xmlns:fb="https://www.facebook.com/2008/fbml"> Voice Of Myanmar: အစိုးရသစ္ဖြဲ႔စည္းျခင္း မၾကာမီ ျပီးဆံုးေတာ့မည္

Wednesday, February 23, 2011

အစိုးရသစ္ဖြဲ႔စည္းျခင္း မၾကာမီ ျပီးဆံုးေတာ့မည္

ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ မၾကာမီ က်င့္သံုးေတာ့မည့္ ပါတီစံု ဒီမိုကေရစီစနစ္သစ္ အတြက္ အစိုးရအဖြဲ႕သစ္ ဖြဲ႕စည္းျခင္း မၾကာမီ ၿပီးဆံုးေတာ့မည္ ျဖစ္ပါသည္။
အစိုးရသစ္ကို ဖြဲ႕စည္းရန္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္၊ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္၊ တိုင္းေဒသႀကီး သို႔မဟုတ္ ျပည္နယ္လႊတ္ေတာ္မ်ားႏႇင့္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ တို႔ကို ၂၀၁၁ ခုႏႇစ္ ဇန္န၀ါရီလ ၃၁ ရက္ေန႔တြင္ စတင္ က်င္းပခဲ့ပါသည္။
လက္ရႇိအခ်ိန္တြင္ သမၼတ၊ ဒုတိယသမၼတမ်ား၊ ျပည္ေထာင္စု ၀န္ႀကီးမ်ား၊ ျပည္ေထာင္စု ေရႇ႕ေနခ်ဳပ္၊ ျပည္ေထာင္စု တရားသူႀကီးခ်ဳပ္၊ ျပည္ေထာင္စု စာရင္းစစ္ခ်ဳပ္၊ ျပည္ေထာင္စုေရြးေကာက္ပြဲ ေကာ္မရႇင္ ဥကၠ႒ႏႇင့္ အဖြဲ႕၀င္ အေရအတြက္၊  ႏိုင္ငံေတာ္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာ ခံု႐ုံးဥကၠ႒၊ အဖြဲ႕၀င္အေရအတြက္ႏႇင့္ အမည္မ်ား၊ ျပည္ေထာင္စု တရားလႊတ္ေတာ္ခ်ဳပ္ တရားသူႀကီးမ်ား စသည့္ ပုဂၢိဳလ္တို႔ကို ေရြးခ်ယ္ေၾကညာၿပီး ျဖစ္ပါသည္။
ထို႔ျပင္ တိုင္းေဒသႀကီးႏႇင့္ ျပည္နယ္၀န္ႀကီးခ်ဳပ္မ်ား၊ တိုင္းေဒသႀကီးႏႇင့္ ျပည္နယ္၀န္ႀကီးမ်ား၊ တိုင္းေဒသႀကီးႏႇင့္ ျပည္နယ္ဥပေဒခ်ဳပ္မ်ား၊ တိုင္းေဒသႀကီးႏႇင့္ ျပည္နယ္ တရားသူႀကီးခ်ဳပ္မ်ား၊ တိုင္းေဒသႀကီးႏႇင့္ ျပည္နယ္
တရားလႊတ္ေတာ္ တရား သူႀကီးမ်ား၊ တိုင္းေဒသႀကီးႏႇင့္ ျပည္နယ္စာရင္းစစ္ခ်ဳပ္မ်ားကိုလည္း ေရြးခ်ယ္ၿပီး ျဖစ္ပါသည္။

