(၂၀၁၁
ခုႏွစ္၊ မတ္လ (၃၁) ရက္ေန႔ထုတ္၊ Northern Star ဂ်ာနယ္မွာ ေဖာ္ျပထားတဲ့
ဖဆပလေခတ္ သတင္းစာ မ်ားနဲ႕ ပါလီမန္ သတင္းေရးသားမႈ အေျခအေနေလး ျဖစ္ပါတယ္။
အားလံုး ေလ့လာႏုိင္ေအာင္ မွ်ေ၀ ေပးလိုက္ပါတယ္။)
လႊတ္ေတာ္
လုပ္ငန္းမ်ားကို ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒႏွင့္ အညီ လႊတ္ေတာ္ ဥပေဒ၊
နည္းဥပေဒ၊ လုပ္ထံုးလုပ္နည္း၊ ဆံုးျဖတ္ခ်က္မ်ားႏွင့္ အညီ ျပည္သူတစ္ရပ္လံုး
အက်ိဳးကို ေရွး႐ႈၿပီး ေအာင္ျမင္စြာ ေဆာင္ရြက္ ႏုိင္ျခင္းသည္ ျပည္သူ
လူထုထံမွ ဆင္းသက္ေသာ အခ်ဳပ္အျခာ အာဏာ က်င့္သံုး အေကာင္အထည္ ေဖာ္မႈ
ေအာင္ျမင္ျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ ႏိုင္ငံေတာ္ လြတ္လပ္ေရး ထာဝရ
တည္တံ့ခိုင္ၿမဲ ရွင္သန္ေနေအာင္ ေဆာင္ရြက္ ႏိုင္ခဲ့ျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။
ထို႔ေၾကာင့္
လႊတ္ေတာ္ လုပ္ငန္းမ်ားကို ထိပါး ေႏွာင့္ယွက္ျခင္း မျပဳႏိုင္ေအာင္
ဥပေဒမ်ားျဖင့္ ကာကြယ္ေပး ထားရသည္။ ၁၉၄၇ ခုႏွစ္ တိုင္းျပည္ျပဳ လႊတ္ေတာ္ေခတ္၊
ဖဆပလ အစိုးရ၏ ပါလီမန္ ဒီမိုကေရစီေခတ္၊ ျမန္မာ့ ဆိုရွယ္လစ္ လမ္းစဥ္ေခတ္၊
တပ္မေတာ္ အစိုးရက ႏိုင္ငံတာဝန္ ယူခဲ့ၿပီး ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံ တည္ေဆာက္ေရး၊
ႏိုင္ငံေတာ္ စီးပြားေရး ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ေရးအတြက္ လိုအပ္သည္မ်ားကို
၂၂ႏွစ္တိုင္ ႀကိဳးပမ္း အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေပးသည့္ တိုင္းက်ိဳး ျပည္ျပဳေခတ္
တို႔တြင္ အခ်ဳပ္အျခာ အာဏာ တည္းဟူေသာ လြတ္လပ္ေရးကို ကာကြယ္ခဲ့ၾကသည္။
တပ္မေတာ္
အစိုးရသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ယခင္ အစိုးရ အဆက္ဆက္ မစြမ္းေဆာင္ ႏိုင္ခဲ့ေသာ
ျပည္တြင္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို ရေအာင္ ျပန္ယူေပးခဲ့သည္။ ေတာတြင္း
လက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႕ ၁၇ ဖြဲ႕၊ အဖြဲ႕ငယ္၊ အဖြဲ႕ခြဲ၊ အဖြဲ႕ကြြဲ ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္
