုင္မွာျဖစ္သလို အဲဒီလို လုပ္ခြင့္ေတြလည္း ဒီကေပးသြားႏိုင္ဖို႔လိုတယ္။ ေဒသတြင္းက စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္ေတြ အေနနဲ႔လည္း ႏိုင္ငံတကာ Level  ေတြနဲ႔ ယွဥ္လာၾကရတဲ့အခါမွာ အေတြးအေခၚပိုင္းေတြကအစ ပိုၿပီးပြင့္လင္းလာမွာပဲ ေလ။
ေမး - မၾကာေသးမီက ျပ႒ာန္းလိုက္တဲ့ အထူးစီးပြားေရးဇုန္ ဥပေဒကေရာ စီမံကိန္းအေပၚ အက်ဳိးသက္ေရာက္မႈေတြ ရွိလာေစမွာလား။
ေျဖ -  အထူးစီးပြားေရးဇုန္ ဥပေဒဆိုတာ အဓိကကေတာ့ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမယ့္သူေတြအတြက္ အခြင့္အလမ္းေတြ ခ်ျပေပးတဲ့သေဘာပါပဲ။ ကိုယ့္ႏိုင္ငံမွာလာၿပီး ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမယ့္သူေတြ၊ ဒါမွမဟုတ္ Local က သူေတြအတြက္ ဒီဇုန္မွာလာလုပ္ရင္ Special အခြင့္အေရးေတြ ေပးတဲ့သေဘာပဲ။ သူတို႔ေတြအတြက္ အထူးအခြင့္အေရးေတြ ျဖစ္သလို Investors ေတြကို မက္လံုးေပးတယ္ ဆိုရင္လည္း မမွားပါဘူး။ ပ႐ိုမိုးရွင္းလုပ္တဲ့သေဘာပါပဲ။
ေမး - စီမံကိန္းဇုန္အတြင္းမွာ လုပ္ကိုင္ေနတဲ့ အလုပ္သမားအခြင့္အေရး ကာကြယ္မႈ ဥပေဒေတြနဲ႔ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ဆိုင္ရာ ထိန္းခ်ဳပ္မႈေတြ ဘယ္လိုရွိထားလဲဆိုတာ သိပါရေစ။
ေျဖ - စီးပြားေရးဇုန္မွာ လာလုပ္မယ့္ ကုမၸဏီေတြအမ်ားစုဟာ High Technology ေတြနဲ႔ ဓာတုေဗဒပစၥည္းေတြ ထုတ္လုပ္မွာျဖစ္တဲ့အတြက္ ပတ္၀န္းက်င္ ညစ္ညမ္းမႈေတြ ရွိေစမွာပဲ။ အစိုးရဘက္က ဒါေတြကို အျပည့္ အ၀ထိန္းခ်ဳပ္မႈေပးႏိုင္မယ့္ စည္းမ်ဥ္းဥပေဒသေတြ လိုအပ္ပါတယ္။
ေမး - ဆိပ္ကမ္း စတင္တည္ေဆာက္တဲ့ အခ်ိန္မွာပဲ ႏိုင္ငံတကာက ေ၀ဖန္မႈေတြ ထြက္ေပၚလာတဲ့ အေပၚမွာေရာ ဘယ္လိုသံုးသပ္မိပါလဲ။
ေျဖ - ဒါက ရွင္းပါတယ္။ ဘယ္သူ မွ မလုပ္ခ်င္လို႔၊ မလုပ္ႏုိင္လို႔ လုပ္ႏုိင္တဲ့သူကလာလုပ္တယ္။ ဒီအတြက္ အက်ဳိးအျမတ္ ရွိပါ့မလား၊ လြတ္လပ္ပါ့မလားဆိုတဲ့ ေမးခြန္းေတြ၊ ေ၀ဖန္တာေတြထက္ ရင္းႏွီး ျမႇဳပ္ႏွံတဲ့သူဆိုတာကလည္း သူ႔အတြက္ အက်ဳိးအျမတ္ကို ခ်ိန္ဆၿပီးမွ လုပ္ၾကတာပါ။
ေမး - ဆိပ္ကမ္းနဲ႔ အထူးစီးပြားေရးဇုန္ေတြ ရွိလာၿပီဆိုရင္ ေစ်းကြက္ယွဥ္ၿပိဳင္မႈေတြ မလြဲမေသြ ျဖစ္ေပၚလာမယ္။ အဲဒီအခါမွာ ဘယ္အခ်က္ေတြက အေရးႀကီးလာမလဲဆိုတာ ဆရာ့အျမင္ကို ေျပာျပေပးပါဦး။
ေျဖ - ေစ်းကြက္မွာ အၿပိဳင္အဆုိင္ရွိလာၿပီဆိုရင္ အေရးႀကီးတာ မွ်တတဲ့မူ၀ါဒျဖစ္ဖို႔ စီမံခန္႔ခြဲတဲ့သူေတြ က လုပ္ေပးႏုိင္ရမယ္။  monopolize စနစ္ေတြ ရွိမလာဖို႔လည္း အေရးႀကီးတယ္။ မွ်တတဲ့ေစ်းကြက္ ယွဥ္ၿပိဳင္မႈေတြကို ခြင့္ျပဳေပးဖို႔ လည္းလိုတယ္။ ၿပီးေတာ့ ဆိပ္ကမ္းအေနနဲ႔ သူ႔ဆီကို၀င္လာမယ့္ သေဘၤာေတြ၊ Owners ေတြ၊ Cargos ေတြကို သူႀကိဳက္တာ ေရြးခ်ယ္ခြင့္ေပး ႏုိင္ဖို႔လည္း လိုတယ္။ ဆိပ္ကမ္း ဆိုတာ သေဘၤာလိုင္းရယ္၊ သေဘၤာ ရယ္၊ Cargos ေတြအတြက္ တစ္ခုတည္းေသာ ေပါင္းကူးအေနနဲ႔ပဲ ျဖစ္သင့္တယ္။ ၀င္လာတဲ့သေဘၤာတိုင္းကို ထိန္းခ်ဳပ္ဖို႔မျဖစ္သင့္ပါဘူး။                  
Credit: Eleven Media