အစိုးရသစ္အတြက္ ေရြးခ်ယ္ၿပီး အေရအတြက္မႇာ ျပည္ေထာင္စု ၀န္ႀကီး ၃၀ ဦး၊ ျပည္ေထာင္စု ေရႇ႕ေနခ်ဳပ္၊ ျပည္ေထာင္စု တရားသူႀကီးခ်ဳပ္၊ ျပည္ေထာင္စု စာရင္းစစ္ခ်ဳပ္၊ ျပည္ေထာင္စု ေရြးေကာက္ပြဲ ေကာ္မရႇင္ဥကၠ႒ႏႇင့္ အဖြဲ႕၀င္ ေျခာက္ဦး၊ ႏိုင္ငံေတာ္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ဆိုင္ရာ ခံု႐ုံးဥကၠ႒ႏႇင့္ အဖြဲ႕၀င္ ရႇစ္ဦး၊ ျပည္ေထာင္စု တရားလႊတ္ေတာ္ခ်ဳပ္ တရားသူႀကီး အေရအတြက္ ေျခာက္ဦး တို႔ကို ေၾကညာၿပီး ျဖစ္ပါသည္။
ထို႔ျပင္ တိုင္းေဒသၾကီးႏႇင့္ ျပည္နယ္၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ ၁၄ ဦး၊ တိုင္းေဒသႀကီးႏႇင့္ ျပည္နယ္၀န္ႀကီး ၁၅၄ ဦး၊ တိုင္းေဒသႀကီးႏႇင့္ ျပည္နယ္ဥပေဒခ်ဳပ္ ၁၄ ဦး၊ တိုင္းေဒသၾကီးႏႇင့္ ျပည္နယ္တရားလႊတ္ေတာ္ တရားသူႀကီးခ်ဳပ္ ၁၄ ဦး၊
တိုင္းေဒသႀကီးႏႇင့္ ျပည္နယ္ တရားလႊတ္ေတာ္ တရားသူႀကီး ၃၈ ဦး၊ တိုင္းေဒသႀကီးႏႇင့္ ျပည္နယ္စာရင္းစစ္ခ်ဳပ္ ၁၄ ဦးကိုလည္း ေရြးခ်ယ္ၿပီး ျဖစ္ပါသည္။
အစိုးရအဖြဲ႔သစ္အတြက္ ေၾကညာရန္ က်န္ရႇိသူမ်ားမႇာ ဒုတိယ ၀န္ႀကီးမ်ား၊ ဒုတိယ ေရႇ႕ေနခ်ဳပ္၊ ဒုတိယ စာရင္းစစ္ခ်ဳပ္၊ ျပည္ေထာင္စု ရာထူး၀န္အဖြဲ႕ ဥကၠ႒ႏႇင့္ အဖြဲ႕၀င္မ်ား၊ သမၼတ အၾကံေပးအဖြဲ႕၊ ေျပာေရးဆုိခြင့္ႏႇင့္
သတင္းထုတ္ျပန္ေရးအဖြဲ႕၊ ေနျပည္ေတာ္ေကာင္စီ ဥကၠ႒ႏႇင့္ ေကာင္စီ၀င္တုိ႔ ျဖစ္သည္။
ျပည္္ေထာင္စုအစုိးရ အဖြဲ႕သစ္ အတြက္ ဖြဲ႕စည္းရန္ က်န္ရႇိသည့္ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားမႇာ အမ်ဳိးသားကာကြယ္ေရးႏႇင့္ လုံျခံဳေရးေကာင္စီ၊ ဘ႑ာေရးေကာ္မရႇင္၊ ျပည္ေထာင္စုရာထူး ၀န္အဖြဲ႕ႏႇင့္ ေနျပည္ေတာ္ေကာင္စီတုိ႔ ျဖစ္ပါသည္။
အမ်ဳိးသား ကာကြယ္ေရးႏႇင့္ လုံျခံဳေရး ေကာင္စီကုိ သမၼတ၊ ဒုတိယ သမၼတႏႇစ္ဦး၊ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ဥကၠ႒၊ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ ဥကၠ႒၊ တပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္၊ ဒုတိယ တပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္၊
ကာကြယ္ေရး၀န္ႀကီးဌာန ၀န္ႀကီး၊ ႏုိင္ငံျခားေရး၀န္ႀကီးဌာန ၀န္ႀကီး၊ ျပည္ထဲေရး၀န္ႀကီးဌာန ၀န္ႀကီး၊ နယ္စပ္ေရးရာ ၀န္ႀကီးဌာန ၀န္ႀကီး တုိ႔ျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းရမည္ ျဖစ္ပါသည္။
ဘ႑ာေရး ေကာ္မရႇင္ကုိ ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတ၊ ဒုတိယသမၼတ ႏႇစ္ဦး၊ ျပည္ေထာင္စု ေရႇ႕ေနခ်ဳပ္၊ ျပည္ေထာင္စု စာရင္းစစ္ခ်ဳပ္၊ တုိင္းေဒသႀကီး ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္မ်ားႏႇင့္ ျပည္နယ္ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္မ်ား၊ ေနျပည္ေတာ္ေကာင္စီ ဥကၠ႒၊ ျပည္ေထာင္စု ဘ႑ာေရး ၀န္ႀကီးတုိ႔ျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းရမည္ ျဖစ္သည္။
ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတသည္ လုိအပ္သည့္ အၾကံၪာဏ္မ်ား ရယူႏုိင္ေရး အတြက္ အၾကံေပးအဖြဲ႕ကုိ သင့္ေလ်ာ္သည့္ ဦးေရျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းႏုိင္ၿပီး အၾကံေပးအဖြဲ႕၀င္မ်ား ခံစားခြင့္ရႇိသည့္ ခ်ီးျမႇင့္ေငြ၊ စရိတ္ႏႇင့္ အေဆာင္အေယာင္ တုိ႔ကုိ ျပည္ေထာင္စု အစုိးရအဖြဲ႕က သတ္မႇတ္ၿပီး ယင္း၏ ဘ႑ာရန္ပုံေငြမႇ က်ခံရမည္ ျဖစ္ပါသည္။
ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတသည္ ယင္း၏ ေျပာေရးဆုိခြင့္ႏႇင့္ သတင္းထုတ္ျပန္ေရး အဖြဲ႕ကုိ သင့္ေလ်ာ္သည့္ ဦးေရျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းႏုိင္ၿပီး ဖြဲ႕စည္းေသာ ေျပာေရးဆုိခြင့္ႏႇင့္ သတင္းထုတ္ျပန္ေရး အဖြဲ႕ အဖြဲ႕၀င္မ်ား ခံစားခြင့္ရႇိသည့္ ခ်ီးျမႇင့္ေငြ၊ စရိတ္ႏႇင့္ အေဆာင္အေယာင္ တုိ႔ကုိ ျပည္ေထာင္စုအစုိးရအဖြဲ႕ သတ္မႇတ္ၿပီး ယင္း၏ ဘ႑ာရန္ပုံေငြမႇ က်ခံရမည္ ျဖစ္ပါသည္။
လက္ရႇိအခ်ိန္ထိ အစုိးရအဖြဲ႕သစ္အတြက္ လုိအပ္သည့္ အာဏာပုိင္ အဆင့္မ်ားႏႇင့္ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားကုိ သုံးပုံႏႇစ္ပုံ ၀န္းက်င္ ေရြးခ်ယ္ ဖြဲ႕စည္းၿပီး ျဖစ္ရာ မၾကာမီတြင္ အစုိးရအဖြဲ႕သစ္ ေပၚေပါက္လာေတာ့မည္ ျဖစ္ပါသည္။
မၾကာမီတြင္ အစုိးရအဖြဲ႕သစ္ ေပၚေပါက္လာေတာ့မည္ ျဖစ္ရာ ဥပေဒျပဳေရး၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး၊ တရားစီရင္ေရးမႇ တာ၀န္ရႇိ ပုဂၢိဳလ္မ်ားအားလံုး အေနျဖင့္ ၎တို႔၏ လုပ္ေဆာင္မႈအားလံုးသည္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒႏႇင့္ ညီညြတ္ရန္ အေရးပါလာေၾကာင္း ဥပေဒပညာရႇင္မ်ားက သံုးသပ္ခဲ့ၾကပါသည္။
ႏိုင္ငံေတာ္ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာ၏ ခက္မသံုးျဖာ ျဖစ္သည့္ ဥပေဒျပဳေရးအာဏာ၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအာဏာ၊ တရားစီရင္ေရးအာဏာ တို႔ကို တတ္ႏိုင္သမွ် ပိုင္းျခားသံုးစြဲျခင္းႏႇင့္ အခ်င္းခ်င္း အျပန္အလႇန္ ထိန္းေက်ာင္းျခင္းတို႔ ျပဳေၾကာင္း ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ပုဒ္မ ၁၁(က)တြင္ ျပ႒ာန္းထားသည္ျဖစ္ရာ ဥပေဒျပဳေရးအာဏာ၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအာဏာ၊ တရားစီရင္ေရးအာဏာ တို႔ကို တစ္ခုႏႇင့္တစ္ခု ၀င္ေရာက္စြက္ဖက္ျခင္း၊ ေရာေထြးျခင္း မျဖစ္ေပၚေစရန္ကို အေလးထား ျပဌာန္းထားသည္ကို ေတြ႕ရႇိရပါသည္။
အစိုးရအဖြဲ႕သစ္ႏႇင့္ လႊတ္ေတာ္တို႕တြင္ ပါ၀င္မည့္ ဥပေဒျပဳေရး၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး၊ တရားစီရင္ေရးမႇ တာ၀န္ရႇိ ပုဂၢိဳလ္မ်ား အားလံုးအေနျဖင့္လည္း ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒပါအတိုင္း ဥပေဒျပဳေရးအာဏာ၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အာဏာ၊
တရားစီရင္ေရးအာဏာတို႔ ကို တတ္ႏိုင္သမွ် ပိုင္းျခားသံုးစြဲရန္ သတိျပဳရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ဥပေဒျပဳေရးအာဏာ၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအာဏာ၊ တရားစီရင္ေရးအာဏာ တို႔တြင္ တစ္ခုႏႇင့္တစ္ခု ၀င္ေရာက္စြက္ဖက္ျခင္း၊ ေရာေထြးျခင္းတို႔ ျပဳလုပ္မည္ဆိုပါက ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒပါ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားကို ခ်ဳိးေဖာက္ရာေရာက္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ဥပေဒအတိုင္ပင္ခံတစ္ဦးက ရႇင္းျပသည္။
ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒအရ ဥပေဒျပဳေရးအာဏာႏႇင့္ အဓိက သက္ဆိုင္သူမ်ားမႇာ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလႇယ္မ်ား ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအာဏာႏႇင့္ အဓိက သက္ဆိုင္သူမ်ားမႇာ ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတ၊ ဒုတိယသမၼတမ်ား အပါအ၀င္ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္မ်ား၊ ၀န္ႀကီးမ်ား၊ ဒုတိယ၀န္ႀကီးမ်ား၊ သက္ဆိုင္ရာ ၀န္ႀကီးဌာန အသီးသီးမႇ အစိုးရ အရာရႇိမ်ား ျဖစ္ေၾကာင္း၊ တရားစီရင္ေရး အာဏာႏႇင့္ အဓိက သက္ဆိုင္သူမ်ားမႇာ တရားသူႀကီးခ်ဳပ္၊ ဒုတိယ တရားသူႀကီးခ်ဳပ္ႏႇင့္ ျပည္ေထာင္စုတရား လႊတ္ေတာ္ခ်ဳပ္ တရားသူႀကီးမ်ား၊ တိုင္းေဒသႀကီး သို႔မဟုတ္ ျပည္နယ္ တရားလႊတ္ေတာ္ တရားသူႀကီးမ်ား အပါအ၀င္ အျခားေသာ တရားေရး အရာရႇိမ်ား အားလံုး ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ထိုသို႔ ပိုင္းျခားထားသည့္ ႏိုင္ငံေတာ္ အာဏာသံုးရပ္ကို ျပည္ေထာင္စု၊ တိုင္းေဒသႀကီးမ်ား၊ ျပည္နယ္မ်ားႏႇင့္ ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရ စီရင္စုမ်ားအား ခြဲေ၀အပ္ႏႇင္းေၾကာင္း ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ပုဒ္မ၁၁(ခ)တြင္
ျပ႒ာန္းထားခ်က္အရ သိရသည္။
ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒတြင္ ဥပေဒျပဳေရးႏႇင့္ ပတ္သက္၍ အခန္း ၄ ျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးႏႇင့္ ပတ္သက္၍ အခန္း ၅ ျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ တရားစီရင္ေရးႏႇင့္ ပတ္သက္၍ အခန္း ၆ ျဖင့္ လည္းေကာင္း သီးျခားစီ ပိုင္းျခား ျပ႒ာန္းထားေၾကာင္း လည္း သိရသည္။
အာဏာသံုးရပ္ ပိုင္းျခားသံုးစြဲျခင္းႏႇင့္ ပတ္သက္၍ ဥပေဒပညာရႇင္ တစ္ဦးက ''အာဏာသုံးရပ္ကို အမႇန္တကယ္ ပိုင္းျခားသံုးစြဲႏိုင္မႇ ဒီမိုကေရစီ စနစ္နဲ႔ကိုက္ညီမႇာ ျဖစ္ၿပီး ဖိအားေပး အာဏာသံုး ျခိမ္းေျခာက္လို႔၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး၊
တရားစီရင္ေရးမႇာ ဘယ္လို ဘက္လိုက္ၿပီး အမႈ အႏိုင္ေပးလိုက္ရတာ စသည္ျဖင့္ မေလ်ာ္ၾသဇာသံုးၿပီး ၀င္ေရာက္စြက္ဖက္တာေတြ ရႇိလာမႇာ မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး'' ဟု ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒတြင္ အာဏာသံုးရပ္အား ပိုင္းျခားသံုးစြဲေစလို၍ ျပ႒ာန္းထားသည့္ အျခားေသာ ျပ႒ာန္းထားခ်က္မ်ားလည္း ရႇိေၾကာင္း သိရသည္။
ျပည္ေထာင္စု တရားသူႀကီးခ်ဳပ္ႏႇင့္ ျပည္ေထာင္စုတရား လႊတ္ေတာ္ခ်ဳပ္ တရားသူႀကီးမ်ားသည္ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလႇယ္ မဟုတ္သူမ်ား ျဖစ္ရမည္ ဆိုေသာ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ပုဒ္မ ၃၀၁ (ဆ)တြင္ ျပ႒ာန္းထားခ်က္၊ ျပည္ေထာင္စု တရားသူႀကီးခ်ဳပ္ သို႔မဟုတ္ ျပည္ေထာင္စု တရားလႊတ္ေတာ္ခ်ဳပ္ တရားသူႀကီးမ်ားသည္ ႏိုင္င့ံ၀န္ထမ္းျဖစ္လွ်င္ ျပည္ေထာင္စု တရားသူႀကီးခ်ဳပ္ သို႔မဟုတ္ ျပည္ေထာင္စု တရားလႊတ္ေတာ္ခ်ဳပ္ တရား သူႀကီးအျဖစ္ ခန္႔အပ္တာ၀န္ေပးျခင္း ခံရသည့္ ေန႔မႇစ၍ တည္ဆဲ၀န္ထမ္း စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းမ်ားႏႇင့္ အညီ အၿငိမ္းစားယူၿပီး ျဖစ္သည္ဟု မႇတ္ယူရမည္ဆိုေသာ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံ ဥပေဒ ပုဒ္မ ၃၀၀(ခ) တြင္ ျပ႒ာန္းထားခ်က္ စသည့္ အခ်က္တို႔ကို ၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ တရားစီရင္ေရး အာဏာႏႇင့္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အာဏာတို႔ကို မေရာေထြးေစလို၍ ျပ႒ာန္းျခင္း ျဖစ္သည္ကို သိရသည္။
မၾကာမီ ေပၚေပါက္လာေတာ့မည့္ အစိုးရအသစ္အတြက္ ခန္႔ထားၿပီးေသာ တိုင္းေဒသႀကီးႏႇင့္ ျပည္နယ္ တရားလႊတ္ေတာ္ တရားသူၾကီးမ်ား၊ ျပည္ေထာင္စု တရားသူႀကီးခ်ဳပ္၊ တိုင္းေဒသၾကီးႏႇင့္ ျပည္နယ္ တရားလႊတ္ေတာ္
တရားသူႀကီးခ်ဳပ္ အားလံုး သည္ ယခင္ တရားေရး၀န္ထမ္းမ်ား အားလံုးပင္ ျဖစ္ေနရာ လူမေျပာင္းေသာ္လည္း ေျပာင္းလဲထားသည့္ တရားစီရင္ေရး မူအသစ္ႏႇင့္ ကိုက္ညီရန္ႏႇင့္ အဂတိတရား ကင္းရႇင္းၿပီး မႇန္ကန္မွ်တေသာ
တရားစီရင္ေရး ျဖစ္လာရန္ တရား ရင္ဆိုင္ေနရသူ ျပည္သူမ်ား ေမွ်ာ္လင့္လ်က္ ရႇိသည္ဟု တရားရင္ဆိုင္ေနရေသာ ျပည္သူမ်ားက ဆိုသည္။
ထို႔ျပင္ ၂၀၀၈ ခုႏႇစ္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒအရ ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတ၊ ဒုတိယသမၼတမ်ား၊ ျပည္ေထာင္စု ၀န္ႀကီးမ်ား၊ ျပည္ေထာင္စု ဒုတိယ၀န္ႀကီးမ်ား၊ ျပည္ေထာင္စု ေရႇ႕ေနခ်ဳပ္၊ ျပည္ေထာင္စု ဒုတိယေရႇ႕ေနခ်ဳပ္တို႔ အားလံုးသည္ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလႇယ္မ်ားထဲမႇ ခန္႕အပ္ျခင္း ခံရလွ်င္ ခန္႔အပ္တာ၀န္ေပးျခင္း ခံရသည့္ ေန႔မႇစ၍ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလႇယ္ အျဖစ္မႇ ႏုတ္ထြက္ၿပီး ျဖစ္သည္ဟု မႇတ္ယူရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အခန္း(၅)တြင္  ျပ႒ာန္းထားသည္ ျဖစ္ရာ ဥပေဒျပဳေရး အာဏာႏႇင့္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအာဏာ တို႔ကို မေရာေထြး ေစလို၍ ျပ႒ာန္းခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္ကို သိရသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ မၾကာမီ က်င့္သံုးေတာ့မည့္ ပါတီစံု ဒီမိုကေရစီစနစ္သစ္ အတြက္ အစိုးရအဖြဲ႕သစ္ ဖြဲ႕စည္းျခင္း မၾကာမီ ၿပီးဆံုးေတာ့မည္ ျဖစ္ပါသည္။