ဥပေဒေဘာင္ အတြင္း ဝင္ေရာက္ကာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ရယူခဲ့ၾကသည္။ ျပည္ပမွ
ပိတ္ဆို႔၊ ျပည္တြင္းမွ အဖ်က္သမားတို႔က ျပည္ပ ပိတ္ဆို႔မႈကို လက္ရပ္ေခၚ
ေႏွာင့္ယွက္ေနသည့္ ၾကားမွ ဒီမိုကေရစီ လမ္းျပ ေျမပံုကို ယခု ဆ႒မအဆင့္
ေရာက္သည္ အထိ ျဖည့္ဆည္း ေဆာင္ရြက္ေပးသည္။ ျပည္ေထာင္စု တစ္ခုလံုး
အၾကားအလပ္မရွိ ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ လာေစခဲ့သည္။ တပ္မေတာ္ အစိုးရက မိမိတို႔
မလႊဲမေရွာင္သာ (ရွစ္ေလးလံုး တိုင္းဆူျပည္ဖ်က္၊ မင္းမဲ့ ဆန္ဆန္ ေသာင္းက်န္း
လာၾကသျဖင့္) လႊဲယူခဲ့၍ ၿငိမ္းခ်မ္းေအာင္၊ ဖြံ႕ၿဖိဳးေအာင္ ခင္းက်င္း
ေဆာင္ရြက္ေပးၿပီး ႏိုင္ငံေတာ္ အာဏာကို ဒီမိုကေရစီနည္းက်
ႏိုင္ငံေတာ္ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ႏွင့္အညီ ျပည္သူတို႔ ေရြးေကာက္
တင္ေျမႇာက္လိုက္သည့္ အစိုးရသစ္ကို ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ လႊဲေျပာင္းေပးရန္
စိတ္ရွည္လက္ရွည္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့သည္။
ယခုအခါ
ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒလည္း ေပၚေပါက္ခဲ့ၿပီ။ ျပည္သူတို႔ တစ္ခဲနက္ အတည္ျပဳ
ေပးထားသည့္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒႏွင့္အညီ လြတ္လပ္၍ တရားမွ်တေသာ ပါတီစံု
ဒီမိုကေရစီ အေထြေထြ ေရြးေကာက္ပြဲႀကီးကို ပြင့္လင္းျမင္သာစြာ က်င္းပ
ေပးခဲ့ၿပီးၿပီ။ ၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္ ႏိုဝင္ဘာ ၇ ရက္ေန႔ ေရြးေကာက္ပြဲတြင္
ေရြးခ်ယ္ခံရေသာ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္၊ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္၊ ျပည္နယ္လႊတ္ေတာ္
(၇)ခု၊ တိုင္းေဒသႀကီး လႊတ္ေတာ္ (၇) ခုတို႔မွ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား
စံုညီစြာျဖင့္ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ဇန္နဝါရီလ ၃၁ ရက္ေန႔မွစ၍ သက္ဆိုင္ရာ