အစိုးရသစ္ကို ဖြဲ႕စည္းရန္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္၊ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္၊ တိုင္းေဒသႀကီး သို႔မဟုတ္ ျပည္နယ္လႊတ္ေတာ္မ်ားႏႇင့္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ တို႔ကို ၂၀၁၁ ခုႏႇစ္ ဇန္န၀ါရီလ ၃၁ ရက္ေန႔တြင္ စတင္ က်င္းပခဲ့ပါသည္။
လက္ရႇိအခ်ိန္တြင္ သမၼတ၊ ဒုတိယသမၼတမ်ား၊ ျပည္ေထာင္စု ၀န္ႀကီးမ်ား၊ ျပည္ေထာင္စု ေရႇ႕ေနခ်ဳပ္၊ ျပည္ေထာင္စု တရားသူႀကီးခ်ဳပ္၊ ျပည္ေထာင္စု စာရင္းစစ္ခ်ဳပ္၊ ျပည္ေထာင္စုေရြးေကာက္ပြဲ ေကာ္မရႇင္ ဥကၠ႒ႏႇင့္ အဖြဲ႕၀င္ အေရအတြက္၊  ႏိုင္ငံေတာ္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာ ခံု႐ုံးဥကၠ႒၊ အဖြဲ႕၀င္အေရအတြက္ႏႇင့္ အမည္မ်ား၊ ျပည္ေထာင္စု တရားလႊတ္ေတာ္ခ်ဳပ္ တရားသူႀကီးမ်ား စသည့္ ပုဂၢိဳလ္တို႔ကို ေရြးခ်ယ္ေၾကညာၿပီး ျဖစ္ပါသည္။
ထို႔ျပင္ တိုင္းေဒသႀကီးႏႇင့္ ျပည္နယ္၀န္ႀကီးခ်ဳပ္မ်ား၊ တိုင္းေဒသႀကီးႏႇင့္ ျပည္နယ္၀န္ႀကီးမ်ား၊ တိုင္းေဒသႀကီးႏႇင့္ ျပည္နယ္ဥပေဒခ်ဳပ္မ်ား၊ တိုင္းေဒသႀကီးႏႇင့္ ျပည္နယ္ တရားသူႀကီးခ်ဳပ္မ်ား၊ တိုင္းေဒသႀကီးႏႇင့္ ျပည္နယ္
တရားလႊတ္ေတာ္ တရား သူႀကီးမ်ား၊ တိုင္းေဒသႀကီးႏႇင့္ ျပည္နယ္စာရင္းစစ္ခ်ဳပ္မ်ားကိုလည္း ေရြးခ်ယ္ၿပီး ျဖစ္ပါသည္။
အစိုးရသစ္အတြက္ ေရြးခ်ယ္ၿပီး အေရအတြက္မႇာ ျပည္ေထာင္စု ၀န္ႀကီး ၃၀ ဦး၊ ျပည္ေထာင္စု ေရႇ႕ေနခ်ဳပ္၊ ျပည္ေထာင္စု တရားသူႀကီးခ်ဳပ္၊ ျပည္ေထာင္စု စာရင္းစစ္ခ်ဳပ္၊ ျပည္ေထာင္စု ေရြးေကာက္ပြဲ ေကာ္မရႇင္ဥကၠ႒ႏႇင့္ အဖြဲ႕၀င္ ေျခာက္ဦး၊ ႏိုင္ငံေတာ္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ဆိုင္ရာ ခံု႐ုံးဥကၠ႒ႏႇင့္ အဖြဲ႕၀င္ ရႇစ္ဦး၊ ျပည္ေထာင္စု တရားလႊတ္ေတာ္ခ်ဳပ္ တရားသူႀကီး အေရအတြက္ ေျခာက္ဦး တို႔ကို ေၾကညာၿပီး ျဖစ္ပါသည္။
ထို႔ျပင္ တိုင္းေဒသၾကီးႏႇင့္ ျပည္နယ္၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ ၁၄ ဦး၊ တိုင္းေဒသႀကီးႏႇင့္ ျပည္နယ္၀န္ႀကီး ၁၅၄ ဦး၊ တိုင္းေဒသႀကီးႏႇင့္ ျပည္နယ္ဥပေဒခ်ဳပ္ ၁၄ ဦး၊ တိုင္းေဒသၾကီးႏႇင့္ ျပည္နယ္တရားလႊတ္ေတာ္ တရားသူႀကီးခ်ဳပ္ ၁၄ ဦး၊
တိုင္းေဒသႀကီးႏႇင့္ ျပည္နယ္ တရားလႊတ္ေတာ္ တရားသူႀကီး ၃၈ ဦး၊ တိုင္းေဒသႀကီးႏႇင့္ ျပည္နယ္စာရင္းစစ္ခ်ဳပ္ ၁၄ ဦးကိုလည္း ေရြးခ်ယ္ၿပီး ျဖစ္ပါသည္။
အစိုးရအဖြဲ႔သစ္အတြက္ ေၾကညာရန္ က်န္ရႇိသူမ်ားမႇာ ဒုတိယ ၀န္ႀကီးမ်ား၊ ဒုတိယ ေရႇ႕ေနခ်ဳပ္၊ ဒုတိယ စာရင္းစစ္ခ်ဳပ္၊ ျပည္ေထာင္စု ရာထူး၀န္အဖြဲ႕ ဥကၠ႒ႏႇင့္ အဖြဲ႕၀င္မ်ား၊ သမၼတ အၾကံေပးအဖြဲ႕၊ ေျပာေရးဆုိခြင့္ႏႇင့္
သတင္းထုတ္ျပန္ေရးအဖြဲ႕၊ ေနျပည္ေတာ္ေကာင္စီ ဥကၠ႒ႏႇင့္ ေကာင္စီ၀င္တုိ႔ ျဖစ္သည္။
ျပည္္ေထာင္စုအစုိးရ အဖြဲ႕သစ္ အတြက္ ဖြဲ႕စည္းရန္ က်န္ရႇိသည့္ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားမႇာ အမ်ဳိးသားကာကြယ္ေရးႏႇင့္ လုံျခံဳေရးေကာင္စီ၊ ဘ႑ာေရးေကာ္မရႇင္၊ ျပည္ေထာင္စုရာထူး ၀န္အဖြဲ႕ႏႇင့္ ေနျပည္ေတာ္ေကာင္စီတုိ႔ ျဖစ္ပါသည္။
အမ်ဳိးသား ကာကြယ္ေရးႏႇင့္ လုံျခံဳေရး ေကာင္စီကုိ သမၼတ၊ ဒုတိယ သမၼတႏႇစ္ဦး၊ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ဥကၠ႒၊ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ ဥကၠ႒၊ တပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္၊ ဒုတိယ တပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္၊
ကာကြယ္ေရး၀န္ႀကီးဌာန ၀န္ႀကီး၊ ႏုိင္ငံျခားေရး၀န္ႀကီးဌာန ၀န္ႀကီး၊ ျပည္ထဲေရး၀န္ႀကီးဌာန ၀န္ႀကီး၊ နယ္စပ္ေရးရာ ၀န္ႀကီးဌာန ၀န္ႀကီး တုိ႔ျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းရမည္ ျဖစ္ပါသည္။
ဘ႑ာေရး ေကာ္မရႇင္ကုိ ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတ၊ ဒုတိယသမၼတ ႏႇစ္ဦး၊ ျပည္ေထာင္စု ေရႇ႕ေနခ်ဳပ္၊ ျပည္ေထာင္စု စာရင္းစစ္ခ်ဳပ္၊ တုိင္းေဒသႀကီး ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္မ်ားႏႇင့္ ျပည္နယ္ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္မ်ား၊ ေနျပည္ေတာ္ေကာင္စီ ဥကၠ႒၊ ျပည္ေထာင္စု ဘ႑ာေရး ၀န္ႀကီးတုိ႔ျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းရမည္ ျဖစ္သည္။
ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတသည္ လုိအပ္သည့္ အၾကံၪာဏ္မ်ား ရယူႏုိင္ေရး အတြက္ အၾကံေပးအဖြဲ႕ကုိ သင့္ေလ်ာ္သည့္ ဦးေရျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းႏုိင္ၿပီး အၾကံေပးအဖြဲ႕၀င္မ်ား ခံစားခြင့္ရႇိသည့္ ခ်ီးျမႇင့္ေငြ၊ စရိတ္ႏႇင့္ အေဆာင္အေယာင္ တုိ႔ကုိ ျပည္ေထာင္စု အစုိးရအဖြဲ႕က သတ္မႇတ္ၿပီး ယင္း၏ ဘ႑ာရန္ပုံေငြမႇ က်ခံရမည္ ျဖစ္ပါသည္။
ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတသည္ ယင္း၏ ေျပာေရးဆုိခြင့္ႏႇင့္ သတင္းထုတ္ျပန္ေရး အဖြဲ႕ကုိ သင့္ေလ်ာ္သည့္ ဦးေရျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းႏုိင္ၿပီး ဖြဲ႕စည္းေသာ ေျပာေရးဆုိခြင့္ႏႇင့္ သတင္းထုတ္ျပန္ေရး အဖြဲ႕ အဖြဲ႕၀င္မ်ား ခံစားခြင့္ရႇိသည့္ ခ်ီးျမႇင့္ေငြ၊ စရိတ္ႏႇင့္ အေဆာင္အေယာင္ တုိ႔ကုိ ျပည္ေထာင္စုအစုိးရအဖြဲ႕ သတ္မႇတ္ၿပီး ယင္း၏ ဘ႑ာရန္ပုံေငြမႇ က်ခံရမည္ ျဖစ္ပါသည္။
လက္ရႇိအခ်ိန္ထိ အစုိးရအဖြဲ႕သစ္အတြက္ လုိအပ္သည့္ အာဏာပုိင္ အဆင့္မ်ားႏႇင့္ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားကုိ သုံးပုံႏႇစ္ပုံ ၀န္းက်င္ ေရြးခ်ယ္ ဖြဲ႕စည္းၿပီး ျဖစ္ရာ မၾကာမီတြင္ အစုိးရအဖြဲ႕သစ္ ေပၚေပါက္လာေတာ့မည္ ျဖစ္ပါသည္။
မၾကာမီတြင္ အစုိးရအဖြဲ႕သစ္ ေပၚေပါက္လာေတာ့မည္ ျဖစ္ရာ ဥပေဒျပဳေရး၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး၊ တရားစီရင္ေရးမႇ တာ၀န္ရႇိ ပုဂၢိဳလ္မ်ားအားလံုး အေနျဖင့္ ၎တို႔၏ လုပ္ေဆာင္မႈအားလံုးသည္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒႏႇင့္ ညီညြတ္ရန္ အေရးပါလာေၾကာင္း ဥပေဒပညာရႇင္မ်ားက သံုးသပ္ခဲ့ၾကပါသည္။
ႏိုင္ငံေတာ္ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာ၏ ခက္မသံုးျဖာ ျဖစ္သည့္ ဥပေဒျပဳေရးအာဏာ၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအာဏာ၊ တရားစီရင္ေရးအာဏာ တို႔ကို တတ္ႏိုင္သမွ် ပိုင္းျခားသံုးစြဲျခင္းႏႇင့္ အခ်င္းခ်င္း အျပန္အလႇန္ ထိန္းေက်ာင္းျခင္းတို႔ ျပဳေၾကာင္း ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ပုဒ္မ ၁၁(က)တြင္ ျပ႒ာန္းထားသည္ျဖစ္ရာ ဥပေဒျပဳေရးအာဏာ၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအာဏာ၊ တရားစီရင္ေရးအာဏာ တို႔ကို တစ္ခုႏႇင့္တစ္ခု ၀င္ေရာက္စြက္ဖက္ျခင္း၊ ေရာေထြးျခင္း မျဖစ္ေပၚေစရန္ကို အေလးထား ျပဌာန္းထားသည္ကို ေတြ႕ရႇိရပါသည္။
အစိုးရအဖြဲ႕သစ္ႏႇင့္ လႊတ္ေတာ္တို႕တြင္ ပါ၀င္မည့္ ဥပေဒျပဳေရး၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး၊ တရားစီရင္ေရးမႇ တာ၀န္ရႇိ ပုဂၢိဳလ္မ်ား အားလံုးအေနျဖင့္လည္း ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒပါအတိုင္း ဥပေဒျပဳေရးအာဏာ၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အာဏာ၊
တရားစီရင္ေရးအာဏာတို႔ ကို တတ္ႏိုင္သမွ် ပိုင္းျခားသံုးစြဲရန္ သတိျပဳရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ဥပေဒျပဳေရးအာဏာ၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအာဏာ၊ တရားစီရင္ေရးအာဏာ တို႔တြင္ တစ္ခုႏႇင့္တစ္ခု ၀င္ေရာက္စြက္ဖက္ျခင္း၊ ေရာေထြးျခင္းတို႔ ျပဳလုပ္မည္ဆိုပါက ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒပါ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားကို ခ်ဳိးေဖာက္ရာေရာက္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ဥပေဒအတိုင္ပင္ခံတစ္ဦးက ရႇင္းျပသည္။
ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒအရ ဥပေဒျပဳေရးအာဏာႏႇင့္ အဓိက သက္ဆိုင္သူမ်ားမႇာ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလႇယ္မ်ား ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအာဏာႏႇင့္ အဓိက သက္ဆိုင္သူမ်ားမႇာ ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတ၊ ဒုတိယသမၼတမ်ား အပါအ၀င္ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္မ်ား၊ ၀န္ႀကီးမ်ား၊ ဒုတိယ၀န္ႀကီးမ်ား၊ သက္ဆိုင္ရာ ၀န္ႀကီးဌာန အသီးသီးမႇ အစိုးရ အရာရႇိမ်ား ျဖစ္ေၾကာင္း၊ တရားစီရင္ေရး အာဏာႏႇင့္ အဓိက သက္ဆိုင္သူမ်ားမႇာ တရားသူႀကီးခ်ဳပ္၊ ဒုတိယ တရားသူႀကီးခ်ဳပ္ႏႇင့္ ျပည္ေထာင္စုတရား လႊတ္ေတာ္ခ်ဳပ္ တရားသူႀကီးမ်ား၊ တိုင္းေဒသႀကီး သို႔မဟုတ္ ျပည္နယ္ တရားလႊတ္ေတာ္ တရားသူႀကီးမ်ား အပါအ၀င္ အျခားေသာ တရားေရး အရာရႇိမ်ား အားလံုး ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ထိုသို႔ ပိုင္းျခားထားသည့္ ႏိုင္ငံေတာ္ အာဏာသံုးရပ္ကို ျပည္ေထာင္စု၊ တိုင္းေဒသႀကီးမ်ား၊ ျပည္နယ္မ်ားႏႇင့္ ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရ စီရင္စုမ်ားအား ခြဲေ၀အပ္ႏႇင္းေၾကာင္း ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ပုဒ္မ၁၁(ခ)တြင္
ျပ႒ာန္းထားခ်က္အရ သိရသည္။
ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒတြင္ ဥပေဒျပဳေရးႏႇင့္ ပတ္သက္၍ အခန္း ၄ ျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးႏႇင့္ ပတ္သက္၍ အခန္း ၅ ျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ တရားစီရင္ေရးႏႇင့္ ပတ္သက္၍ အခန္း ၆ ျဖင့္ လည္းေကာင္း သီးျခားစီ ပိုင္းျခား ျပ႒ာန္းထားေၾကာင္း လည္း သိရသည္။
အာဏာသံုးရပ္ ပိုင္းျခားသံုးစြဲျခင္းႏႇင့္ ပတ္သက္၍ ဥပေဒပညာရႇင္ တစ္ဦးက ''အာဏာသုံးရပ္ကို အမႇန္တကယ္ ပိုင္းျခားသံုးစြဲႏိုင္မႇ ဒီမိုကေရစီ စနစ္နဲ႔ကိုက္ညီမႇာ ျဖစ္ၿပီး ဖိအားေပး အာဏာသံုး ျခိမ္းေျခာက္လို႔၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး၊
တရားစီရင္ေရးမႇာ ဘယ္လို ဘက္လိုက္ၿပီး အမႈ အႏိုင္ေပးလိုက္ရတာ စသည္ျဖင့္ မေလ်ာ္ၾသဇာသံုးၿပီး ၀င္ေရာက္စြက္ဖက္တာေတြ ရႇိလာမႇာ မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး'' ဟု ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒတြင္ အာဏာသံုးရပ္အား ပိုင္းျခားသံုးစြဲေစလို၍ ျပ႒ာန္းထားသည့္ အျခားေသာ ျပ႒ာန္းထားခ်က္မ်ားလည္း ရႇိေၾကာင္း သိရသည္။ျပည္ေထာင္စု တရားသူႀကီးခ်ဳပ္ႏႇင့္ ျပည္ေထာင္စုတရား လႊတ္ေတာ္ခ်ဳပ္ တရားသူႀကီးမ်ားသည္ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလႇယ္ မဟုတ္သူမ်ား ျဖစ္ရမည္ ဆိုေသာ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ပုဒ္မ ၃၀၁ (ဆ)တြင္ ျပ႒ာန္းထားခ်က္၊ ျပည္ေထာင္စု တရားသူႀကီးခ်ဳပ္ သို႔မဟုတ္ ျပည္ေထာင္စု တရားလႊတ္ေတာ္ခ်ဳပ္ တရားသူႀကီးမ်ားသည္ ႏိုင္င့ံ၀န္ထမ္းျဖစ္လွ်င္ ျပည္ေထာင္စု တရားသူႀကီးခ်ဳပ္ သို႔မဟုတ္ ျပည္ေထာင္စု တရားလႊတ္ေတာ္ခ်ဳပ္ တရား သူႀကီးအျဖစ္ ခန္႔အပ္တာ၀န္ေပးျခင္း ခံရသည့္ ေန႔မႇစ၍ တည္ဆဲ၀န္ထမ္း စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းမ်ားႏႇင့္ အညီ အၿငိမ္းစားယူၿပီး ျဖစ္သည္ဟု မႇတ္ယူရမည္ဆိုေသာ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံ ဥပေဒ ပုဒ္မ ၃၀၀(ခ) တြင္ ျပ႒ာန္းထားခ်က္ စသည့္ အခ်က္တို႔ကို
ၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ တရားစီရင္ေရး အာဏာႏႇင့္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အာဏာတို႔ကို မေရာေထြးေစလို၍ ျပ႒ာန္းျခင္း ျဖစ္သည္ကို သိရသည္။
မၾကာမီ ေပၚေပါက္လာေတာ့မည့္ အစိုးရအသစ္အတြက္ ခန္႔ထားၿပီးေသာ တိုင္းေဒသႀကီးႏႇင့္ ျပည္နယ္ တရားလႊတ္ေတာ္ တရားသူၾကီးမ်ား၊ ျပည္ေထာင္စု တရားသူႀကီးခ်ဳပ္၊ တိုင္းေဒသၾကီးႏႇင့္ ျပည္နယ္ တရားလႊတ္ေတာ္
တရားသူႀကီးခ်ဳပ္ အားလံုး သည္ ယခင္ တရားေရး၀န္ထမ္းမ်ား အားလံုးပင္ ျဖစ္ေနရာ လူမေျပာင္းေသာ္လည္း ေျပာင္းလဲထားသည့္ တရားစီရင္ေရး မူအသစ္ႏႇင့္ ကိုက္ညီရန္ႏႇင့္ အဂတိတရား ကင္းရႇင္းၿပီး မႇန္ကန္မွ်တေသာ
တရားစီရင္ေရး ျဖစ္လာရန္ တရား ရင္ဆိုင္ေနရသူ ျပည္သူမ်ား ေမွ်ာ္လင့္လ်က္ ရႇိသည္ဟု တရားရင္ဆိုင္ေနရေသာ ျပည္သူမ်ားက ဆိုသည္။
ထို႔ျပင္ ၂၀၀၈ ခုႏႇစ္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒအရ ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတ၊ ဒုတိယသမၼတမ်ား၊ ျပည္ေထာင္စု ၀န္ႀကီးမ်ား၊ ျပည္ေထာင္စု ဒုတိယ၀န္ႀကီးမ်ား၊ ျပည္ေထာင္စု ေရႇ႕ေနခ်ဳပ္၊ ျပည္ေထာင္စု ဒုတိယေရႇ႕ေနခ်ဳပ္တို႔ အားလံုးသည္ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလႇယ္မ်ားထဲမႇ ခန္႕အပ္ျခင္း ခံရလွ်င္ ခန္႔အပ္တာ၀န္ေပးျခင္း ခံရသည့္ ေန႔မႇစ၍ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလႇယ္ အျဖစ္မႇ ႏုတ္ထြက္ၿပီး ျဖစ္သည္ဟု မႇတ္ယူရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အခန္း(၅)တြင္  ျပ႒ာန္းထားသည္ ျဖစ္ရာ ဥပေဒျပဳေရး အာဏာႏႇင့္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအာဏာ တို႔ကို မေရာေထြး ေစလို၍ ျပ႒ာန္းခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္ကို သိရသည္။
ကခ်င္ျပည္နယ္
၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ - ဦးလဂြၽန္ငန္ဆိုင္း
၀န္ႀကီးဌာနမ်ား - လုံျခံဳေရးႏႇင့္နယ္စပ္ေရးရာ ၀န္ႀကီးဌာန၊ စီးပြားေရး၀န္ႀကီးဌာန၊ စိုက္ပ်ဳိးေရးႏႇင့္သစ္ေတာေရးရာ ၀န္ႀကီးဌာန၊ စည္ပင္သာယာေရး ၀န္ႀကီးဌာန၊ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး ၀န္ႀကီးဌာန၊ သတၲဳတြင္း ၀န္ႀကီးဌာန၊ စက္မႈလက္မႈ ၀န္ႀကီးဌာန၊ ပညာေရးႏႇင့္ က်န္းမာေရး ၀န္ႀကီးဌာန၊ လူမႈေရး၊ သာသနာေရးႏႇင့္ ယဥ္ေက်းမႈ၀န္ႀကီးဌာန
၀န္ႀကီးမ်ား - ဗိုလ္မႇဴးႀကီးသန္းေအာင္၊ ဦးညြန္႔ေအာင္၊ ဦးဘီေထာေဇာင္း၊ ဦးအေလးပါး၊ ဦးကမန္းဒူေနာ္၊ ဦးေအာင္ႏိုင္၊ ဦးစိုင္းေမာင္ေရႊ၊ ဦးခင္ေမာင္ထြန္း၊ ေဒၚေဘာက္ဂ်ာ
တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးေရးရာ၀န္ႀကီး - ဦးပါ(ခ)ဦးခင္ေမာင္ေဆြ(ဗမာ)၊ ဦးအားဆီ (လီဆူး)၊
ေဒၚခင္ျပံဳးရည္(ရႇမ္း)၊ ဦးဂြမ္ရိန္ဒီး(ရ၀မ္)