လႊတ္ေတာ္မ်ား စတင္ စည္းေဝး ၾကၿပီးေနာက္ အခ်ဳပ္အျခာ အာဏာ က်င့္သံုးေရးႏွင့္
စပ္လ်ဥ္းသည့္ လႊတ္ေတာ္ လုပ္ငန္းမ်ားကို ဥပေဒမ်ား၊ နည္းဥပေဒမ်ား၊
လုပ္ထံုးလုပ္နည္း မ်ားႏွင့္အညီ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိသည္။
ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ဆိုင္ရာ ဥပေဒ၊ နည္းဥပေဒ၊ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ ဆိုင္ရာ ဥပေဒ၊
နည္းဥပေဒ၊ (ယင္းလႊတ္ေတာ္ ႏွစ္ရပ္ ပူးတြဲ က်င္းပသည့္ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္
ဆိုင္ရာ ဥပေဒ၊ နည္းဥပေဒ)၊ ျပည္နယ္လႊတ္ေတာ္ သို႔မဟုတ္ တိုင္းေဒသႀကီး
လႊတ္ေတာ္ဆိုင္ရာ ဥပေဒ၊ နည္းဥပေဒ၊ လုပ္ထံုးလုပ္နည္း၊ က်င့္ထံုးမ်ား
ကိုင္စြဲလ်က္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားက တိက်စြာ ေဆာင္ရြက္ေနၾကၿပီ ျဖစ္သည္။
ယင္းသို႔
ေဆာင္ရြက္ရာတြင္ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ မ်ားသည္ က်င့္ဝတ္ႏွင့္
စည္းကမ္းမ်ားကို လိုက္နာၾကရသည္။ က်င့္ဝတ္ႏွင့္ စည္းကမ္းမ်ားတြင္ ဒို႔တာဝန္
အေရးသံုးပါးကို လိုက္နာ ေစာင့္ထိန္းျခင္း၊ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ၊
လႊတ္ေတာ္ဥပေဒႏွင့္ တည္ဆဲ ဥပေဒမ်ား လိုက္နာျခင္း၊ လႊတ္ေတာ္
ကုိယ္စားလွယ္မ်ား၏ ဂုဏ္သိကၡာႏွင့္ ေလ်ာ္ညီစြာ ျပဳမူေျပာဆို
ဆက္ဆံေနထိုင္ျခင္း၊ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၏ တာဝန္မ်ားကို ေက်ပြန္စြာ
ထမ္းေဆာင္ျခင္း၊ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္အျဖစ္ ေပးအပ္ထားသည့္ တာဝန္ႏွင့္
လုပ္ပိုင္ခြင့္မ်ားကို အလြဲသံုးစားျပဳ၍ ကိုယ္က်ိဳးရွာမႈ၊ လာဘ္ေပး
လာဘ္ယူမႈႏွင့္ ၿခိမ္းေျခာက္မႈတို႔ကို ေရွာင္ၾကဥ္ျခင္း တို႔ကို
လိုက္နာၾကရမည္။ ေမးခြန္းေမးရာ၊ အဆိုတင္ရာ၊ ဥပေဒၾကမ္း တင္ရာ၊ ေထာက္ခံ၊
ကန္႔ကြက္ ေဆြးေႏြးရာ တို႔တြင္လည္း သတ္မွတ္ထားသည့္ စည္းကမ္းမ်ား အတိုင္း
လိုက္နာၾကရသည္။