ကယားျပည္နယ္
၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ - ဦးခင္ေမာင္ဦး(ေခၚ)ဦးဘူးရယ္
၀န္ႀကီးဌာနမ်ား - လုံျခံဳေရးႏႇင့္နယ္စပ္ေရးရာ ၀န္ႀကီးဌာန၊ စီမံ/စီးပြားေရး ၀န္ႀကီးဌာန၊ ဘ႑ာအခြန္ ၀န္ႀကီးဌာန၊ စီးပြားေရး ၀န္ႀကီးဌာန၊ လွ်ပ္စစ္စြမ္းအား ၀န္ႀကီးဌာန၊ လူမႈေရး ၀န္ႀကီးဌာန၊ ပုိ႔ေဆာင္ေရးႏႇင့္ဆက္သြယ္ေရး ၀န္ႀကီးဌာန၊ ေဆာက္လုပ္ေရး၀န္ႀကီးဌာန၊ ျပန္ၾကားေရးႏႇင့္ ယဥ္ေက်းမႈ ၀န္ႀကီးဌာန
၀န္ႀကီးမ်ား - ဗိုလ္မႇဴးႀကီးတင္စိုး၊ ဦးေတာ့ရယ္၊ ဦးခ်စ္လႇ၊    ဦးရဲ၀င္း၊ ဦးေစာဟူးဟူး၊ ဦးကိုးရယ္၊ ဦးသန္းေက်ာ္စိုး၊ ဦးပိုးရယ္(ခ) ပိုးရယ္ရန္ေအာင္၊ဦးေအာင္ႏိုင္ဦး
တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးေရးရာ၀န္ႀကီး - ဦးစိန္ဦး (ဗမာ)