တားျမစ္ခ်က္ႏွင့္ ျပစ္ဒဏ္မ်ားကို ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ အတြက္ ေအာက္ပါအတိုင္း သတ္မွတ္ျပ႒ာန္း ထားသည္ -
၅၂။
|
မည္သူမဆို
ေအာက္ေဖာ္ျပပါ တားျမစ္ခ်က္ တစ္ရပ္ရပ္ကို ေဖာက္ဖ်က္က်ဴးလြန္ေၾကာင္း
ျပစ္မႈထင္ရွား စီရင္ျခင္း ခံရလွ်င္ ထိုသူကို တစ္ႏွစ္ထက္ မပိုေသာ
ေထာင္ဒဏ္ျဖစ္ေစ၊ က်ပ္တစ္သိန္း ထက္မပိုေသာ ေငြဒဏ္ျဖစ္ေစ၊ ဒဏ္ႏွစ္ရပ္လံုး
ျဖစ္ေစ ခ်မွတ္ရမည္-
| |||
(က)
|
လႊတ္ေတာ္
အစည္းအေဝး က်င္းပေနစဥ္ အစည္းအေဝးသို႔ တက္ေရာက္ခြင့္ ရွိေသာ လႊတ္ေတာ္
ကုိယ္စားလွယ္မ်ား မွအပ အျခား မည္သူကိုမွ် ဥကၠ႒၏ ခြင့္ျပဳခ်က္ မရရွိဘဲ
လႊတ္ေတာ္ အစည္းအေဝး ခန္းမအတြင္းသို႔ မဝင္ရ။
| |||
(ခ)
|
လႊတ္ေတာ္
အစည္းအေဝး က်င္းပေနစဥ္ လႊတ္ေတာ္ အစည္းအေဝး ခန္းမ အတြင္းသို႔ လိမ္ညာ
ေျပာဆို၍ သို႔မဟုတ္ သူတစ္ပါး အေယာင္ေဆာင္၍ ဝင္ေရာက္ျခင္း မျပဳရ။
| |||
(ဂ)
|
လႊတ္ေတာ္
အစည္းအေဝး က်င္းပခ်ိန္ျဖစ္ေစ၊ အစည္းအေဝး က်င္းပခ်ိန္ အပ၌ ျဖစ္ေစ ဥကၠ႒၏
ခြင့္ျပဳခ်က္ မရွိဘဲ သတ္မွတ္ထားေသာ လႊတ္ေတာ္ ပရဝဏ္အတြင္း ညဥ့္အိပ္ ညဥ့္ေန
မျပဳရ။
| |||
၅၃။
|
မည္သူမဆို
ေအာက္ေဖာ္ျပပါ တားျမစ္ခ်က္ တစ္ရပ္ရပ္ကို ေဖာက္ဖ်က္ က်ဴးလြန္ေၾကာင္း
ျပစ္မႈထင္ရွား စီရင္ျခင္း ခံရလွ်င္ ႏွစ္ႏွစ္ထက္ မပိုေသာ ေထာင္ဒဏ္ျဖစ္ေစ၊
က်ပ္ႏွစ္သိန္းထက္ မပိုေသာ ေငြဒဏ္ျဖစ္ေစ၊ ဒဏ္ႏွစ္ရပ္လံုး ျဖစ္ေစ
ခ်မွတ္ရမည္-
| |||
(က)
|
သတ္မွတ္ထားေသာ လႊတ္ေတာ္ ပရဝဏ္အတြင္း ဆႏၵျပျခင္း သို႔မဟုတ္ တစ္နည္းနည္းျဖင့္ ဆူပူ ေႏွာင့္ယွက္ျခင္း မျပဳရ။
| |||
(ခ)
|
လႊတ္ေတာ္
သို႔မဟုတ္ လႊတ္ေတာ္ အဖြဲ႕အစည္း တစ္ရပ္မွ ေဆြးေႏြးေမးျမန္းရန္
ဖိတ္ေခၚျခင္း ခံရသူ တစ္ဦးအား မတရားၾသဇာ လႊမ္းမိုးျခင္း၊ ေသြးေဆာင္ျခင္း
သို႔မဟုတ္ ၿခိမ္းေျခာက္မျပဳရ။
| |||
(ဂ)
|
လႊတ္ေတာ္
အစည္းအေဝး ခန္းမ၌ျဖစ္ေစ၊ လႊတ္ေတာ္ ပရဝဏ္ အတြင္း၌ ျဖစ္ေစ လႊတ္ေတာ္
ကိုယ္စားလွယ္ တစ္ဦးအား ကိုယ္ထိလက္ေရာက္ ျပဳျခင္း သို႔မဟုတ္
အေႏွာင့္အယွက္ ေပးျခင္း မျပဳရ။
| |||
(ဃ)
|
လႊတ္ေတာ္
ကိစၥရပ္မ်ား ေဆာင္ရြက္ရန္ တာဝန္ေပး ထားေသာ ဝန္ထမ္းတစ္ဦး သို႔မဟုတ္
လႊတ္ေတာ္ လံုၿခံဳေရး တာဝန္ရွိသူ တစ္ဦးအား ယင္း၏ တာဝန္ ေဆာင္ရြက္ရာ၌
ေႏွာင့္ယွက္ျခင္း သို႔မဟုတ္ ဟန္႔တားျခင္း မျပဳရ။
| |||
(င)
|
လႊတ္ေတာ္
သို႔မဟုတ္ လႊတ္ေတာ္ အဖြဲ႕အစည္း တစ္ရပ္ကို လိမ္လည္လွည့္ျဖားရန္ အႀကံျဖင့္
အတု ျပဳလုပ္ထားေသာ စာရြက္စာတမ္း၊ အေထာက္အထားမ်ားကို တင္ျပျခင္း မျပဳရ။
| |||
(စ)
|
လွ်ိဳ႕ဝွက္စြာ
ထိန္းသိမ္းထားရွိရမည့္ လႊြတ္ေတာ္ဆိုင္ရာ စာရြက္စာတမ္းမ်ား၊
အေၾကာင္းအရာမ်ား၊ အခ်က္အလက္မ်ား၊ ကိန္းဂဏန္းမ်ား၊
႐ုပ္ပံုကားခ်ပ္မ်ားႏွင့္ အျခား အေထာက္အထား မ်ားကို ျပင္ပသို႔
ေပါက္ၾကားေစရန္ ေျပာဆိုျခင္း၊ ေရးသားျခင္း၊ ပံုႏွိပ္ျခင္း၊ ျဖန္႔ခ်ိျခင္း
သို႔မဟုတ္ တစ္နည္းနည္းျဖင့္ ဆက္သြယ္ေပးပို႔ျခင္း မျပဳရ။
| |||
(ဆ)
|
လႊတ္ေတာ္ အစည္းအေဝး ခန္းမ၌ ျဖစ္ေစ၊ လႊတ္ေတာ္ ပရဝဏ္၌ ျဖစ္ေစ ခြင့္ျပဳထားသူမွ အပ လက္နက္ ယူေဆာင္လာျခင္း မျပဳရ။
| |||
၅၄။
|
(က)
|
လႊတ္ေတာ္
ကိုယ္စားလွယ္ တစ္ဦးသည္ ပုဒ္မ ၅၂ ႏွင့္ ၅၃ တို႔ပါ တားျမစ္ခ်က္
တစ္ရပ္ရပ္ကို ေဖာက္္ဖ်က္ က်ဴးလြန္လွ်င္ လႊတ္ေတာ္႐ုံးက ဥကၠ႒၏ ခြင့္ျပဳခ်က္
ရယူၿပီး သက္ဆိုင္ရာ တရား႐ုံးတြင္ တရားစြဲဆိုႏိုင္ရန္ ေဆာင္ရြက္ရမည္။
| ||
(ခ)
|
လႊတ္ေတာ္
ကိုယ္စားလွယ္ မဟုတ္ေသာ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးသည္ ပုဒ္မ ၅၂ ႏွင့္ ၅၃ ပါ
တားျမစ္ခ်က္ တစ္ရပ္ရပ္ကို ေဖာက္ဖ်က္ က်ဴးလြန္လွ်င္ လႊတ္ေတာ္႐ုံးက
သက္ဆိုင္ရာ တရား႐ုံးတြင္ တရားစြဲဆို ႏိုင္ရန္ ေဆာင္ရြက္ရမည္။
| |||
၅၅။
|
ဤအခန္းပါ အျပစ္မ်ားကို ရဲအေရးယူ ပိုင္ခြင့္ရွိေသာ ျပစ္မႈမ်ားအျဖစ္ သတ္မွတ္သည္။
| |||
အျခား လႊတ္ေတာ္ဆိုင္ရာ ဥပေဒ၊ နည္းဥပေဒ မ်ားတြင္လည္း ထိုတားျမစ္ခ်က္ မ်ားကို ေဖာ္ျပထားသည္။ ဖဆပလ
ေခတ္က တ႐ုတ္ဘာသာ၊ ကုလားဘာသာ၊ အဂၤလိပ္ဘာသာ၊ ျမန္မာ ဘာသာထုတ္ သတင္းစာ အေစာင္
သံုးေလးဆယ္ ထုတ္ေဝ ၾကေပသည္။ ယင္းသို႔ ထုတ္ေဝေသာ သတင္းစာမ်ားသည္ သူ႔ေခတ္
သူ႔အခါ လႊတ္ေတာ္ သတင္းမ်ား ေဖာ္ျပရာ၌ ယခင္အေခၚ လႊတ္ေတာ္ကို
မထီမဲ့ျမင္ျပဳမႈ၊ ယေန႔ေခတ္ အသံုးအႏႈန္း အားျဖင့္ တားျမစ္ခ်က္မ်ား ေဖာက္ဖ်က္