ကရင္ျပည္နယ္
၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ - ဗိုလ္မႇဴးခ်ဳပ္ေဇာ္မင္း
၀န္ႀကီးဌာန - လုံျခံဳေရးႏႇင့္နယ္စပ္ေရးရာ ၀န္ႀကီးဌာန၊ စီးပြားေရး၀န္ႀကီးဌာန၊ ပုိ႔ေဆာင္/ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး ၀န္ႀကီးဌာန၊ စြမ္းအင္၀န္ႀကီးဌာန၊ လူမႈေရး၊ ပညာေရးႏႇင့္ က်န္းမာေရး ၀န္ႀကီးဌာန၊ သတၲဳတြင္း ၀န္ႀကီးဌာန၊ စက္မႈ/ ဆက္သြယ္ေရး ၀န္ႀကီးဌာန၊ စိုက္ပ်ဳိးေရးႏႇင့္ ေမြးျမဴေရး ၀န္ႀကီးဌာန၊ သစ္ေတာ၀န္ႀကီးဌာန
၀န္ႀကီးမ်ား - ဗိုလ္မႇဴးႀကီးေအာင္လြင္၊ ဦးခ်စ္လႈိင္၊ ဦးေစာခင္ေမာင္ျမင့္၊ ဦးသံဒိုင္၊ ဦးမင္းစိုးသိန္း(ခ) ဦးႏိုင္မင္းစိုးသိန္း၊ ဦးေစာခရစၥတိုဖာ၊ ဦးေစာဆာေလာလ၊ ဦးေစာ၀င္းထိန္၊ ဦးေစာၾကည္လင္း
တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးေရးရာ၀န္ႀကီး - ဦးခြန္သန္းျမင့္ (ပအို၀္း)၊ ဦးခင္ၾကဴး (ဗမာ)၊ ဦးႏိုင္ခ်စ္ဦး (မြန္)

ခ်င္းျပည္နယ္
၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ - ဦးဟုန္းငိုင္း
၀န္ႀကီးဌာနမ်ား - လုံျခံဳေရးႏႇင့္ နယ္စပ္ေရးရာ ၀န္ႀကီးဌာန၊ ဘ႑ာေရးႏႇင့္ စီမံကိန္း ၀န္ႀကီးဌာန၊ စီးပြားေရး ၀န္ႀကီးဌာန၊ စိုက္ပ်ဳိးေရးႏႇင့္ ေမြးျမဴေရး ၀န္ႀကီးဌာန၊ စြမ္းအင္၊ လ်ပ္စစ္၊ သတၲဳႏႇင့္ သစ္ေတာ ၀န္ႀကီးဌာန၊ စက္မႈလက္မႈ ၀န္ႀကီးဌာန၊ ပို႔ေဆာင္ေရး၊ ဆက္သြယ္ေရးႏႇင့္ ေဆာက္လုပ္ေရး ၀န္ႀကီးဌာန၊ လူမႈေရး ၀န္ႀကီးဌာန၊ စီမံခန္႔ခြဲေရး ၀န္ႀကီးဌာန
၀န္ႀကီးမ်ား - ဗိုလ္မႇဴးႀကီး ေဇာ္မင္းဦး၊ ဦးနန္ဇမုန္၊ဦးရမ္မန္း၊ ဦးဗန္ေထာင္း၊ ဦးေက်ာ္ၿငိမ္း၊ ဦးက်င္လ်န္းေပါင္၊ ေဒါက္တာဘေမာင္၊ ဦးနိန္ႏိုင္း
စစ္ကုိင္းတုိင္းေဒသႀကီး
၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ - ဦးသာေအး
၀န္ႀကီးဌာနမ်ား - လုံျခံဳေရးႏႇင့္နယ္စပ္ေရးရာ ၀န္ႀကီးဌာန၊ လယ္ယာစိုက္ပ်ဳိးေရး ၀န္ႀကီးဌာန၊သစ္ေတာေရးရာ ၀န္ႀကီးဌာန၊ ကုန္သြယ္ေရးႏႇင့္ သမ၀ါယမ ၀န္ႀကီးဌာန၊ စြမ္းအင္/သတၲဳ/ စက္မႈ ၀န္ႀကီးဌာန၊
ဆက္သြယ္ေရး/ေဆာက္လုပ္ေရး ၀န္ႀကီးဌာန၊ က်န္းမာေရး ၀န္ႀကီးဌာန၊ ပညာေရး ၀န္ႀကီးဌာန၊ လူမႈေရး ၀န္ႀကီးဌာန
၀န္ႀကီးမ်ား - ဗိုလ္မႇဴးႀကီးၾကည္ႏိုင္၊ ဦးစိန္၀င္း၊ဦးေစာျမင့္ဦး၊ ဦးစိန္ေမာင္း၊ ဦးသန္းထိုက္၊ ဦးတင္ေငြ၊ ေဒါက္တာျမင့္သိန္း၊ ဦးတင္၀င္း၊ ဦးေက်ာ္၀င္း
တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးေရးရာ၀န္ႀကီး - ဦးႏိုထန္ဘဲလ္(ခ)ႏိုထန္ကပ္(ခ်င္း)၊ ဦးစန္းေရႊ (ရႇမ္း)