က်ဴးလြန္မိ၍ လႊတ္ေတာ္တြင္ တင္ျပ၊ တိုင္တန္း၊ အေရးယူ ခံရမႈမ်ား ရွိခဲ့သည္။
သတင္းစာ သံုးေစာင္ကို သာဓက ေဆာင္ျပပါမည္။
၁၉၄၇ ခုႏွစ္ ၾသဂုတ္လ ၁ ရက္ ေသာၾကာေန႔က က်င္းပေသာ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ တိုင္းျပည္ျပဳလႊတ္ေတာ္ ဒုတိယ ညီလာခံ၊ အစည္းအေဝး အမွတ္(၄)တြင္
ေျမာင္းျမေက်းလက္ အေရွ႕ပိုင္း အမတ္ သခင္တင္က “ဥကၠ႒ႀကီး ခြင့္ျပဳ ထားတဲ့
ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္အလံ၊ သီခ်င္းနဲ႔ တံဆိပ္ ေကာ္မတီရဲ႕ အစီရင္ခံစာကို
အမတ္မင္းမ်ားကို ေဝငွ ထားပါတယ္။ ‘လွ်ိဳ႕ဝွက္စာ၊ အမတ္မ်ားအတြက္သာ’ ဆိုၿပီး
အဲဒီ အစီရင္ခံစာမွာပါတဲ့ စကားလံုး အတိုင္း ဒီေန႔ထုတ္ ‘သမာဓိ’ သတင္းစာ
စာမ်က္ႏွာ ၆ မွာ ေဖာ္ျပထားပါတယ္။ လႊတ္ေတာ္ ထံုးစံအရ လႊတ္ေတာ္မွာ
မေဆြးေႏြးရေသးမီ လွ်ိဳ႕ဝွက္တဲ့ စာခ်ဳပ္စာတမ္း တစ္ခုကို သတင္းစာမွာ
႐ိုက္ႏွိပ္ ထုတ္ေဝတာဟာ လႊတ္ေတာ္ထံုးတမ္းနဲ႔ ဆန္႔က်င္ ေနပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္
ဒီကိစၥကို ဥကၠ႒ႀကီးက အေရးယူရန္ တိုင္ၾကားပါတယ္” ဟု တင္ျပသည္။
ဦးဘသီ
(မႏၲေလး ေက်းလက္ေတာင္ပိုင္း) အမတ္က “ဥကၠ႒ႀကီး ခင္ဗ်ား၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔
တိုင္းျပည္ျပဳ လႊတ္ေတာ္ နည္းဥပေဒ ၃၈၊ စာမ်က္ႏွာ ၇၊ အပိုဒ္ငယ္ ၃ မွာ-
(၃)
|
ေကာ္မတီႏွင့္ ဆပ္ေကာ္မတီ အစည္းအေဝးမ်ားကို လွ်ိဳ႕ဝွက္စြာ က်င္းပရမည္။ ထိုသို႔ က်င္းပရာတြင္ ေဆြးေႏြးေသာ ကိစၥ မေပါက္ၾကားရ။
|
(၄)
|
အတြင္းဝန္သည္
လႊတ္ေတာ္ အစည္းအေဝးမ်ား၏ မွတ္တမ္း အျပည့္အစံုကို ပံုႏွိပ္ေစ၍ အမတ္
အသီးသီးသို႔ ေဝငွရမည္။ သို႔ေသာ္လည္း လွ်ိဳ႕ဝွက္စြာ စည္းေဝးေသာ
အစည္းအေဝးမ်ား၏ မွတ္တမ္းမူကား ‘လွ်ိဳ႕ဝွက္စာ၊ အမတ္မ်ား အတြက္သာ’ ဆိုေသာ
တံဆိပ္တုံး ခပ္ႏွိပ္ေပးရမည္။
|
(၅)
|
လႊတ္ေတာ္
အစည္းအေဝး လွ်ိဳ႕ဝွက္စြာ က်င္းပေသာအခါ ဥကၠ႒သည္ ထို စည္းေဝး ဆံုးျဖတ္ခ်က္
အတိုခ်ဳပ္ကို သတင္းစာမ်ားသို႔ ထုတ္ျပန္ရန္ ခြင့္ျပဳႏိုင္သည္-
|
လို႔ ဆိုထားပါတယ္။
သတင္းေထာက္သက္ရွည္
Credit : ပိေတာက္ေျမ