တနသၤာရီတုိင္းေဒသႀကီး
၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ - ဦးခင္ေဇာ္
၀န္ႀကီးဌာနမ်ား - လုံျခံဳေရးႏႇင့္နယ္စပ္ေရးရာ ၀န္ႀကီးဌာန၊ စီးပြားေရး၀န္ႀကီးဌာန၊  လယ္ယာ/သစ္ေတာ ၀န္ႀကီးဌာန၊ သားငါး/စြမ္းအင္ ၀န္ႀကီးဌာန၊ စက္မႈ/သတၲဳ ၀န္ႀကီးဌာန၊ ေဆာက္လုပ္ေရးႏႇင့္ဆက္သြယ္ေရး ၀န္ႀကီးဌာန၊ ပညာေရး ႏႇင့္က်န္းမာေရး ၀န္ႀကီးဌာန၊ လူမႈ/ျပန္ၾကားေရး ၀န္ႀကီးဌာန၊ ယဥ္ေက်းမႈ ၀န္ႀကီးဌာန
၀န္ႀကီးမ်ား - ဗိုလ္မႇဴးႀကီးေဇာ္လြင္၊ ဦးျမတ္ကို၊ေဒါက္တာ၀င္းေအာင္၊ ေဒါက္တာ၀င္းေအာင္၊ ဦးသန္းေအာင္၊ ေဒါက္တာ ေက်ာ္ဆန္း၊ ဦး၀င္းေဆြ၊ ဦးသိန္းလြင္၊ ဦးေအာင္ေက်ာ္ေက်ာ္ဦး
တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးေရးရာ၀န္ႀကီး - ဦးေစာဟာဗီ (ကရင္)

ပဲခူးတိုင္းေဒသႀကီး
၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ - ဦးၪာဏ္၀င္း
၀န္ႀကီးဌာနမ်ား -လုံျခံဳေရးႏႇင့္နယ္စပ္ေရးရာ ၀န္ႀကီးဌာန၊ စီမံခန္႔ခြဲေရး ၀န္ႀကီးဌာန၊ ဘ႑ာေရးႏႇင့္စီမံကိန္း ၀န္ႀကီးဌာန၊ လူမႈေရး ၀န္ႀကီးဌာန၊ စီးပြားေရး ၀န္ႀကီးဌာန၊ ပို႔ေဆာင္ေရး/ဆက္သြယ္ေရးႏႇင့္ေဆာက္လုပ္ေရး ၀န္ႀကီးဌာန၊ စိုက္ပ်ဳိးေရး ႏႇင့္ေမြးျမဴေရး ၀န္ႀကီးဌာန၊ စြမ္းအင္/လ်ပ္စစ္/ သတၲဳ/သစ္ေတာ ၀န္ႀကီးဌာန၊ စက္မႈ/လက္မႈ ၀န္ႀကီးဌာန
၀န္ႀကီးမ်ား - ဗိုလ္မႇဴးႀကီးသက္ထြန္း၊ ဦးရဲျမင့္ထြန္း၊ ဦးျမင့္လြင္ဦး၊ ေဒါက္တာေက်ာ္ဦး၊ ဦးေက်ာ္ျမင့္၊ ဦးထြန္းေ၀၊ ဦးတင္စိုး၊ ဦးေက်ာ္ေဌး၊ ဦးေဘဘီအုန္း
တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးေရးရာ၀န္ႀကီး - ဦးေစာဂ်ဴဘလီစံလႇ (ကရင္)

မေကြးတိုင္းေဒသႀကီး
၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ - ဦးဘုန္းေမာ္ေရႊ
၀န္ႀကီးဌာနမ်ား - လုံျခံဳေရးႏႇင့္နယ္စပ္ေရးရာ ၀န္ႀကီးဌာန၊ ပညာေရးႏႇင့္က်န္းမာေရး ၀န္ႀကီးဌာန၊ ပို႔ေဆာင္ေရးႏႇင့္ဆက္သြယ္ေရး ၀န္ႀကီးဌာန၊ လယ္ယာ/သစ္ေတာ ၀န္ႀကီးဌာန၊ စီမံ/ဘ႑ာ ၀န္ႀကီးဌာန၊ ေဆာက္လုပ္ေရး
၀န္ႀကီးဌာန၊ စီးပြား ေရး ၀န္ႀကီးဌာန၊ စက္မႈ/သတၲဳ ၀န္ႀကီးဌာန၊ လွ်ပ္စစ္၀န္ႀကီးဌာန
၀န္ႀကီးမ်ား - ဗိုလ္မႇဴးႀကီး အန္႔ေဇာ္၊ ဦး၀င္းျမင့္ေမာင္၊ ဦး၀င္းေဖ၊ ဦးေနရႇင္း၊ ဦးေအာင္ေက်ာ္မင္း၊ဦးေအာင္ႏိုင္၊ ဦးၾကည္မင္း၊ ဦးသိန္းထြန္း၊ ဦးျမင့္ႏိုင္
တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးေရးရာ၀န္ႀကီး - ဦးဆလိုင္းလႇထြန္း (ခ်င္း)

မႏၲေလးတိုင္းေဒသႀကီး
၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ - ဦးရဲျမင့္
၀န္ႀကီးဌာနမ်ား - လုံျခံဳေရးႏႇင့္နယ္စပ္ေရးရာ ၀န္ႀကီးဌာန၊ စီးပြား/ကုန္သြယ္/စီမံ/ဘ႑ာ/ သမ၀ါယမ ၀န္ႀကီးဌာန၊ လယ္/ဆည္/သားငါး/ သစ္ေတာ ၀န္ႀကီးဌာန၊ ပညာေရး၊ က်န္းမာေရး၊ သိပၸံႏႇင့္အားကစား ၀န္ႀကီးဌာန၊
ၿမိဳ့ေတာ္၀န္ႏႇင့္ စည္ပင္သာယာေရး ၀န္ႀကီးဌာန၊ ပို႔ေဆာင္ေရး/ ဆက္သြယ္ေရးႏႇင့္ ေဆာက္လုပ္ေရး ၀န္ႀကီးဌာန၊လူမႈေရးႏႇင့္ ျပန္ၾကားေရး/ယဥ္ေက်းမႈႏႇင့္ သာသနာေရး ၀န္ႀကီးဌာန၊ စက္မႈ၊ စြမ္းအင္ႏႇင့္ သတၲဳ ၀န္ႀကီးဌာန၊
အလုပ္သမား၊ ဟုိတယ္/ခရီး ႏႇင့္ လူမႈ၀န္ထမ္းေရးရာ ၀န္ႀကီးဌာန
၀န္ႀကီးမ်ား - ဗိုလ္မႇဴးႀကီး ေအာင္ေက်ာ္မိုး၊ ဦးေအာင္ဇံ၊ ဦးျမင့္သန္း၊ ေဒါက္တာ၀င္းလႈိင္၊ ဦးဖုန္းေဇာ္ဟန္၊ ဦးေက်ာ္ဆန္း၊ ဦးသန္းစိုးျမင့္၊ ေဒါက္တာျမင့္ၾကဴ၊ ဦးေအာင္ေမာင္း
တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးေရးရာ၀န္ႀကီး - ဦးစိုင္းေမာင္လႇ (ရႇမ္း)

မြန္ျပည္နယ္
၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ - ဦးအုန္းျမင့္
၀န္ႀကီးဌာနမ်ား - လုံျခံဳေရးႏႇင့္နယ္စပ္ေရးရာ ၀န္ႀကီးဌာန၊ စီးပြားေရး ၀န္ႀကီးဌာန၊ စက္မႈ ၀န္ႀကီးဌာန၊ ပညာေရးႏႇင့္က်န္းမာေရး ၀န္ႀကီးဌာန၊ စုိက္ပ်ဳိးေရးႏႇင့္ေမြးျမဴေရး ၀န္ႀကီးဌာန၊ သစ္ေတာ ၀န္ႀကီးဌာန၊ သာသနာေရးႏႇင့္
အလုပ္သမား ၀န္ႀကီးဌာန၊ စြမ္းအင္ႏႇင့္လွ်ပ္စစ္စြမ္းအား ၀န္ႀကီးဌာန၊ လူမႈေရးႏႇင့္ ယဥ္ေက်းမႈ ၀န္ႀကီးဌာန
၀န္ႀကီးမ်ား - ဗိုလ္မႇဴးႀကီး ေဌးျမင့္ေအာင္၊  ေဒါက္တာခင္ေမာင္သြင္၊ ေဒါက္တာတိုးတိုးေအာင္၊ ေဒါက္တာလႇဦး၊ ဦးမ်ဳိးညြန္႔ ဦး၀င္းေမာ္ဦး၊ ဦးထြန္းလိႈင္၊ ဦးႏိုင္လ၀ီေအာင္၊ ေဒါက္တာမင္းႏြယ္စိုး
တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးေရးရာ၀န္ႀကီး - ဦးေအာင္ေက်ာ္သိန္း (ကရင္)၊ ဦးေဖျမ(ခ)ခြန္ေဖျမ (ပအို၀္း)၊ ဦးသက္၀င္း (ဗမာ)

ရခိုင္ျပည္နယ္
၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ - ဦးလႇေမာင္တင္
၀န္ႀကီးဌာနမ်ား - လုံျခံဳေရးႏႇင့္ နယ္စပ္ေရးရာ ၀န္ႀကီးဌာန၊ လယ္ယာ/သစ္ေတာ/ဆည္ေျမာင္း ၀န္ႀကီးဌာန၊ က်န္းမာေရး/ပညာေရး ၀န္ႀကီးဌာန၊
စီးပြားေရး ၀န္ႀကီးဌာန၊ ပို႔ေဆာင္ဆက္သြယ္ေရး ၀န္ႀကီးဌာန၊ စက္မႈ/အလုပ္သမား/အားကစား ၀န္ႀကီးဌာန၊ သားငါး၊ သတၲဳႏႇင့္ စြမ္းအင္၀န္ႀကီး ဌာန၊ ယဥ္ေက်းမႈ/လူမႈ ကယ္ဆယ္ေရး ၀န္ႀကီး ဌာန၊ သာသနာေရးႏႇင့္လူ၀င္မႈႀကီးၾကပ္ေရး ၀န္ႀကီးဌာန
၀န္ႀကီးမ်ား - ဗိုလ္မႇဴးႀကီးထိန္လင္း၊ ဦးေက်ာ္ခင္၊ ဦးေက်ာ္သိန္း၊ ဦးစိုးေအး၊ ဦးျမေအာင္၊ ဦးသာလူေခ်၊ ေဒါက္တာေအာင္ေက်ာ္မင္း၊ ဦးေအာင္သန္းတင္၊ ဦးလႇဟန္
တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးေရးရာ၀န္ႀကီး - ဦးကိုကိုႏိုင္ (ခ်င္း)

ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး
၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ - ဦးျမင့္ေဆြ
၀န္ႀကီးဌာနမ်ား - လုံျခံဳေရးႏႇင့္နယ္စပ္ေရးရာ ၀န္ႀကီးဌာန၊ စည္ပင္သာယာေရး ၀န္ႀကီးဌာန၊ ပညာေရး/က်န္းမာေရး/ႏိုင္ငံျခားေရးႏႇင့္ လူ၀င္မႈႀကီးၾကပ္ေရး ၀န္ႀကီးဌာန၊ လယ္ယာ/ စီးပြား/ကူးသန္းႏႇင့္ အလုပ္သမား ၀န္ႀကီးဌာန၊ လ်ပ္စစ္/ စြမ္းအင္/စက္မႈ/ေဆာက္လုပ္ေရး ၀န္ႀကီးဌာန၊ ဘ႑ာအခြန္/သစ္ေတာ/သားငါး ၀န္ႀကီးဌာန၊ ပို႔ေဆာင္ေရးႏႇင့္ဆက္သြယ္ေရး၊ စာတိုက္ႏႇင့္ေၾကးနန္း ၀န္ႀကီးဌာန၊ ယဥ္ေက်းမႈ/ သာသနာေရး ၀န္ႀကီးဌာန၊ လူမႈ၀န္ထမ္းႏႇင့္ ဟုိတယ္ခရီး ၀န္ႀကီးဌာန
၀န္ႀကီးမ်ား - ဗိုလ္မႇဴးႀကီးတင္၀င္း၊ ဦးလႇျမင့္၊ ဦးစိုးမင္း၊ ဦးေက်ာ္စိုး၊ ဦးသန္းျမင့္၊ ဦးၪာဏ္ထြန္းဦး၊ ဦးေအာင္ခင္၊ ေဒၚစန္းစန္းႏြယ္၊ ေဒါက္တာျမင့္သိန္း
တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးေရးရာ၀န္ႀကီး - ဦးေစာထြန္းေအာင္ျမင့္ (ကရင္)၊ ဦးေဇာ္ေအးေမာင္ (ရခိုင္)

ရႇမ္းျပည္နယ္
၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ - ဦးေအာင္ျမတ္(ေခၚ)စ၀္ေအာင္ျမတ္
၀န္ႀကီးဌာနမ်ား - လုံျခံဳေရးႏႇင့္နယ္စပ္ေရးရာ ၀န္ႀကီးဌာန၊ စီမံ/ဘ႑ာေရး ၀န္ႀကီးဌာန၊ စီးပြားေရး ၀န္ႀကီးဌာန၊ ပညာေရးႏႇင့္က်န္းမာေရး ၀န္ႀကီးဌာန၊ ပုိ႔ေဆာင္ေရးႏႇင့္ ဆက္သြယ္ေရး ၀န္ႀကီးဌာန၊ စက္မႈႏႇင့္သတၲဳ ၀န္ႀကီးဌာန လယ္ယာႏႇင့္သစ္ေတာ ၀န္ႀကီးဌာန၊ ေဆာက္လုပ္ေရး ၀န္ႀကီးဌာန၊ လွ်ပ္စစ္၀န္ႀကီးဌာန
၀န္ႀကီးမ်ား - ဗိုလ္မႇဴးႀကီးေအာင္သူ၊  ဦးခြန္သိန္းေမာင္၊ ဦးေသာင္းေရႊ၊ ေဒါက္တာမ်ဳိးထြန္း၊ ဦးတူးေမာင္၊ ဦးစိုင္းအိုက္ေပါင္း၊ ဦးစိုင္းဆာလူ၊ ဦးစိုင္းေနာ္ခမ္း(ခ) ဦးတင္ထြန္းေအာင္၊ ဦးစိုင္းထြန္းရင္
တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးေရးရာ၀န္ႀကီး - ဦးဒူ၀ါးဇုတ္ေဒါင္ (ကခ်င္)၊ ဦးေလာရင္း (ကယန္း-ပေဒါင္)၊  ဦးႏိုင္၀င္း (ဗမာ)၊ ဦးရႇာေမြလရႇဲန္ (လားဟူ)၊ ဦး၀ႇန္ဆန္(ခ)ဦးေယာ၀ိ (လီဆူး)၊ ဦးပီတာေသာင္းစိန္ (အာခါ)၊
ဦး၀င္းျမင့္ (အင္းသား)

ဧရာ၀တီတုိင္းေဒသႀကီး
၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ - ဦးသိန္းေအာင္
၀န္ႀကီးဌာနမ်ား - လုံျခံဳေရးႏႇင့္နယ္စပ္ေရးရာ ၀န္ႀကီးဌာန၊ စီမံ/စီးပြား ၀န္ႀကီးဌာန၊ ဘ႑ာေရး ႏႇင့္အခြန္ ၀န္ႀကီးဌာန၊ စီးပြား/ကူးသန္း ၀န္ႀကီး ဌာန၊ လွ်ပ္စစ္စြမ္းအား ၀န္ႀကီးဌာန၊ လူမႈေရး ၀န္ႀကီးဌာန၊ ပို႔ေဆာင္ဆက္သြယ္ေရး ၀န္ႀကီးဌာန၊ေဆာက္လုပ္ေရး ၀န္ႀကီးဌာန၊ ျပန္ၾကားေရးႏႇင့္ ယဥ္ေက်းမႈ ၀န္ႀကီးဌာန
၀န္ႀကီးမ်ား - ဗိုလ္မႇဴးႀကီးေမာင္ေမာင္၀င္း၊ ဦးတင္စိုး၊ ဦး၀င္းကိုကို၊ ဦးလႇခိုင္၊ ဦးစိုးျမင့္၊ ဦးစန္းေမာင္၊ ဦးသန္းထြန္း၊ ဦးေစာျမသိန္း၊ ဦးေက်ာ္၀င္းႏိုင္
တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးေရးရာ၀န္ႀကီး - ဦးမန္းသန္းေရႊ (ကရင္)၊ ဦးဘၾကဴး (ရခိုင္)